۰ نفر
۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

میزان نوشت:پس از حدود یک ماه و نیم بازار نفت توانست نفت ۵۰ دلاری را ببیند که بلافاصله سایه نگرانی‌ها از مازاد عرضه قیمت‌ها را ۲.۵ درصد پایین کشید.

پس از اینکه یک موسسه مشورتی پیش‌بینی کرد که تولید نفت اوپک در ماه جولای افزایش یافته است و دوباره نگرانی‌ها در مورد مواجهه بازارهای جهانی با فزونی عرضه تشدید شد، قیمت نفت روز جمعه کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 1.28 سنت یا 2.52 درصد کاهش 48.02 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 1.15 دلار یا 2.45 درصد کاهش 45.77 دلار معامله شد.

گن مگ‌گیلیان، مدیر تحقیقات بازار تردیشن انرژی گفت: «این چرخش آخر هفته نشان داد که نگرانی‌ها هنوز قیمت‌ها را پایین می‌آورد.»

هر دو نفت برنت و وست تگزاس اینترمیدیت طی هفته گذشته 1.6 درصد از ارزش خود را از دست دادند.

موسسه پترو - لجستیک که عرضه نفت اوپک را پیگیری و پیش‌بینی می ‌کند، اعلام کرد تولید اوپک به بالای 33میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

بنا بر اعلام این موسسه، افزایش تولید عربستان، امارات و نیجریه سبب افزایش تولید نفت اوپک خواهد شد.

فردا وزرای نفت کشورهای عضو اوپک و برخی تولیدکنندگان غیراوپکی در سنت پترزبورگ روسیه گرد هم می‌آیند. وزیر نفت کویت گفته است که وزرا در مورد کاهش تولید بحث و گفتگو خواهند کرد.

دان کاتزنبرگ، تحلیلگر ارشد بازار نفت در نیویورک در رابطه با این نشست گفت: «هیچ انتظار و توقعی از این نشست وجود ندارد.»

حفاران آمریکایی در هفته منتهی به 21 جولای، یک دکل را خاموش کردند. تحلیلگران می‌گویند این کاهش احتمالا توقفی در بهبود فعالیت‌های حفاری بود که انتظار می‌رفت حداقل تا سال 2019 ادامه یابد.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =