رییس پلیس آگاهی ناجا: امنیت در ایران مثال زدنی است و با اروپا برابری می کند

رییس پلیس آگاهی ناجا در بازدید از سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایپاس در نخستین روز پس از بازدید از غرفه های مختلف، بازدیدش بیشتر از غرفه های فرآورده های ضد سرقت بود ؛چرا که امسال دغدغه اصلی فرماندهی بویژه پلیس آگاهیست.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی؛ سردار محمدرضا مقيمي، پس از بازديد از نمايشگاه با بيان اينكه اين دوره ازتوفیقات خوبی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده، گفت: با توجه به اینکه به صورت تخصصي رصد می شود هر سال نسبت به سال قبل بهتر وارد عمل می شود و حتي از برخي تجهيزات مي توان با كمي تغيير در جهت ماموريت هاي پليس آگاهي استفاده كرد.

اين مقام انتظامي گفت: اين نمايشگاه به دو بخش تقسيم مي شود ؛بخش نخست شامل پیشرفت ها و توسعه هاست و بخش دوم هم شامل مبتکران و مخترعان است كه با فناوريهاي جديد وارد عرصه شده بودند هر دو قسمت آنها دلپسند و مورد تأیید بود. درست است كه نمايشگاه لوازم و تجهيزات پليسي، ايمني و امنيتي " است امادر حقیقت بهره بردار مردم هستند كه انتظار می رود مردم بازدید کننده باشند.

او با بيان اينكه امسال سال مبارزه با سرقت است، گفت: در نمایشگاه تجهیزات زیادی در اين خصوص مشاهده شد که با هزینه های کم، ایمنی منازل و مغازه ها و فضاهايي که وجوه یا اموال ارزشمندی داریم برای ایمنی بيشتر هزینه کنیم كه با بازدید ازاین نمایشگاه این اتفاق خوب می افتد.

اين مقام انتظامي درباره تجهيزات ضد سرقت گفت: ممكن است قيمت برخي از ابزار ضد سرقت بالا باشد امااگر قرار است مبالغ هنگفتی را در منزل یا مغازه نگهداری کنیم آیا به طور مثال 500 هزار تومان خرج زیادی برای ایمنی چنین اموالی است ؟!طبیعی است برای ایمنی هر وسیله ای باید درصدی هزینه شود ؛چرا كه سارقان در زمان بسيار اندك به سرقت مي پردازند كه لازمه آن تجهيزات ضد سرقت با فناوري بالاست.

رييس پليس آگاهي ناجا با بيان اينكه نمایشگاه از گذشته پیشرفت قابل توجهي داشته، خاطرنشان كرد: عمده شركت كنندگان ايراني بودند البته چند شركت خارجي هم به چشم مي خورد كه ناگفته پيداست بايد از توليدات داخلي حمايت شود ؛ كه منوط به بهره برداري مردم در جهت ارتقای بالاتر سطح ایمنی است.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا تمام ماموران پلیس از تجهیزات پلیسی در سراسر کشور استفاده می کنند و همچنين با تجهیزات جدید که وارد می شود از تجهیزات قدیمی چه بهره برداري مي كنيد ؟ آيا منسوخ مي شوند؟ گفت: لوازم ایمنی بهره بردارش مردم بوده ودر لوازم و تجهیزات پلیسی ؛پلیس بهره بردار است .قاعدتاً این بحث خارج از بحث نمایشگاه است اما زماني که پليس توسعه مي يابد تجهيزات هم توسعه مي يابند به طبع تجهیزات قدیمی مستهلک می شوند به طوری که زمانی Pda در بحث سرقت اتومبیل بودند در حال حاضرنوت بوك جایگزین شده و هر جا که تجهیزات قدیمی کاربردی داشته باشد همچنان بهره برداري مي شود.

رييس پليس آگاهي ناجا گفت: در بازديد از غرفه ها با چند غرفه قرار بعد از نمايشگاه را در جهت همكاري از طریق دفتر مطالعات و تحقیقات پلیس آگاهی ناجا گذاشتيم ؛چرا كه ابتکارات و اختراعات جدیدي داشتند که مانع از جرایمي كه مرتبط به پليس آگاهي از جمله سرقت، جنایت و قاچاق كه شرح وظایف اين پليس است ،گذاشتيم. واز کلیه شرکت های تجهیزات ایمنی حمایت و حتی کمک هم می کنیم.

وي ادامه داد: در بازديد از غرفه هايي كه به آخرين دستاوردهاي تجهيزات ضد سرقتي دست يافته بودند متصديان اذعان داشتند با استفاده از اين ابزار شايد 30تا 40درصد از سرقت ها كاهش يابد.

 

امنیت در ایران با اروپا برابری می کند

سردار مقيمي گفت: جمهوري اسلامي ايران از جهت امنیتی وضعیت خوبی دارد و در بالاترین رتبه ها قرار داریم ؛چرا كه جرایمی که مستقیماً منجر به خدشه وارد کردن به امنیت کشور باشد نداریم و با ضرص قاطع اعلام می کنیم جرایم بیشتر خرد هستند و اگر چه جزو اهداف و اولویت هایمان است که هیچ جرمی نداشته باشیم و افق دیدمان آن است که جرایم را به صفر برسانیم اگر چه ممکن است چندین سال طول بکشد.

وي ادامه داد: امنيت در ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه مثال زدني است و حتی می توانیم با کشورهای اروپایی برابری کنیم که از جهت سرقت ها وضعیت آماری و امنیتی در وضعیت بهتری قرار دارد به طوري كه در رصدي كه در 14 استان داشتيم 9 استان آنچه که دغدغه شان بود سرقت لوازم داخل خودرو بود. موضوعی که امنیت شهروندان را بهم بزند حتی در آینده ای دور هم در کشور ما اتفاق نخواهد افتاد و امید آن می رود که ناامنی هيچگاه گریبان کشور را نگیرد.

گفتني است، سيزدهمين نمايشگاه بين المللي لوازم و تجهيزات پليسي، ايمني و امنيتي" در تاريخ 26مهر ماه افتتاح و 29مهرماه 93 به كار خود پايان خواهد داد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381145

برچسب‌ها