جوانان دم بخت از دشواری گرفتن وام ازدواج می‌نالند. برخی می‌گویند بانک، ضامن آنها را قبول نمی‌کند و عده ای می‌گویند بانک می گوید اعتبار نیامده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گرفتن وام ازدواج برای خود هفت خوانی دارد که گذر از آنها، وقت و حوصله کافی می طلبد. کاربران سرویس مشکلات مردم بعضا از دشواریهای اخذ وام ازدواج گلایه می کنند و می گویند با این مسئله مشکلات زیادی دارند.
یکی از کاربران در این باره نوشته است: من بابام بازنشسته کشوریه ولی این که به فرزندان بازنشسته ها وام بی نوبت ازدواج بدن رو نمی پسندم این کار تبعیضه همه باید برابر باشه شرایطشون یه نفر اومده وام بگیره چیکار به باباش دارین.
کاربری دیگری درباره مشکلات گرفتن وام ازدواج نوشته: در كل مسئله وام ازدواج به راحتي‌ها نيست. همين ضامن كه مي‌گويند مشكل داشته است، الان براي هر كدام از زوجين يك ضامن نياز است. اين ضامن بايد از بانك وام دهنده حقوق بگيرد يا يك حساب جاري "فعال" (كه معيارهاي فعال بودن نامعلوم است) در آن بانك داشته باشد يا اين كه جواز كسب داشته باشد. خب، شخصا برايم پيش آمد كه ضامن از آن بانك ولي در شهرستاني ديگر حقوق مي‌گرفت و او را بعد از كلي اصرار قبول كردند. اين كه يك ضامن بتواند هم عروس و هم داماد را ضمانت كند بر اساس حقوقي كه مي‌گيرد ممكن است، ولي تائيد اين كار با رئيس بانك است. بگذريم كه بانك‌ها اغلب از پرداخت 2 ميليون تومان اضافه وام شرايط خاصي كه اخيرا ابلاغ شده (مثل مهريه كمتر از 110 سكه) به بهانه نداشتن اعتبار قرض‌الحسنه كافي خودداري مي‌كنند.

اعلام شماره تلفن های شکایت از وام ازدواج
در این رابطه بانک مرکزی اعلام کرد هر کس از مشکلات اخذ وام ازدواج شکایت دارد، تلفن بزند و موضوع را مطرح کند تا مشکل پیگیری و حل شود.
امروز در نشست خبری علی اصغر میرمحمدصادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی مسئله مشکلات وام ازدواج مطرح شد.
میرمحمد صادقی در این باره گفت: اکنون با قاطعیت می‌توان عنوان کنیم در مناطق و استان های کمتر توسعه یافته صف وام ازدواج به روز خواهد شد و بعد از اجرای طرح ضربتی افراد متقاضی در کمترین زمان ممکن وام ازدواج دریافت خواهند کرد.
به منظور تسهیل شرایط متقاضیان برای معرفی ضامنین، بانک مرکزی در بخشنامه ای هشت بندی به بانک های عامل اجرای طرح ضربتی وام ازدواج، اکیداً توصیه کرد که شرایط اخذ ضمانت با توجه به موارد ابلاغی بانک مرکزی مدنظر قرا رگیرد.
او ادامه داد: بانک مرکزی کاملاً بر روند اجرای طرح، نظارت کامل و اشراف مناسبی دارد و متقاضیان در صورت وجود مشکل مراتب را به صورت کتبی و با ارایه اطلاعات شامل نام و کد ملی متقاضی، آدرس، نام شعبه مراجعه شده و شماره تماس متقاضی به شماره تلفن های ۲۲۲۵۷۰۶۰ و۲۹۹۵۴۲۶۱ فکس کنند تا حداکثر ظرف یک هفته، نسبت به بررسی و اطلاع رسانی به متقاضی اقدام شود.

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =