ایلنا نوشت: رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به اغراق در سهم کامیون‌ها و موتورسیکلت‌ها در افزایش آلودگی هوا گفت: معضل موتورسیکلت‌ها به بحث اشتغال برمی‌گردد، موتورسیکلت‌ها اکنون برای حمل کالا و مسافر در راستای تامین معشیت استفاده می‌شوند و متاسفانه شاهد هستیم؛ کاربرد آن‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی تغییر کرده است.

عیسی کلانتری،‌ رئیس سازمان حفاظت‌ محیط زیست چندی پیش با حضور در صحن شورای شهر تهران اعلام کرد که سی درصد از سهم آلودگی هوای تهران به خاطر کامیونت‌ها است.

این اظهارات واکنش‌هایی را از سوی اعضای شورای شهر در پی داشت. محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران نیز در انتقاد به اظهارات کلانتری گفت: براساس آماری که در اختیار ما قرار گرفته است، سهم کامیون‌ها بسیار کمتر از این مقدار است.

علیخانی افزود: ۵۷ درصد آلودگی تهران مربوط به سوخت‌های دیزلی است که شامل موتورسیکلت‌ها، موتورخانه‌ها و کامیون‌ها و اتوبوس سرویس ادارات می‌شود و در کل خودروها در ۷۰ درصد آلودگی سهم دارند، اما تاکنون چنین آماری به دست ما نرسیده است که کامیون‌ها به تنهایی ۳۰ درصد از آلودگی هوای تهران را شامل می‌شوند و این آمار را تایید نمی‌کنیم.

او با اشاره به معضل موتورسیکلت‌ها و نقش آن‌ها در آلودگی هوا خاطرنشان کرد: معضل موتورسیکلت‌ها به بحث اشتغال برمی‌گردد، موتورسیکلت‌ها اکنون برای حمل کالا و مسافر در راستای تامین معشیت استفاده می‌شوند و متاسفانه شاهد هستیم؛ کاربرد آن‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی تغییر کرده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران معتقد است؛ ترافیک، آلودگی هوا و مهاجرت همه به اقتصاد بیمار کشور برمی‌گردد.

وی ادامه داد: حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار موتورسیکلت فعال در شهر تهران وجود دارد و برخی ادعا می‌کنند؛ بین دو تا هفت برابر خودروها در آلودگی تاثیر دارند که به نظر من هفت برابر بسیار اغراق‌آمیز است. از گذشته طرح‌هایی برای ساماندهی موتورسیکلت‌ها مطرح شده است؛ در دهه ۷۰ آرم طرح ترافیک برای موتورسیکلت‌ها طراحی شد، اما آن زمان به دلیل نبود امکانات لازم متوقف شد.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: زمزمه صدور طرح ترافیک برای موتورسیکلت‌ها سال گذشته آغاز شد و جزو موضوعات مهمی است که در کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک مطرح شده و در حال بررسی است.

علیخانی در ادامه با اشاره به استخدام‌های غیرمتعارف و وجود نیروی مازاد در مترو که بار مالی زیادی به شهرداری تحمیل کرده است، افزود: در حال حاضر بحث تعدیل در شهرداری تهران مطرح نیست و احتمالاً در آینده برون‌سپاری اتفاق خواهد افتاد. درست است که نیروهای فراوانی خارج از پست سازمانی جذب شده‌اند، اما شورا و شهرداری قصد بیکار کردن کسی را ندارند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با تاکید براینکه برخی انتصاب‌ها در گذشته به انتخابات وابسته بوده است، ادامه داد: بخشی از این انتصاب‌ها به واسطه مسائل سیاسی بود، در آستانه انتخابات نیرو جذب کرده و تصور می‌کردند در میزان آرا تاثیر دارد.

وی عنوان کرد: به خصوص پس از مشخص شدن پیروزی لیست امید در شورای پنجم با حجم بالای استخدام‌های فله‌ای مواجه شدیم و در عرض همان دو- سه ماه آخر مدیریت شهردار سابق شش تا هشت هزار نفر جذب شدند. این استخدام‌ها فقط به مترو محدود نشده و شامل همه قسمت‌های شهرداری می‌شود، اما در مترو بیش از جاهای دیگر جذب نیرو داشتیم.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =