۰ نفر
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۹

چند روز پیش سعادت شد تا در حوالی یک صبح مردادماهی به زیارت حرم احمد ابن موسی علیه السلام یا همان شاه چراغ معروف شیراز -که واقعا چراغ شیراز است- مشرف شوم.

بر حسب عادت معمول پس از خواندن زیارت خاصه آن حضرت دو رکعتی نماز خواندم و در نهایت به یکی از قفسه ها یا کمد های محل قرار گرفتن قرآن ها مراجعه کردم تا سعادت تلاوت قرآن هم در آن مکان معنوی شاملم شود.

نکته آن روز اما همین جا بود؛قرآن اول را که برداشتم در صفحه اول آن دست نوشته هایی بود که با خواندن آن تنها تاسف برایم باقی ماند.

این دست نوشته ها به جز در صفحه اول در صفحه آخر آن قرآن هم بود. کنجکاو شدم بدانم بقیه قرآن ها هم اینگونه هستند یا خیر؟

از 20 جلد قرآنی که من بررسی کردم متاسفانه 18 تای آن همین دست نوشته های آزار دهنده را در خود داشت.

نوشته هایی که از خرافاتی بودن نویسندگان آن حکایت دارد. افرادی که به حساب خود با انجام چنین کارهایی ثواب می برند و البته حتما منتظرند که به حاجتشان هم برسند!

این چند سطر دقیقا همانی است که در حواشی قرآن ها نوشته شده بود؛بخوانید:

"شخصی امام رضا(ع) را در خواب دید که ناراحت است. از او پرسید که چرا ناراحت است ایشان فرمودند به زنان امت من بگویید که بدون صورت آرایش و چادران نازک وارد حرم و جلو مرد نامحرم ظاهر نشوند. هر کس این نوشته را می خواند روی دو جلد کتاب های حرم بنویسد ان شالله امام رضا(ع) حاجت او را برآورده کند."

نکته جالب تر اینجاست که در صفحه اول همه این قرآن ها از طرف متولیان حرم مطهر پیام کوتاهی با مهر حک شده با این مضمون:
"از نوشتن هرگونه مطلب بر روی قرآن ها و مفاتیح خودداری فرمایید. نوشتن شما تصرف در وقف و این عمل شرعا حرام می باشد".

ظاهرا خرافات و کم توجهی به اصل دین به جزیی جدایی ناپذیر از زندگی برخی از ما تبدیل شده؛ کاش به دین و مذهب از زاویه قشنگ و اصل آن نگاه کنیم نه خرافه هایی که منشاشان انسان های کم سواد و نا آگاه است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 694258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    3 3
    دزدی و غارت ثروت ملی توسط آثازاده ها وحکومتی های چی؟ شرعا حلال است یا حرام ؟
  • علی DE ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    0 4
    نویسنده محترم آمده زیرابرو بردارد چشمش را کور کرده است، آخر مرد محترم این چه جور جمله ای است که نوشته اید: «...نوشته هایی که از خرافاتی بودن نویسندگان آن حکایت دارد. افرادی که از دین و مذهب تنها به جنبه های غیرمنطقی آن توجه می کنند...» آیا دین و مذهب جنبه های غیر منطقی هم دارد که که افراد خرافاتی فقط به جنبه های غیر منطقی توجه می کنند؟
  • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    4 4
    همین الاغ ها دین را نابود کرده اند. به جای اینکه قرآن بخونه تا دو کلمه حرف بفهمه یا نفهمه این کارهای سخیف را می کنه. تعدادشان هم از زمان احمدی نژاد به بعد زیاد شده. انگار مهندس درست می گفت که سگ ها را باز کرده و سنگ ها را بسته اند.
  • بی نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    8 0
    بسیار عالی