دفاع شهرداری از جمع آوری زباله در سرای محلات: تفکیک پسماند 16 درصد رشد دارد

شهرداری تهران مدافع جمع آوری زباله در سرای محلات است و می گوید در محلات جنوب شهر، این کار باعث افزایش تفکیک پسماند شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جمع آوری و انبارش زباله در سرای محلات که نوعا برای اقدامات فرهنگی ساخته شده ولی این روزها درآمدزایی برای شهرداری تهران را هدف گرفته، موجب نارضایتی شهروندان و برخی شورایاران شده، ولی شهرداری تهران از این اقدام دفاع می کند.

پیش از این نیز در سرویس مشکلات مردم، گزارشی درباره جمع کردن زباله شهروندان در سرای محلات منتشر شد. (اینجا)
اکنون شهرداری تهران می گوید در مناطق جنوب شهر، این اقدام باعث افزایش 16 درصد تفکیک پسماند شده است.
شهردار منطقه 20 در پانزدهمین بازدید دوره ای از محله های بیست گانه، رشد 16 درصدی تفکیک پسماند خشک را یکی از نتایج طرح های دوستدار محیط زیست شهرداری در این منطقه جنوبی برشمرد.
منصور کتانباف در جریان بازدیدهای محله به محله از سرای محله سرتخت بازدید کرد و گفت: با اجرای این طرح در قالب آموزش های شهروندی، درصد تفکیک پسماند تا پایان سال به 20 درصد می رسد که نسبت به دوسال گذشته رشد 16 درصدی خواهد داشت.

کتانباف با اشاره به اینکه طبق برنامه زمان بندی درصد تفکیک پسماند تا پایان سال 96، 30 درصد پیش بینی شده، گفت: در حال حاضر با عبور از مرحله اطلاع رسانی عمومی، آموزش های بهینه سازی پسماندهای خانگی وارد مرحله آموزش های چهره به چهره و خانه به خانه شده که فعالیت سراهای محله به عنوان پاتوق های محلی در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =