تم گل کاری شهر اردبیل در سال جدید عوض می‌شود/ تابلو فرش گل در شورابیل طراحی شد

شهردار اردبیل گفت: تم گل کاری شهر اردبیل در سال جدید عوض می‌شود و برای اولین بار ۵ نوع گل جدید در پارک‌ها و فضاهای سبز اردبیل کاشته خواهد شد.

حمید لطف‌الهیان امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه تم گل کاری شهر اردبیل در سال جدید عوض می‌شود اظهار کرد: برای اولین بار گل‌های لاله، نرگس، قرنفل، ستاره‌ای و پامچال که جزء گل‌های تزئینی بسیار زیبا هستند در پارک‌ها و فضاهای سبز اردبیل کاشته خواهد شد.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است امسال بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ بوته در بوستان‌ها، پارک‌ها و فضاهای سبز اردبیل کاشته شود.

شهردار اردبیل تصریح کرد: بیش از ۳۰ هزار بنفشه در ۴ منطقه شهر اردبیل توزیع شده است و همچنین ۵۰ هزار گل اطلسی در اوایل تابستان امسال در شهر اردبیل کاشته می‌شود.

لطف‌الهیان با اشاره به اینکه هر بوته از گل‌های تزیینی در ۵ گلدان تقسیم می‌شود بیان کرد: از یک ماه گذشته تاکنون ۲۰ هزار نهال در سطح شهر اردبیل کاشته شده است که بیش از ۳ هزار عدد از آنها در اطراف دریاچه شورابیل کاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه برای پرورش گل‌های تزیینی شهر از خاک بسیار مرغوب پیت استفاده می‌شود افزود: دیواره گل در شورابیل طراحی شده است و بعد از کاشت گل‌های تزیینی به صورت تابلو فرش گل خواهد شد که در سال جاری به انجام خواهد رسید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =