ساندار پیچای، مدیر اجرایی گوگل در مراسم افتتاحیه I/O 2017 اعلام کرد ابزارهای اندرویدی فعال ماهانه در جهان از مرز 2 میلیارد گذشت.

به گزارش خبرآنلاین، رونمایی 90 دقیقه‌ای وی در مونتین ویو کالیفرنیا روی اندروید اورئو، یادگیری ماشین و واقعیت مجازی بود که در کنار سخت‌افزارهای گوگل به‌سرعت جلو می‌روند.

در اینجا به برخی از مهم‌ترین نکات مطرح‌شده در افتتاحیه اشاره می‌کنیم:

ماهانه دو میلیارد ابزار اندرویدی در جهان فعال هستند و نکته جالب اینکه 800 میلیون کاربر فعال برای گوگل درایو و 500 میلیون گوگل فوتوز وجود دارد که 1.2 میلیارد عکس روزانه آپلود می‌کنند.

 

 

هوش مصنوعی موضوع غالب کنفرانس امسال بود که دستاورد اصلی گوگل لنز است. لنز دوربین گوشی را روی یکشی متمرکز کرده و گوگل به شما می‌گوید آن چیست!

 

 

راه‌اندازی پروژه و سایت google.ai دستاورد بعدی بود که اجازه اشتراک‌گذاری مقاله‌ها و ابزارهای جدید حول‌وحوش هوش مصنوعی را برای جامعه گوگل فراهم می‌سازد.

 

نسل دوم تراشه‌های مخصوص یادگیری ماشین به نام تنسور / TPU توسط مدیر اجرایی رونمایی شد. گفته شد هرکدام از این تراشه‌ها قدرت 180 ترافلاپس پرفورمنس را دارند.

 

نکته بعدی محاوره‌ای ترشدن گوگل اسیستانت بود که جلب‌توجه کرد. گوگل اسیستانت موضوع اصلی کنفرانس 2016 بود اما امسال اعلام شد 100 میلیون ابزار اندرویدی از خدمات آن بهره‌مند شده‌اند. ضمن محاوره‌ای تر شدن اسیستانت، می‌توان در محیط‌های شلوغ و پرسروصدا از آن استفاده کرد.

 

 

رونمایی از گوگل اسیستانت روی آی او اس تحول بعدی بود که رونمایی شد. فقط تنها اشکالش این است که دیفالت دستیار صوتی آیفون نمی‌شود و باید پشت سر سیری قرار گیرد.

 

 

دسترسی وسیع‌تر به گوگل اسیستانت با واردکردن شرکا رونمایی بعدی بود و اعلام شد ارسال پول و اتصالات بیشتر خانگی از طریق آن به‌راحتی انجام می‌شود.

 

 

همچنین نسل جدید گوگل هوم رونمایی شد تا در نسخه جدید 2 به شما بگوید امروز ترافیک کجا و چقدر سنگین است تا سر کار بروید یا از راه دور کارها را انجام دهید. انجام تماس صوتی و افزایش سرویس‌های استریمینگ موسیقی روی آن از ویژگی‌های جدید محسوب می‌شود که توسط ساندار پیچای رونمایی شد.

 

 

مهم‌ترین تحول در گوگل فوتوز شناسایی چهره و ساخت آلبوم بر این اساس است. چاپ عکس از روی سرویس تعریف‌شده نیز مهیا شده است.

 

رونمایی از ویدئوهای 360 درجه روی یوتیوب نیز مهمترین رونمایی بعدی در کنفرانس I/O 2017 بود.

 

 

معرفی اندروید او یا اورئو رونمایی بعدی بود و اعلام شد نسخه بتا برای دانلود آماده است. تصویر در تصویر، تحول در نوتیفیکیشن ها و ده‌ها بهینه‌سازی در نسخه بعدی سیستم‌عامل گوگل دیده می‌شود.

 

معرفی بهینه‌ساز اندروید رونمایی بعدی بود که اجازه می‌دهد ابزار اندرویدی سریع‌تر لود شده و باتری کمتری مصرف کند.



 

خداحافظی به جاوا و سلام به زبان برنامه‌نویسی Kotlin به‌عنوان زبان مدرن از دیگر رونمایی‌های امسال کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل بود.

 

اندروید گو / Adnroid Go نسخه سبک‌تر اندروید برای کشورهای درحال‌توسعه است که سبک‌تر بوده و سعی می‌کند تعداد بیشتری کاربر به خود جذب کند. نصب اندروید روی ابزارهایی با کمتر از 1 گیگ رم و حضور برنامه‌های حیاتی گوگل برای گوشی‌های ارزان‌قیمت در این پروژه تعریف‌شده است.


تنگوی جدید مملو از سنسور و فناوری جدید گوگل به نام VPS به شما اجازه می‌دهد تا داخل موزه یا مرکز خرید خود را احساس کنید.

 

و آخرین رونمایی نیز موتور جستجوی کاریابی جدید گوگل بود که در تمام دنیا اجازه یافتن شغل موردنظر را به کاربر می‌دهد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 666763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =