روحانی: فقط چند روز برای بازگشت به شرایط هسته‌ای قبل از برجام نیاز داریم/ نگران هیچ تهدیدی نیستیم

رئیس جمهور کشورمان در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان درباره خروج احتمالی آمریکا از برجام گفت : خروج از چنین توافقی هزینه زیادی برای آمریکا دارد.

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مصاحبه با شبکه سی ان ان در ارتباط با واکنش ایران در زمان برون رفت احتمالی آمریکا از توافق هسته ای گفت: خروج از چنین توافقی هزینه زیادی را برای آمریکا در بر خواهد داشت و من معتقد نیستم که آمریکایی ها خواستار پرداخت چنین هزینه ای باشند، آنهم برای چیزی که انجام آن برای آنها بیهوده خواهد بود. این امر نه تنها سودی برای آمریکا ندارد بلکه در آن واحد باعث خواهد شد تا بی اعتمادی در ارتباط با آمریکا در جهان شکل بگیرد و تقویت شود.

کریستین امان پور، با انتشار بخش هایی از مصاحبه روحانی با سی ان ان، گفت روحانی به وی اعلام کرده است که در حال حاضر واشنگتن درگیر مساله کره شمالی است و در صورتی که آمریکا از توافق با ایران خارج شود چه تضمینی می تواند به کره شمالی بدهد که بتواند به امید رسیدن به توافقی با آمریکا باقی بماند.

بخش های دیگری از این گفتگو را به نقل از خبرگزاری ها بخوایند؛

*درست که آقای ترامپ غیرقابل پیش‌بینی است؛ ولی ما برای هر وضعیتی پیش‌بینی و برنامه داریم. تنها نتیجه خروج از برجام، بی‌اعتباری است.

*کاهش تنش، منوط به رفتار دولت آمریکاست. رفتار فعلی ترامپ مسیر مذاکره برای حل مشکلات بین‌المللی را می‌بندد و عقبگرد به دوران ناموفق بوش پدر و پسر است.

*‏بر قدرت مردم خود تکیه داریم و نگران هیچ تهدیدی نیستیم. اگر بخواهیم؛ فقط چند روز برای بازگشت به شرایط هسته‌ای قبل از برجام نیاز داریم.

*‏مخالف سلاح کشتار جمعی و مسابقه تسلیحاتی در مناطق مختلف از جمله شبه جزیره کره هستیم؛ اما تهدید و نظامی‌گری مشکل اشاعه سلاح هسته‌ای را حل نمی‌کند.

‏*دولت شدن داعش به نفع هیچکس نیست؛ ایران جلوی آن را گرفت. نقل مکان داعش، خطر بعدی است پایان مشکلات سوریه، باید مذاکره و اراده مردم باشد.

*‏جهان باید در برابر نسل کشی و جنایت علیه مسلمانان، مقابل ارتش ودولت میانمار بایستد و به آوارگان کمک کند؛ ایران در هر دو زمینه اقدام می کند.

‏*دستگاه قضایی ایران مستقل است؛ وظیفه رییس‌جمهور، مراقبت از طی مراحل قانونی است. گوانتانامو یادتان نرود؛ نمی‌توان یک‌طرفه نگران حقوق انسان‌ها بود.»

قرار است این مصاحبه شامگاه امروز به صورت کامل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان پخش شود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =