۰ نفر
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۵

ایسنا نوشت:با وجود تمام گمانه‌زنی‌هایی که به دلیل سنگ‌اندازی‌های احتمالی رئیس جمهور آمریکا در مسیر اجرای برجام به وجود آمده، اتحادیه اروپا همچنان به تداوم همکاری‌های خود با ایران پایبند است.

پس از آنکه فرانسه سه فروند ایرباس و هشت فروند ATR که با همکاری ایتالیا می‌سازد را به ایران تحویل داد، برخی ابهام‌ها درباره آینده برجام باعث شد صحبت از احتمال توقف اجرای این قراردادها مطرح شود. موضوعی که به نظر می‌رسد با حضور دوباره مقامات فرانسه در ایران حداقل در کوتاه‌مدت صحت نخواهد داشت.

نماینده وزیر حمل و نقل فرانسه در راستای اثبات علاقه این کشور به تداوم همکاری با ایران در جریان سفری فشرده وارد تهران شده و مذاکرات خود با مقامات وزارت راه و شهرسازی را آغاز کرده است.

در این مذاکرات که فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده ایران در آن حضور دارد، دو طرف ۱۰ محور مختلف همکاری در عرصه حمل و نقل را مورد بررسی قرار دادند.

قراردادهای خرید هواپیماهای جدید، قرارداد خرید رادار برای شرکت فرودگاه‌ها، قرارداد با سازمان هواشناسی فرانسه، همکاری آموزشی در بخش‌های مختلف حمل و نقل، همکاری‌های لجستیکی و ترانزیتی، بررسی نیازهای راه‌آهن ایران در حوزه قطعات و تجهیزات، همکاری در عرصه‌های دریایی و بندری، برر سی همکاری‌های آینده در حمل و نقل جاده‌ای و حضور شرکت‌های فرانسوی در فرودگاه‌های امام خمینی، مشهد و اصفهان اصلی‌ترین برنامه‌هایی بوده که در این نشست مورد ارزیابی قرار گرفتند. طرف فرانسوی در جریان مذاکرات اعلام کرده که هدفش ارتقای سطح همکاری‌های دو طرف است و از این رو به نظر می‌رسد این موضوع پیام روشن مقامات اروپایی بر لزوم تداوم همکاری‌ها با ایران است.

ایرباس به عنوان نخستین شرکتی که هواپیماهای خود را پس از چند دهه توقف به ایران تحویل داد، در طول ماه‌های گذشته نیز با وجود تمام سنگ‌اندازی‌ها به تعهد خود برای اجرای کامل قرارداد پایبند بوده و از این رو به نظر می‌رسد در سال جاری میلادی ایران بتواند چند فروند ایرباس جدید را نیز تحویل بگیرد.

ایران ایر در جریان قراردادی که سال گذشته نهایی شد، خرید ۱۰۰ فروند ایرباس را در دستور کار خود قرار داده که تاکنون از محل اجرای این قرارداد سه ایرباس نو به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تحویل شده است.

 

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =