فاجعه انسانی در مکزیک؟/ جستجو برای یافتن ۴۳ مفقودی به کشف ۱۲۹ جسد رسید

تحقیقات برای پیدا کردن 43 دانش آموز کالجی در مکزیک که توسط افرادی مسلح مورد حمله قرار گرفتند منجر به کشف حداقل 129 قربانی جرم های دیگر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ جستجو در مورد دانش آموزان مکزیکی ناپدید شده منجر به کشف 129 جسد غیرمرتبط با پرونده شد. اجساد در 60 گور مخفی در شهر گررو در جنوب مکزیک یافت شدند.

دادستان کل این شهر گفت: گمان نمی شود هیچ کدام از این اجساد با پرونده دانش آموزان کالج آموزش معلم آیوتزیناپا مرتبط باشد.

فقط 16 نفر از 129 جسد شناسایی شده است. 20 نفر از آنها دختر و 92 نفر از آنها مرد و جنسیت باقی هنوز شناسایی نشده است.

خیلی از اجساد توسط خانواده هایی که مدتها دنبال گمشده هایشان بودند، پیدا شد. در سپتامبر 2014 حمله پلیس به اتوبوس دانش آموزان در ایگولا موجب به کشته شدن 6 نفر و گم شدن 43 نفر شد. مشخص نشدن سرنوشت این گمشده ها، روز گذشته سبب تظاهرات خانواده این افراد در پایتخت مکزیک شد.

تا حالا 110 نفر در ارتباط با این حوادث متهم شده اند. ولی هیچکس مورد پیگرد قانونی قرار نگرفته است.

امر گارسیا که از نجات یافتگان است به گاردین گفت: ما در شرایط خیلی بدی زندگی می کنیم؛ مکانی که ممکن است هر کسی ناپدید، کشته و یا در قبری دفن شود و فراموش شود مگر اینکه خانواده اش دنبالش بگردد. اینکه فقط 16 نفر از 129 نفر شناخته شده اند ضعف بازرسی ها را نشان می دهد. مکزیک دانشمند و انسان شناسانی دارد که توانایی انجام این کار را دارند ولی برای اینکه اراده سیاسی وجود ندارد به آنها امکانات نداده اند.

در گررو تعداد اجسادی که از زمان ناپدیدی، پیدا شده، بیشتر از مقدار اعلام شده توسط دادستان بوده است. با این حال تعداد زیادی از قبرهای دست جمعی در یک ایالت باعث تمرکزی دوباره بر ناپدید شدن مکزیکی ها شده است.

بیش از 23000 نفر از سال 2006 در مکزیک گم شده اند و اکثریت آنها شناسایی نشده اند؛ 15000 نفر. تحقیقات به علت نبود دی ان ای قابل قابل اطمینان به بن بست خورده است.

آخرین آماری نشان می دهد در 6 ماه اول سال 943 نفر در درگیری های مکزیک کشته شده اند که این آمار 20 درصد رشد نسبت به سال قبل داشته است.

گاردین/ ۲۸ جولای ۲۰۱۵

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    10 68
    حتم بدونید که دست آمریکا در کار است حتما دل و جکر پیوندی هنرپیشه هایش را از این بیچاره ها می گیرند گویا قرار است این ابر قدرت در ایران هم پیدایش شود خدا به ایرانی ها رحم کند چون همینطوری هم کلی کشته و مفقودی دارد
    • مسعود RO ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      50 2
      خوبی؟
    • بی نام IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      19 1
      تو نمونه کامل شست و شوی مغزی هستی
    • ایرانی IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
      19 0
      قشنگ مطمئن باش تمام مفقودی ها و اونایی که تو توی فیلما دیدی هم جمع کنی طی 30 سال به اندازه کشته های یک ساله پراید توی جاده های کشور نیست یا برای شما کشته با کشته فرق میکنه؟ 100000 نفر اگه به خاطر ماشین و جاده غیر استاندارد بمیرن یا از سرطان به خاطر هوا و آب و پارازیت بمیرن که خواست خدا بوده و مهم هم نیست ولی وای اگه 10 نفر به خاطر یه چیز خاص شما بمیرن اونوقت دلتون واپس میشههههه؟
  • بی نام IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    30 1
    دادا از این فیلمای هالیوودی کمتر ببین ، توهم نزنی