آغاز به کار تاکسی آنلاین "تپ سی" در تبریز/ شهروندان تبریزی یک هفته رایگان سفر می کنند

تاکسی آنلاین "تپ سی" به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های حمل و نقل اینترنتی درون شهری کشور در تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش ترجمان صبح، "هومن دمیرچی" معاون عملیات شرکت "تپ سی" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیستم تاکسی آنلاین یک الگوریتم هوشمند نرم افزاری است که بین راننده و مسافران به گونه ای ارتباط برقرار می کند که ضمن ارتقای بهره وری ناوگان حمل و نقل، هزینه های این بخش را کاهش و کیفیت خدمات را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه این سیستم برای اولین بار هفت سال پیش در امریکا و توسط شرکت اوبر راه اندازی شد اظهار داشت: همینک این شرکت با بیش از ۷۰ میلیارد دلار سرمایه، تحولی در صنعت حمل و نقل ایجاد کرده که سیستم های دولتی نتوانسته بودند طی ۷۰ سال ایجاد نمایند.

دمیرچی تحولات ایجاد شده را در سایه ی مفهوم جدید "اقتصاد مشارکتی" امکانپذیر دانست و افزود: بر اساس این روش، ظرفیت های خالی، خرد و بلااستفاده ی بازار تجمیع شده و بدون سرمایه گذاری و خرید اموال، به بالاترین میزان اشتغال و بیشترین بهره وری می رسند.

معاون عملیات شرکت "تپ سی" در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این مجموعه از دوسال قبل فعالیت خود را در تهران آغاز کرده است گفت: همینک دامنه ی فعالیت تب سی علاوه بر تهران به شهرهای کرج، مشهد، شیراز، اصفهان گسترش یافته و شهر تبریز نیز بعنوان ششمین شهر تحت پوشش خدمات این شرکت قرار می گیرد.

وی با اشاره به اشتغالزایی این سیستم در تهران و شهرستان ها تصریح کرد: هم اکنون ۲۰۰ نفر بصورت ثابت و ۲۰۰ نفر بصورت نیمه وقت در تهران مشغول به کار هستند و تعداد شاغلان بومی در هر یک از مراکز استانها هم به ۱۰۰ نفر می رسد.

دمیرچی سیستم سنتی نوگان حمل و نقل درون شهری چون تاکسی ها و آزانس های تاکسی تلفنی را عامل هدر رفت زمان و منابع انرژی و حتی ریالی عنوان کرد و گفت: در سیستم جدید، نه تنها هزینه های زمانی و ریالی رانندگان کم شده بلکه مسافران نیز از کاهش هزینه و زمان انتظار بهره مند می شوند.

به گفته وی، در سیستم سنتی هر راننده بطور متوسط نیم تا شش دهم ساعت سفر در ساعت انجام می دهد درحالیکه با استقرار سامانه هوشنمند حمل و نقل "تپ سی" این رقم به دو سفر در ساعت خواهد رسید.

معاون عملیات شرکت "تپ سی" ادامه داد: به دنبال افزایش سه برابری تعداد سفرهای رانندگان، هزینه های کرایه مسافران نیز تا ۵۰ درصد کاهش می یابد.

دمیرچی در ادامه سخنان خود با اشاره به فضاسازی های صورت گرفته در برخی رسانه های اجتماعی و عمومی نسبت به امنیت و کیفیت رانندگان این سیستم گفت: تمام رانندگان تپ سی پس از احراز هویت و سلامت جسمی و روانی و نیز سوءپیشینه و تحت نظارت پلیس اماکن و پلیس فتا استخدام می شوند.

وی همچنین با اشاره به امکان کنترل آنلاین هر مسافرت از طریق تپ سی و نیز ردیابی آن توسط خانواده های مسافران گفت: به محض اعزام راننده تپ سی، شماره پلاک، نام و شماره تلفن و تصویر راننده به مسافر اعلام و نیز مسیر حرکت بصورت آنلاین به هرکدام از اعضای خانواده که مایل باشند گزارش می شود.

معاون عملیات شرکت "تپ سی" در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه راه اندازی سامانه های هوشمند حمل و نقل راه آوردهای بسیار گسترده ای در جوامع مختلف داشته است گفت: وقتی هزینه سفرهای درون شهری تا یک سوم کاهش یافته و مسافر می تواند بدون استرس ترافیک، در کمترین زمان ممکن به مقصد برسد، استفاده از خودروهای شخصی کاهش خواهد یافت.

وی افزود: به طور حتم کاهش حجم استفاده از خودروهای شخصی در کاهش آلودگی هوا، کاهش میزان ترافیک و نیز استرس و فشارهای روانی و اجتماعی بسیار مفید و موثر است.

دمیرچی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تمام مجوزهای لازم بر اساس اعلام هیئت وزیران در کشور کسب شده است تصریح کرد: تنها مشکل ما مقاومت سازمان های تاکسیرانی به عنوان شبکه سنتی حمل و نقل درون شهری است.

به گفته وی، ما نه تنها مقابل آنان نیستیم بلکه پیشنهاد داده ایم برای ارتفای کیفیت خدمات، با سازمان های تاکسیرانی هم همکاری نمائیم.

معاون عملیات شرکت "تپ سی" به در پیش بودن رویداد مهم تبریز ۲۰۱۸ اشاره کرد و گفت: امیدواریم با گسترش فعالیت های این شرکت، بهترین خدمات سفرهای درون شهری را به گردشگران داخلی و خارجی ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۰ نفر در مرکز تبریز مشغول به فعالیت شده اند گفت: درحال حاضر تعداد ۵۰۰ راننده نیز برای تپ سی تبریز جذب شده و برای ارائه خدمات آماده اند.

به گفته دمیرچی، برای آشنایی شهروندان تبریزی به کیفیت و نحوه خدمات "تپ سی"، این شرکت به مدت یک هفته و بصورت نامحدود به شهروندان ارائه خدمت خواهد کرد.

وی یادآور شد: اپلیکیشن تپ سی در بازار و سایت این شرکت قابل دریافت بوده و به زودی زبان ترکی نیز بدان اضافه می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =