باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مظاهریان نوشت: بازار مسکن با شیب ملایمی در حرکت است و این نشانه رونق در این بخش به شمار می رود.

حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی در حاشیه مراسم گرامی داشت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق تجربه، گروه هایی که برای بار اول می خواهند خانه دار شوند، توان پرداخت تمام هزینه خرید خانه را به صورت پول نقد ندارند، بنابراین در کنار پس‌انداز باید از تسهیلات بانکی نیز استفاده کنند.

مظاهریان با بیان اینکه ضروری است 80 درصد از قیمت خرید مسکن از طریق تسهیلات بانکی به متقاضیان خانه اولی پرداخت شود، افزود: متقاضیان می‌توانند تنها با 20 درصد آورده نقدی از طریق تسهیلات بانکی و پس انداز صاحب خانه شوند.

وی در خصوص نرخ سود تسهیلات صندوق پس انداز یکم گفت: نرخ سود تسهیلات در بافت های فرسوده 8 درصد و در سایر مناطق 9ونیم درصد است، بر این اساس هر 6 ماه  متقضایان یک برابر میزان سپرده تسهیلات دریافت می‌کنند.

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه توضیح داد: این میزان نرخ سود تسهیلات کمترین میزان سود تسهیلات بانکی است اما به طور قطع هرچه نرخ سود کاهش یابد، اقساط وام نیز به همان میزان کاهش پیدا می کند.

 مظاهریان تاکید کرد: اکنون سیاست ما  این است که رقم تسهیلات و مدت زمان بازپرداخت اقساط را افزایش و زمان انتظار دریافت تسهیلات را کاهش دهیم و البته در ابتدا پیشنهاد این بود که زمان انتظار نقدینگی به جای یک سال به 10 ماه کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق پس انداز یکم در هیأت دولت مطرح است، گفت: این طرح در قالب  کارگروهی با حضور مدیرعامل بانک مسکن و وزیر اقتصاد بررسی می شود و منابع این تسهیلات نیز در حال سنجش است. 

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه صندوق پس انداز یکم مربوط به بانک مسکن است، بیان کرد: تا پیش از این دیگر بانکها از پرداخت تسهیلات مسکن منع شده بودند اما از دو سال گذشته این ممانعت برداشته شده ولی بانکها هیچ استقبالی در پرداخت این تسهیلات نکرده اند.

 مظاهریان به ارزیابی قیمت مسکن در کشور اشاره کرد و گفت: بازار با شیب ملایمی در حرکت است و این نشانه رونق در بخش مسکن به شمار می رود، در صورتیکه شیب شدید قیمتها ایجاد شود ما شاهد جهش ناگهانی قیمت ها در این بازار خواهیم بود.

 وی در خاتمه یادآور شد: دولت از رونق بخش مسکن در بخش مصرفی دفاع می‌کند و نه از بازار تخته بازی، بنابراین اکنون قیمت مسکن کمتر از نرخ تورم و معادل 5.6 درصد است.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    19 6
    بازار مسکن همچنان در رکود خواهد بود چون اوضاع اشتغال و درآمد مردم بهبود نیافته است کسی پولی برای مسکن ندارد
  • مهدی سیاوش A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    22 5
    با سلام چرا مردم را تهدید میکنید که اگر خانه نخرند قیمتها جهشی میشود چرا اجازه می دهیدکه این اتقاق بیفتد شما نگران سرمایه های بانکها و اشخاصی که سرمایه گذاری در مسکن هستنید .این نقل صحبت اقای مظاهریان میباشد مظاهریان به ارزیابی قیمت مسکن در کشور اشاره کرد و گفت: بازار با شیب ملایمی در حرکت است و این نشانه رونق در بخش مسکن به شمار می رود، در صورتیکه شیب شدید قیمتها ایجاد شود ما شاهد جهش ناگهانی قیمت ها در این بازار خواهیم بود. مردم تحمل تورم مسکن را ندارند چون مانند اجاره ها که بالا میرود و نهادی پاسخگو نیست به داد مردم برسید چه کسی پاسخ گویی مطالب آقای مظاهریان است؟
    • حسینی A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
      9 1
      توی شهریور ماه قیمتها چهار تا شش درصد کاهش داشته اینهایی که میگن رونق ظاهرا دچار توهم شدند یا اینکه سرشون رو مثل کبک کردند زیر برف مردم پولشون کجا بود که بخرند؟