آیت‌الله سعیدی: خبرنگاران در نقل وقایع جامعه موازین شرعی را رعایت کنند

ایرنا نوشت؛ تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) گفت: خبرنگاران در نقل وقایع جامعه موازین اخلاقی و شرعی را رعایت کنند.

آیت الله سید محمد سعیدی روز سه شنبه در آیین خطبه خوانی ویژه خبرنگاران در صحن امام هادی(ع) افزود: خبرنگار پاسخگوی یکی از نیازهای بشری است که حق او دانستن است از این رو اگر خبری حقیقی منتشر شود انسان به دنبال شایعه نمی رود.
وی با بیان این که بشر از جعل گریزان است گفت: کار ارزشمند رسانه ها انتشار اخبار به موقع و صحیح است در غیر این صورت، کسانی هستند که با انگیزه های متفاوت اقدام به خبرسازی کنند.
تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) افزود: کسانی که از این خبرسازی ها متضرر می شوند با اصلاحیه و تکذیب به زحمت می توانند شایعه ها را جبران کنند بنابراین باید در هر زمان و به اندازه رسانه ها به وظایف خویش عمل کنند.
وی با تاکید بر این که آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) بیش از گذشته آماده همکاری با رسانه ها است گفت: این آستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، احترام ویژه ای برای خبرنگاران متعهد قائل است و برای ارتقای روحیه معنوی آنان، فرصت های اطلاع رسانی از این حرم مطهر را فراهم می سازد.
محمود صارمی مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان بود که در 17 مرداد سال 1377 در جریان کشتار دیپلمات های ایرانی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید و این تاریخ در تقویم رسمی کشور به عنوان روز خبرنگار نام گرفت.
وی بیان داشت: حرم حضرت معصومه(س) عنصر خبرساز و پایگاه مهمی برای اطلاع رسانی است چرا که از این مکان مقدس، علم و معرفت به همه جهانیان ارسال می شود.
آیت الله سعیدی به اطلاع رسانی در خصوص شهادت محسن حججی اشاره کرد و گفت: یاد شهیدان در عرصه های گوناگون زنده نگه داشته می شود و در همین راستا خبر شهادت این شهید بزرگوار فضای کشور را تحت حمایت خاص قرار داد.
شهید مدافع حرم محسن حججی 25 ساله اهل نجف آباد اصفهان، عضو لشکر زرهی هشت نجف اشرف بود که اعضای گروهک تروریستی داعش در سوریه پس از به اسارت درآوردن وی، سراز پیکر پاکش جدا کردند.
در پایان این مراسم، با حضور خبرنگاران، آیین خطبه خوانی اجرا شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =