خریداران ارز از صبح روز شنبه دیگر قیمت خرید و فروش را بر روی تابلوهای صرافی ها نمی بینند و در جواب چرایی عدم درج قیمت ها، پاسخ می گیرند که بانک مرکزی صرافی ها را از اعلام نرخ ها منع کرده است.

مریم یعقوبی:  بازار آزاد ارز تهران و سایر نقاط کشور صبح روز شنبه خود را با محدودیت های جدیدی آغازکردند؛ طبق گفته فعالان این بازار، از این پس صرافی های خصوصی اجازه درج قیمت ارزها بر روی سایت های خود را ندارند.

عباس مسعودی رئیس انجمن صنفی کارفرمایان سکه و صرافان در این باره به خبرگزاری خبرآنلاین، گفت:« نامه ای که مسئول رسیدگی به این موضوع ارسال کرده است بابت منع اطلاع رسانی قیمت ارزها بر روی سایت صرافی های خصوصی باعث شد تا این صرافی ها از اعلام قیمت خودداری کنند در حالی که این قانون برای صرافی بانک ها اعمال نشده است البته روی تابلوهای داخل صرافی ها امکان اعلام قیمت ها را دارند».

وی ادامه داد:« سال گذشته طی نامه ای بانک مرکزی اعلام نرخ روی سایت را مجاز دانست اما چند روز قبل مجددا با ارسال یک ابلاغیه آن را غیر مجاز اعلام کرد که هنوز نمی دانیم علت این چیست؟ در حالی که اگر اعلام نرخ ارز روی سایت ها غیر قانونی است باید برای همه یکسان باشد چرا که صرافی بانک ها می توانند روی تابلوهای فضای مجازی خود قیمت ها را اعلام کنند اما صرافی های خصوصی که مجوز فعالیت از بانک مرکزی را نیز دارند و هیچ تفاوتی با مجوز صرافی های بانک ها ندارند مجاز به اعلام قیمت نیستند».

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان سکه و صرافان افزود:« ما طی نامه ای اعتراض خود را اعلام کرده ایم اما هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم که در صورت دریافت پاسخ از بانک مرکزی حتما به اطلاع مردم و رسانه ها خواهیم رساند».

این سخنان در حالی از سوی رئیس انجمن صنفی کارفرمایان سکه و صرافان بیان می شود که برخی منابع مطلع دیگر روایت متفاوتی از علت عدم درج قیمت ها دارند؛ یکی از این منابع با اعلام اینکه دلار طی چند روز اخیر  بین 150 تا 200 تومان کاهش قیمت داشته است، گفت:« افت محسوس قیمت دلار باعث شده برخی صرافها نامه چندی قبل بانک مرکزی را بهانه کنند و از درج قیمت ها روی تابلو خودداری کنند».

بنا بر این گزارش پرس و جو درباره قیمت دلار نشان می دهد قیمت ها دیروز هم کاهش داشته است به گونه ای که هر دلار 3585 خریداری و 3590  به فروش می رسید.

22335

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کاوه IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    27 4
    ماکه نمیدونیم کی راست میگه کی دروغ.فقط کاش اگه پایین نمیاد حداقل ثابت بمونه قیمت ها
  • امیر IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    66 2
    هر جا شفاف سازی نیست فساد می درخشد.
  • سوسن IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    24 1
    تمامی سایت های نرخ دلار رو برداشتن
  • بی نام A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    20 5
    معمولا وقتی قیمتها بالا میره بانک مرکزی از این کارها میکنه چون در وضعیت نزولی این کار هیچ توجیه منطقی نداره
  • بی نام A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    23 3
    قطعا کار خود صرافهاست دلارایی که گرون خریدن روی دستشون مونده نگه داشتن شب عید که تقاضا زیاد میشه با ضرر کمتر بفروشن
  • سعید US ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    28 0
    این واقعا احمقانه نیست کجای دنیا دیدین قانون برای عدم درج محصولی بزارند؟؟
  • بی نام IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    3 0
    دولت و بانک مرکزی باید بدونه که صبر و تحمل مردم تموم شده بهتره این برنامه مضحک بازار ارز رو زودتر سر و سامان بدین و قضیه رو اینقدر طولاتنی نکنید که هر روز یک فیلم بازی کنید نمیتوانید اداره کنید استعفاء دهید مثل همه جای دنیا که مدبیر نالایق کنار میره کلی جوان تحصیل کرده بیکار داریم میان جای شما بهتر کار میکنن
  • بی نام A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    4 0
    در کجای دنیا کدام کشور دنیا اعلام نرخ ارز ممنوع است ؟
  • بی نام IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    7 0
    وقتی پایین آوردن ارزش پول ملی تنها راهکار نجات باشه یواش یواش باید آماده خوندن فاتحه شد
    • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
      2 0
      احسنت
  • بی نام A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    2 3
    دولت اقاى روحانى كار بسىار بزرگى كردند. بدون استفاده از منابع ارز داخلى بيشتر از ٥٠ مليارد دلار قرار داد منعقد كرده اند كه هنوز اين اول راه است و از اين قرار دادها باز هم انجام خواهد شد. و نتيجه اين قدرتمند شدن پول ملى و پايين امدن قيمت ارز خواهد بود و در نتيجه دكون دستگاه كسانى كه از بالا رفتن ارز سودهاى زياد ميبردن جمع ميشود . براى همين خوششان نيامده و با عدم درج پايين امدن قيمت ارز دارن مقاومت ميكنند
    • علی A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
      2 0
      به همین خیال باش سال دیگه قیمت دلار بهت می گم چنده
    • محمد جواد جلالی A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
      1 0
      منم همین رو میگم به همین خیال باش سال بعد دلار 5000 تومن حالا ببین