وزیر کشور گفت: اگر به دنبال ساختن تمدن اسلامی هستیم باید بسیجی وار عمل کنیم و از طریق الگوهای اسلامی - ایرانی به این هدف دست یابیم.

به گزارش ایسنا،‌ عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش نقش خانواده در تحقق تمدن اسلامی که امروز در مجتمع فرهنگی غدیر برگزار شد، با بیان مطالب بالا اظهار کرد: لازم است در حوزه عملکردی خود ایمان و باور داشته باشیم. اگر هر مسئله‌ای به باور و ایمان تبدیل شود انجام آن راحت تر خواهد بود و باید به این نکته توجه داشته باشیم که ایمان و باور در چارچوب باورهای توحیدی ماست. نمونه بارز این مسئله را در دوران انقلاب اسلامی شاهد بودیم. تشکیل حکومت اسلامی جزو باورها و ایمان حضرت امام (ره) بود.

وی اضافه کرد: در دهه 40 که حضرت امام (ره) به طور رسمی وارد مبارزه با رژیم طاغوت شدند کسی تشکیل حکومت اسلامی را باور نمی‌کرد. افرادی که قصد کمک داشتند به دنبال تشکیل ساختارهای مرسوم بودند. به عنوان نمونه روشنفکران در صدد مدد گرفتن از غرب در قالب اهداف و ارتباط سازمانی و تئوری‌های مبارزاتی بودند، از سوی دیگر افرادی که در حوزه شرق بودند در صدد دستیابی به سازماندهی و تشکیلات از نوع شرقی آن مانند مارکسیسم و کمونیسم بودند. افراد داخل کشور نیز در چارچوب شرایط داخلی، ایده پردازی می‌کردند و به دنبال مبارزه مسلحانه بودند.

وزیر کشور افزود: حضرت امام (ره) مبارزه خود را در حوزه اعتقادی، اخلاقی و اندیشه‌ای تعریف کرد، این در حالی بود که ایران با افتخار ژاندرام آمریکا در منطقه و از حمایت‌های این کشور در مقابل رژیم شوروی برخوردار بود.

وی با بیان اینکه ایمان و باور پایه تشکیل انقلاب اسلامی و پیروزی آن محسوب می‌شود، اظهارکرد:‌ روش مبارزه حضرت امام (ره) منحصر به فرد و بر پایه اندیشه الهی و تکیه واقعی بر مردم بود. ما اگر به دنبال ساخت تمدن اسلامی هستیم باید از شیوه بنیانگذار انقلاب تبعیت کنیم و نه از ارزشها و دیدگاه‌های غربی.

رحمانی فضلی اضافه کرد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی موضوعات زیادی مطرح بود که لازم است دفاع را عمومی و مردمی کنیم و مقابل تهدیدهای ضد انقلاب مقاومت کنیم. پیشنهادات زیادی مطرح می‌شد که از جمله آنها تشکیل میلیشیا و تقویت نیروهای نظامی بود و کسی دنبال الگوی بسیج نبود ولی امام (ره) فرمان تشکیل بسیج 20 میلیونی را دادند که پس از 36 سال هم بسیج تنها در حوزه مقاومت فعال نیست بلکه در حوزه‌های علمی، اندیشه‌ای، تخصصی، فناوری و فرهنگی و سایر حوزه‌های فکری و اندیشه‌ای نیز فعالیت می‌کند.

وی تاکید کرد: بسیج فصل حق و باطل، درستی و نادرستی و یک میزان محسوب می‌شود؛ چرا که نسبت حق و باطل را مشخص می‌کند. بسیج نسبت ما با انقلاب، احکام الهی، نزدیکی به ولایت و اطاعت از آن را معلوم می‌کند. علاوه بر آن بسیج ذکر است چرا که ما را به یاد خدا، انقلاب، امام و شهدا می‌اندازد.

وزیر کشور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران اظهار کرد: به علت برخورداری از الگوی مقاومت بسیجی و رواج آن است که آمریکا امروز دور یک میز با ایران برای مذاکرات در زمینه مسائل هسته‌ای می‌نشیند.

وی در ادامه گفت:‌ اگر ائتلاف جهانی در منطقه برای مقابله با برخی گروه‌ها تشکیل می‌شود، در نهایت ایران است که در کف زمین مقابل فرقه‌های انحرافی مقاومت می‌کند؛ چرا که از الگوی بسیجی برخوردار است.

وی در ادامه گفت: در عراق روح تفکرات و اعتقادات دینی ایرانیان در جهاد مطرح است و یک فرمانده مخلص، مومن و بسیجی به نام سردار قاسم سلیمانی آن را سازماندهی می‌کند.

رحمانی فضلی با اشاره به نقش ایران در سوریه اظهار کرد: ابتدا بر فروپاشی حکومت بشار اسد تاکید می‌شد چرا که او در حلقه مقاومت بود. کشورهای غربی در مقطعی نظر ایران را در زمینه سوریه قبول نمی‌کردند چرا که گمان می‌کردند به زودی سوریه فرو می‌پاشد ولی مردم مقاومت کردند. در ادامه کشورهای غربی خواهان ورود ایران بر حلقه مشورتی در زمینه اوضاع سوریه شدند ولی معتقد بودند که نظر مشورتی ایران درباره ادامه حکومت بشار اسد را قبول نمی‌کردند. بعد از مدتی اظهار کردند که حاضریم انتخابات برگزار شود ولی بشار اسد نباید کاندیدا شود و در این زمینه حربه‌های مختلفی مانند دلارهای نفتی به کار افتاد اما پس از مدتی با مقاومت مردم بشار اسد کاندیدا شد و در نهایت مردم سوریه پیروز شدند. این پیروزی ناشی از تفکر بسیجی بود. در کشورهایی مانند یمن و لبنان نیز این اتفاقات رخ داد.

وزیر کشور با بیان اینکه در حال حاضر ایران به عنوان یک قدرت بین المللی تاثیرگذار در جهان مطرح است گفت: من به عنوان معاون سیاسی سازمان صدا و سیما، قائم مقام شورای امنیت ملی و در حال حاضر رئیس این شورا در جریان مذاکرات هسته‌ای بوده‌ام. در مقطعی برای سه تا چهار سانتریفیوژ بحث می‌کردیم و کشورهای غربی حاضر به پذیرش خواسته‌های ما نبودند ولی الان بحث از پذیرش دو تا سه هزار سانتریفیوژ فراتر رفته است و کشورهای غربی نیروگاه فردو را قبول کرده‌اند اما از طرف کشورهای مرتجع منطقه و اسرائیل تحت فشار قرار دارند و برای حفظ آبروی خود مذاکره می‌کنند.

وی تاکید کرد: چنین موفقیت‌هایی ناشی از تفکر بسیجی است. این تفکر یعنی ولایت مداری و ترجیح مسائل جمع به فرد.

رحمانی فضلی در ادامه اظهار کرد: اقدامات ما باید توام با اخلاص و ولایت مداری باشد ما در شرایطی با کشورهای غربی در حال مذاکره بودیم که هر یک از اتفاقات رخ داده می‌توانست موجب سقوط یک حکومت باشد. باید به کشور ایران و انقلاب افتخار کنیم.

وی با اشاره به آمار بسیجیان کشور اظهار کرد: در کل کشور 22 میلیون بسیجی فعالیت می‌کنند یعنی ما به ازای هر خانوار یک بسیجی داریم.لازم است اخلاص و خلوص نیت را در خانواده‌ها به وسیله افراد بسیجی متجلی کنیم و نباید در جامعه‌ غم و غصه‌ای داشته باشیم. من به عنوان دبیر کمیته مبارزه با مواد مخدر نباید دنبال موضوع اعتیاد باشم و هر بسیجی باید از خانواده و خود در مقابل این آسیب‌ها صیانت کند و مواظب ارزش‌های دینی در جامعه باشد. در واقع بسیجیان باید به عنوان بازوی پرقدرت رهبری عمل کنند.

رحمانی فضلی با اشاره به اقتصاد مقاومتی اظهار کرد:‌ اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانمندی بسیجیان قابل تحقق است از سوی دیگر 36 سال رسانه‌های خارجی علیه جمهوری اسلامی ایران تبلیغات کردند. ایران تحریم شد و مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفت. علاوه بر آن اسلام هراسی و ایران هراسی تبلیغ شد و ما را به مواردی متهم می‌کردند که زیبنده و شایسته آنها بود.

وی تاکید کرد: علیرغم تمام فشارهای وارد شده به کشور ایران در حال حاضر ایران در تحولات کشورهای منطقه مانند عراق و سوریه موثر است و به تنهایی با قدرت‌های جهانی در زمینه پیچیده ترین فناوری مذاکره می‌کند. پس ملت ایران قدرت و عزت دارد و لازم است قدر آن را بدانیم.

وی تاکید کرد:‌ حضرت امام(ره) تمدنی را مبتنی بر اعتقادات و باورهای دینی پایه‌گذاری کردند و در حال حاضر دانشمندان ایران به بنیادی‌ترین زیر ساخت‌ها دست یافته‌اند و اگر در برخی مواقع به خوبی پیش نمی‌رویم ناشی از موضوعاتی مانند کم توجهی به اسلامیت و منفعت طلبی است و امیدوارم ما رسالت تاریخی خود را انجام دهیم تا بتوانیم مقدمه ظهور حضرت امام زمان(عج) را فراهم آوریم.

رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به تمدن نوین اسلامی اظهار کرد: حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بارها به تمدن نوین اسلامی اشاره کردند که مشکل اصلی غرب و آمریکا با ایران در زمینه مقوله تمدن اسلامی است. اگر در حوزه انرژی هسته‌ای با غرب موضوعاتی مطرح است، اگر تحریم‌ها و جنگ تحمیلی به ایران تحمیل شد فقط به خاطر مسئله تمدن اسلامی است و غرب برای ترویج و تبلیغ ارزش‌های لیبرالی در صحنه حاضر شده است و این ارزش‌ها محور اقدامات، عملیات و تلاش‌های غرب در دنیاست.

وی تاکید کرد: اگر قصد داشته باشیم از تمدن غربی پیروی کنیم ماندگاری نخواهیم داشت چرا که غربیان در تمدن خود متبحرتر هستند. در این شرایط اگر قصد به رخ کشیدن تمدن خود و ماندگاری داریم باید به اعتقادات فرهنگی و اسلامی خود بپردازیم. دعوای اصلی ما با آنها در زمینه فرهنگ و ارزش‌هاست و مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف موضوعاتی را در این زمینه مطرح کرده‌اند اما به دلایلی نتوانسته‌ایم به نحو احسن به دغدغه‌های ایشان بپردازیم.

برداشت ما از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تهاجم فرهنگی،به رفتارهای اجتماعی درباره قشر خاصی از زنان محدود شد
وزیر کشور با اشاره به مطرح شدن موضوع تهاجم فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: برداشت ما از فرمایشات ایشان محدود به یک سلسله رفتارهای اجتماعی درباره قشر خاصی از زنان شد و برخوردهای ما نتوانست روح خواسته ایشان را تامین کند.

وی افزود: موضوع مورد نظر مقام معظم رهبری استیلای فرهنگی لیبرالی در در ابعاد مختلف از جمله روش تفکر علمی بود. ایشان در مرحله بعد تغییرات اجتماعی را مطرح کردند این موضوع دقیقا زمانی مطرح شد که توجه کافی به تهاجم فرهنگی نشده بود و به همین علت یک سبک زندگی مشخص در حال رواج بود.

وی افزود: حوادثی در کشور رخ داده است و ما با تغییرات اجتماعی مواجه شده‌ایم و در حال حاضر یکی از معضلات ما مسائل اجتماعی است.

وی با اشاره به موضوع سبک زندگی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه 21 سوال را مطرح کرده‌اند که همه آنها به آسیب‌های اجتماعی توجه داشت. سبک زندگی که ماهواره‌ها، اینترنت، نظریه‌ها و تئوری‌ها به دنبال رواج آن هستند تغییرات اساسی را در نگرش‌ها، رفتارهای روزمره و انتخاب‌ها انجام می‌دهد اما آیا ما به سبک زندگی به صورت مبنایی پرداخته‌ایم یا تنها رویکردی هیجانی به آن داشته‌ایم.

وی تاکید کرد: اگر به این موارد نپردازیم و تنها به فکر دستیابی به مذاهب مادی و پیشرفت فناوری باشیم، اقدامات ما فاقد روح و معنویت خواهد بود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بانوی ایرانی... IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    7 0
    آخ که محرم گفتی و کردی کبابمممممممم...واقعا نوک پیکان تمام اتهامات رو به سمت زنان گرفتن،حقیرترین برداشت تند روهاست...