«خبرجنوب» نوشت: سرپرست پلیس آگاهی استان فارس از انهدام باند بزرگ سرقت و سند نمره خودرو در فارس خبر داد.

محسن سروقد سرپرست پلیس آگاهی فارس از انهدام باند بزرگ سرقت و سند نمره خودرو در استان خبر داد و گفت: با توجه به اطلاعات بهدستآمده به مدت سه ماه تلاش شد اعضای این باند سرقت خودرو دستگیر شوند که همچنان تحقیقات برای دستگيري دیگر عوامل ادامه دارد و این در حالی است که تاکنون شش نفر متهم دستگیر و 11 خودرو کشف و ضبط شده است.
سروقد با بیان اینکه مالکان این خودروها حتی اقدامات تعویض پلاک را نیز انجام داده بودند، افزود: با توجه به اینکه این باند از شگردهای خاص برای سرقت خودرو استفاده میکردند، با تلاش مأموران آگاهی استان فارس خودروها کشف و متهمین این باند دستگیر شدند.
وی بیان کرد: اکثر خودروهای سرقتی کشفشده پژو 405، زانتیا، پارس و سمند بوده و با شیوه سند نمره (تغییر اصالت خودروهای مسروقه و فروش آنها با استفاده از اسناد و مدارک خودروهای تصادفی) آنها را از طریق سایتهای اینترنتی و خارج از بنگاه معاملات به فروش میرساند.
سروقد ادامه داد: مأموران تلاش دارند با بررسیهای بیشتر، مالکان اصلی خودروهای سرقتی را شناسایی و خودروها را به صاحبانشان بازگردانند.
سرپرست آگاهی استان فارس با اشاره به دستگیری تعداد دیگری در این پرونده گفت: در ادامه رسیدگی به این پرونده چند نفر از خریداران خودروهای تصادفی و سندنمره کار، همچنین خریداران خودروهای مسروقه که از سرقتی بودن آنها اطلاع داشتند شناساییشده و طی چندین عملیات دستگیر و تحقیقات از متهمین جهت شناسایی سایر سرقتهای احتمالی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: شهروندان از خرید و فروش خودرو بهصورت وکالتی و مبایعه نامهای پرهیز کنند و صرفاً در مراکز شمارهگذاری نسبت به انجام معامله اقدام کنند تا خودرو سالم و بدون مشکلی خریداری کرده باشند که در این صورت پلاک و کارت و سند مالکیت به نام مالک جدید صادرو تحویل میشود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =