سرپرست بنیاد شهید گلستان: یادواره ۷۰۰ شهید اهل سنت شمال کشور در گلستان برگزار می‌شود

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان گفت: نخستین مراسم بزرگداشت ۷۰۰ شهید اهل سنت استان گلستان در ۲۴ آذر ماه امسال در گرگان برگزار می‌شود.

علی‎اصغر فاضلی در نشستی مطبوعاتی با اشاره به شهدای اهل سنت حادثه منا اظهار داشت: از 49 شهید گلستانی فاجعه منا 48 شهید از اهل‌سنت بودند و این یادواره فرصتی برای زنده نگه داشتن نام و یاد این شهدا نیز هست.

وی با بیان اینکه این یادواره نشانی از وحدت و اتحاد عملی در استان گلستان است افزود: نخستین مراسم بزرگداشت 700 شهید اهل سنت استان گلستان در 24 آذر ماه امسال در دانشگاه آزاد گرگان برگزار می‌شود و برگزاری این یادواره فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان تصریح کرد: با توجه به هجمه همه جانبه دشمن در بخش‌های مختلف و به ویژه در فضای سایبری باید به هر نحو ممکن جوانان، نوجوانان و نسل‎های بعد را با سیره شهدا آشنا کنیم.

به گفته وی، نخستین یادواره شهدای اهل‌سنت برای گرامیداشت یاد و خاطره 520 شهید اهل‌سنت استان گلستان، 105 استان استان گیلان و 15 شهید اهل‌سنت استان مازندران برگزار می‌‎شود.

فاضلی تاکید کرد: نمایشگاه قاب سرخ شهادت نیز از برنامه‌های جنبی این یادواره است.

وی خاطر نشان کرد: همزمان با این یادواره سایت شهدای اهل سنت کشور نیز رونمایی می‌شود.

فاضلی اظهار کرد: رونمایی از جلد کتاب فرهنگ ایثار و شهادت در نگاه مختومقلی فراغی، تمبر یادبود شهدای اهل سنت و افتتاح سایت شهدای اهل سنت شمال کشور از دیگر برنامه‌های حنبی این یادواره است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور هم در این جلسه گفت: این برنامه به عنوان نخستین مراسم نکوداشت شهدای اهل سنت شمال کشور و اولویت فعالیت های فرهنگی و ترویج ایثار و شهادت در استان گلستان است.

حجت الاسلام والمسلمین خیرخواه افزود: برگزاری یاد و خاطره شهدا و تجلیل از خانواده شهدا تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487028

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =