از آوازخوانی مدیرعامل خانه‌موسیقی تا سوگواره نادر گلچین

بخشی از آن‌چه در چهاردهمین نشست آیین آواز خواهد گذشت بحث بر سر «تنوع و ابداع؛ یا تداوم ردیف‌خوانی در آواز ایرانی»، آوازخوانی مدیرعامل خانه‌موسیقی و سوگواره زنده‌یاد نادر گلچین خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چهاردهمین نشست تخصصی آموزشی آیین آواز فردا سه‌شنبه 25 مهر از ساعت 18 با پرداختن به موضوع تخصصی، فنی و آموزشی این ماه تحت‌عنوان «تنوع و ابداع؛ یا تداوم ردیف‌خوانی در آواز ایرانی» برگزار خواهد شد. فرهنگسرای ارسباران همچون ماه‌های گذشته، میزبان این نشست خواهد بود.

حمیدرضا نوربخش خواننده، مدرس آواز و مدیرعامل خانه‌موسیقی به همراه علی شیرازی خواننده و آوازپژوه به عنوان کارشناس- مجری، در این بحث فنی و تئوریک حاضر خواهند شد. در بخش دیگری از نشست، مسعود جاهد، نوازنده نی نوربخش را در اجرای آواز به صورت بداهه همراهی خواهد کرد.

چهاردهمین نشست تخصصی و آموزشی آیین آواز شامل بخش‌های دیگری نیز خواهد بود. در یکی از این بخش‌ها امیر مداح مدرس آواز و خواننده باسابقه رادیو و تلویزیون، آوازی عاشورایی اجرا خواهد کرد. در این آواز هم که به صورت بداهه اجرا می‌شود مسعود جاهد حضور خواهد داشت.

در ادامه، متین رضوانی‌پور خواننده و پژوهشگر موسیقی آوازی، به بررسی آوازهای عاشورایی می‌پردازد. رضوانی‌پور همچنین در بخش دیگری از برنامه به اجرای آوازی در  دستگاه شور و نیز دو مایه ابوعطا و دشتی که از متعلقات شور محسوب می‌شوند خواهد پرداخت. محسن ایروان‌فر نوازنده نی، این خواننده را همراهی می‌کند.

اجرای آوازی توسط دانش خوشرو به همراه نی روح‌الله صفاییان در دستگاه شور و مایه دشتی از دیگر بخش‌های برنامه خواهد بود. در ادامه نیز سوگواره استاد زنده‌یاد نادر گلچین خواننده تازه‌درگذشته موسیقی آوازی برگزار خواهد شد.

58242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =