کشف استعدادهای کارآفرینان از وظایف کانون کارآفرینان استان زنجان است

رئیس کانون کارآفرینان استان زنجان شناسایی و کشف استعدادهای کارآفرینان در استان را از وظایف این تشکل غیردولتی عنوان کرد.

اسدالله قربان زاده- صمد یوسفی اصل با بیان این موضوع  گفت: این تشکل با همکاری جمعی از کارآفرینان موفق استان راه اندازی شده و حمایت از کارآفرینان وصاحبان ایده های نو را در برنامه دارد.
وی تجمیع فعالیت های کارآفرینان استان در این کانون با هدف رسیدن به اهداف کار و ترویج فرهنگ کارآفرینی را یادآور شد و افزود: این کانون محدود به یک حوزه خاص کارآفرینی نیست و تمامی حوزه ها از قبیل خدمات، کاورزی، الکترونیک، نسجای، آی - تی و غیره می توانند از راهنمایی های اعضای کانون بهره مند شوند.
صنعتگر جوان نمونه کشور استقرار دفتر این کانون در محل پارک علم و فناوری زنجان را در راستای ارتباط تنگاتنگ با صاحبان ایده و اندیشه نو مهم دانست و ادامه داد: ارتباط دوسویه با شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف بخصوص خدمات با مدیران جوان می تواند، در تحقق اهداف کار و کارآفرینی موفق باشد.
یوسفی اصل نقش کانون را در انتخاب کارآفرینان نمونه استانی در حوزه های مختلف متذکر شد و اعلام کرد: از سال 85 تاکنون بیش از 50 کارآفرین نمونه در استان زنجان تقدیر شده اند.
رئیس کانون کارآفرینان استان حضور نماینده استان زنجان در شورای مرکزی کارآفرینان کشور را نشان از جایگاه ممتاز استان عنوان کرد و گفت: زنجان به دلیل اینکه جزوء 5 استان برتر کشور در امر کارآفرینی شناخته شده، سهم مهمی در شورای مرکزی کارآفرینان کشور دارد و باید از این مهم برای پیشبرد اهداف توسعه ای کار استان بهره مند شویم.
وی در پاسخ به سوالی درباره مشکل اصلی کارآفرینان استان زنجان افزود: در مسیر جهت دهی و کشف کارآفرینان در استان قدمی برداشته نشده و کارآفرینان تنها از روی اتفاق در مسیر خود موفق بوده اند و اعتقاد دارم، برای تبیین کارآفرینی و کسب مهارت باید از سنین پایین افراد اقدام کرد.
یوسفی اصل در تکمیل صحبت هایش در این باره اضافه کرد: نقش مدارس و دانشگاه ها در ترویج فرهنگ کارآفرینی بسیار حائز اهمیت است و در ابتدای مسیر باید سیستم آموزشی در قالب واحد درسی و شناخت مهارت ورود پیدا کند.
وی با اشاره به برنامه های این کانون در راستای آشنایی با مفاهیم کار در مدارس از حضور اعضای این کانون در مدارس خبر داد و گفت: برگزاری جلسات با مدیران آموزش و پرورش برای حضور در مدارس جزوء برنامه های ما است تا دانش آموزان از نزدیک در جریان ایجاد کار با محیط واحدهای تولیدی آشنا شوند. انتظار داریم هر ماه یک کلاس کارآفرینی در مدارس و دانشگاه ها با همکاری مسئولان ذیربط برگزار کنیم.
کارآفرین نمونه استان زنجان ایجاد ذهنیت کارآفرینی در مهدهای استان را یادآور شد و اضافه کرد: این موضوع هم جزوء برنامه های کانون کارآفرینی استان است و قصد داریم مفهوم کارآفرینی را به سنین پایین جامعه سوق دهیم.
به گفته وی، کانون کارآفرینان استان زنجان با توجه به فرصت و ظرفیت های استانی و ملی در نظر دارد نسبت به توسعه کارآفرینی در استان زنجان اقدام کند.
یوسفی اصل با تاکید بر اینکه کانون به عنوان یک نهاد کارآفرین می خواهد ، با توجه به ایده های نو و خلاقانه و شناسایی فرصت های جدید با بسیج منابع به ایجاد کسب و کار رونق بخشیده و به ایجاد سازمان ها و شرکت های جدید و نوآور مبادرت ورزد، ادامه داد: این تشکل عزت نفس را که اساسی ترین ارزش جهت ایجاد کار و خلاقیت است، در کارآفرینان تقویت کرده تا به مشکلات و چالش های پیش رو فائق آیند. همچنین کانون در نظر دارد، مثبت اندیشی به عنوان یکی از ویژگی های اصلی موفقیت مورد تاکید قرارداده و به اعضای وابسته آموزش دهد. وی با اشاره به برنامه کانون برای انتقال هدف گرا و پشتکار داشتن به اعضای وابسته، افزود: کانون شجاعت و ریسک پذیری را به کسانی که خواهان راه اندازی کسب کار در محیط پر رقابت امروزی می باشند، آموزش می دهد.
یوسفی اصل حضور کارآفرینان نمونه کشور در استان را نقطه عطفی برای آشنایی با تجربیات و ایده های آنان بیان کرد و گفت: انتظار داریم این قبیل فرصت ها زمینه روشنی برای آشنایی عموم مردم با تجربیات آن ها باشد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =