بازی های پاراآسیایی 2014 اینچئون در کره جنوبی در نوبت عصر نیز با درخشش و ادامه افتخارآفرینی ورزشکاران کشورمان ادامه یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین، اعزامی به بازی های پاراآسیایی اینچئون 2014؛ نوبت عصر رقابت ها باز هم برای مان طلایی بود. 

 

نعمتی و رنجبر دو طلای دیگر در تیراندازی به دست آوردند
زهرا نعمتی بانوی پرافتخار ایران در فینال بازی های پارااسیایی موفق شد با شکست چبن بر سکوی قهرمانی بایستد. وی در فینال مسابقات ریکرو تیراندازی باکمان با نتیجه 5-5 مساوی کرد و در تیر طلایی 9 بر 7 از سد حریف چینی خود گذشت و یومین طلایی تیروکمان ایران نام گرفت.
ابراهیم رنجبر ملی پوش ریکرو تیرانداری با کمان کشورمان نیز در فینال باری های پارااسیایی چهارمبن طلای تیراندازی با کمان ایران را به دست آورد. رنجبر در فینال بازی های تیراندازی با کمان پارااسیایی موفق شد حریف چینی خود را با نتیجه ه بر صفر شکست داده و بر سکوی قهرمانی بایستد.


تیم فوتبال هفت نفره هم به مدال طلا رسید / ژاپنی‌ها پنج تایی شدند
تیم فوتبال هفت نفره ایران با برتری 5 بر صفر مقابل تیم هفت نفره ژاپن به عنوان قهرمانی در بازی‌های پاراآسیایی دست یافت. این تیم که با سه برد پیاپی به فینال رسیده بود در فینال هم با گل های اکبری (2) سعید تیزبر (2) و هاشم رستگاری با نتیجه 5 بر صفر به برتری رسید تا مدال طلای این بازی ها را به دست بیاورد. تیم ایران در فینال بازی های پاراآسیایی مقابل تیم فوتبال هفت نفره ژاپن قرار گرفت تا یک مسابقه حساس و مهم را برگزار کند. این مسابقه در حالی برگزار می شد که به جرات پرتماشاگرترین مسابقه تیم های ایرانی در این بازی ها بود.

 

ایران دروالیبال نشسته زنان نقره گرفت
تیم والیبال نشسته زنان ایران دردیدار نهایی این رشته دربازی های پارا آسیایی اینچئون مقابل تیم قدرتمند چین با نتیجه 3 برصفر شکست خورد نقره ای شد. دراین دیدارکه درسالن چندمنظوره ورزشگاه سونگیم برگزار شد تیم والیبال نشسته زنان ایران درسه گیم متوالی و با نتایج (25 بر 15 ،25 بر 12و 25 بر18 ) نتیجه را به رقیب خود واگذار کرد وبرسکوی دوم ایستاد. ترکیب اولیه تیم ایران دردیدار نهایی را این بازیکنان تشکیل می دادند:
زهرا دانای طوس،زهرا عبدی،معصومه زارعی،نسرین فرهادی،زینب ملکی وطیبه جعفری
تیم والیبال جانبازان ومعلولان ایران دردیدار رده بندی تیم ژاپن را با نتیجه 3 برصفر شکست داده وراهی دیدار نهایی شد.

عسکری طلا گرفت و رکورد شکست 

حسن عسکری وعلی الهی به ترتیب مدال های طلا ونقره ی دو ۸۰۰ متر کلاس T12 را از آن خود کردند.  در سومین روز از این رقابتها حسن عسکری با رکورد ۲/۰۳/۰۹ثانیه نام خود رادرصدر ماده ۸۰۰ ثبت کرد. این ثبت زمان البته رکوردشکنی آسیا هم محسوب می شود. علی الهی نیز درهمین ماده بارکورد ۲/۰۵/۱۴ بر سکوی دوم ایستاد و دونده ای از ازبکستان سوم شد. 

 

مسعود حیدری در پرتاب دیسک طلا گرفت
پرتابگر دیسک ایران به عنوان قهرمانی دومین دوره بازی های پاراآسیایی اینچئون دست پیدا کرد. در ماده اف 12 پرتاب دیسک، مسعود حیدری با پرتاب 45 متر 20 سانتیمتر قهرمان شد و مدال طلا گرفت. فلاح نصیرپوران با 37 متر و 5 سانتیمتر نقره گرفت و چین چانگ از تایپه با 37 متر و 5 سانتی متر مدال برنز گرفت.

ایران مقتدرانه در گلبال به مدال طلا رسید / ایران 10- چین صفر!  
تیم گلبال ایران به مدال طلای گلبال مردان رسید. نماینده شایسته کشورمان در فینال گلبال مردان با نتیجه 10- صفر بر تیم چین قهرمان پارا المپیک غلبه کرد و قهرمان این دوره از مسابقات شد. حسن جعفری،سید مهدی سیاحی ومحمد منصوری بازیکنان تیم ایران بودند .تیم ایران در نیمه نخست سه گل به چین زد و در نیمه دوم نیز 7 گل به نام خود ثبت کرد.

الفت‌لاوی به مدال نقره پرتاب نیزه دست یافت

علی الفت‌لاوی به مدال نقره رقابت‌های پرتاب نیزه بازی‌های پاراآسیایی دست یافت. در ادامه رقابت‌های دوومیدانی دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی و در روز پنجم این مسابقات که از صبح امروز در ورزشگاه اصلی مسابقات آغاز شده است، علی الفت لاوی در ماده پرتاب نیزه مردان کلاس F37/38 با ثبت رکورد 44 متر و 48 سانتی‌متر به مدال نقره دست یافت. پرتابگر چینی با 52 متر و 80 سانتی‌متر در این ماده قهرمان شد. ورزشکار پاکستانی هم در این ماده سوم شد. جالب اینکه الفت لاوی در دوی 100 متر هم به فینال رسیده بود اما چون خطا کرد، نتوانست مسابقه بدهد. الفت لاوی دونده کشورمان در ماده دوی 100 متر در کلاس T37 در یک خط با رقبایی از کشورهای ویتنام، کره جنوبی، تایلند، چین، ژاپن، عراق و قزاقستان ایستاد اما به خاطر انجام خطا، نتوانست مسابقه دهد و بدون انجام مسابقه، حذف شد.


ایران قهرمان والیبال نشسته مردان شد

تیم والیبال نشسته ایران در دیدار نهایی این رشته تیم چین را با نتیجه شکست داد و با اقتدارازعنوان قهرمانی دوره قبل خود دفاع کرد و طلا گرفت.
این دیدارراس ساعت 17 درسالن چند منظوره ورزشگاه سونگیم برگزار وتیم والیبال نشسته ایران درسه گیم متوالی و با نتایج (25 بر12 ،25 بر 20 و 29 بر 27 ) تیم چین را شکست داده وقهرمان شدند.
تیم ایران درگیم نخست و بدون هیچ مشکلی به راحتی تیم چین را شکست داد درگیم دوم بازیکنان تیم والیبال نشسته چین چند امتیاز ازتیم ایران پیش افتادند دراین ست تماشایی بازیکنان دو تی تا امتیاز 18 شانه به شانه هم پیش می رفتند که درادامه بازیکنان تیم ایران از تجربه خود استفاده کرده و نتیجه این ست را درپایان ازآن خود کردند. درگیم سوم بازهم چینی ها از ما پیش افتادند اما درادامه بازیکنان تیم ایران به سرعت به آنها رسیدند. درادامه و درامتیاز 10 بازهم چینی ها از ایران سه امتیاز جلو افتادند اما این نتیجه زیاد دوام نیاورد و تیم ایران تیم چین را گرفت درادامه باز دوتیم بایکدیگر برابر شدند واما درپایان این والیبالیست های ایران بودند که نتیجه این گیم را با امتیاز نزدیک 29 بر 27 به سود خود تمام کردندو قهرمان شدند. برای تیم ایران دراین دیدار از ابتدا این بازیکنان به میدان رفتند: مهدی حمیدزاده،صادق بیگدلی،رمضان صالحی،مجید لشکری،رمضان صالحی،محمد خالقی و داوودعلیپوریان.
قضاوت این دیدار برعهده داوری ازکره بود داورخط نگه دار نیز ازکشور قزاقستان انتخاب شده بود.

علی صادق‌زاده مدال طلای را از آن خود کرد
وزنه‌بردار دسته 107 کیلوگرم کشورمان به مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی دست یافت. در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی بعدازظهر امروز علی صادق‌زاده نماینده دسته 107 کیلوگرم کشورمان موفق به کسب مدال طلای این رقابت‌ها شد. صادق‌زاده در این دسته در حرکات اول و دوم موفق به مهار وزنه‌های 215 و 225 کیلوگرمی شد، اما حرکت سوم در مهار وزنه 232.5 کیلوگرمی ناکام ماند تا با همان 225 کیلوگرم مدال طلا را از آن خود کند. مدال نقره این وزن به وزنه‌بردار مالزی و مدال برنز نیز به ورزشکار تایلندی رسید. وزنه‌برداران کشورمان پیش از این موفق به کسب 2 مدال طلا و 3 نقره در این رقابت‌ها شده بودند.
فردا و در آخرین روز این رقابت‌ها رقابت‌های فوق سنگین برگزار می‌شود که سیامند رحمان و منصور پورمیرزایی به رقابت با حریفان خواهند پرداخت.

همچنین جلیل باقری جدی پرچمدار ایران در پرتاب وزنه کلاس اف 55-56 به قهرمانی رسید. علی محمدیاری نیز نایب قهرمان این رقابت شد.

برنز بسکتبال با ویلچر به ایران رسید
تیم بسکتبال با ویلچر ایران به مدال برنز رسید و به عنوان سوم رقابت ها رضایت داد. عصر امروز تیم ایران در مرحله رده بندی به دیدار تایلند رفت و با نتیجه 87 - 51 برنده شد و با کسب عنوان سوم به کار خود پایان داد.

احسانی طلای پرتاب دیسک را بر گردن آویخت
جاوید احسانی به مدال طلای رقابت‌های پرتاب دیسک بازی‌های پاراآسیایی دست یافت 

در روز پنجم این مسابقات که از صبح امروز در ورزشگاه اصلی مسابقات آغاز شده است، جاوید احسانی شکیب در ماده پرتاب دیسک مردان کلاس F57 با ثبت رکورد 43 متر و 90 سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت. پرتابگر اردنی با 43 متر و 18 سانتی‌متر در این ماده دوم شد. مدال برنز هم به پرتابگر اندونزیایی با 41 متر و 23 سانتی‌متر رسید.
مدال طلای احسانی سی‌وپنجمین مدال طلای کاروان غدیر در دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی بود. احسانی پیش از این نیز یک مدال نقره در رقابت‌های پرتاب وزنه کسب کرده بود.





252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    مسابقات به این زیبایی رو صدا وسیما نشون نمیده.
  • محسن GB ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    چرا بازیهای پارااسیایی رو خوب پوشش نمیدین ؟
  • آقامیر A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    57 1
    سپاسگدارم از زحماتی که متحمل شدید. همیشه موفق باشید
  • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    خدا وکیلی غیرت و پشتکار را باید از اینها یاد گرفت.
  • آرش EU ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    43 1
    خدا قوت هموطنان ورزشکار ممنون که پرچم ایران را در آسیا به احتزاز در آوردید . ایرانی هماره سر افراز باد
  • مجتبی IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    21 8
    این تیمه ایرانه یا علی مدد تیم دلیرانه یا علی مدد ماشالله به غیرت دلمون شاد کردید به مولا
    • مجتبی IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
      2 3
      اونی که منفی می ده چه منظوری داره ؟
  • رضا A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    28 1
    لطفا یک مقایسه بین کل بودجه این کاروان فوق العاده و قرارداد صادقیان انجام بدید، این کجا و آن کجا
  • مجید از تهران IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    آفرین به شما ودست مریزاد پهلوانان وطنم....... شبه ورزشکارانی که فقط به مدل مو توجه میکنن ببینید ویاد بگیرین