خبرگزاری صدا و سیما نوشت: مک کین گفت اینکه ترامپ معتقد است ولادیمیر پوتین در تکذیب ادعای دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا صداقت دارد از روی ساده لوحی وی است.

جان مک کین سناتور جمهوری خواه آمریکا با انتقاد از دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور گفت اینکه ترامپ معتقد است ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تکذیب ادعای دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا صداقت دارد از روی ساده لوحی ترامپ است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه ای مطبوعاتی که روز شنبه در پایگاه اینترنتی رسمی مک کین منتشر شد این سناتور آمریکایی گفت رئیس جمهور روسیه «علاقه ای به منافع آمریکا ندارد.»

مک کین گفت :«اعتقاد به چیزی غیر از این نه تنها نشان از ساده لوح بودن است بلکه امنیت ملی ما را نیز در معرض خطر قرار می دهد.

مک کین افزود :«ترامپ امروز گفت اعتقاد دارد ولادیمیر پوتین زمانی که دخالت روسیه را در انتخابات سال 2016 آمریکا تکذیب می کند صداقت دارد و بار دیگر تکرار کرد که امیدوار به همکاری با روسیه درباره سوریه است.»

بر اساس اعلام کرملین، در جریان تماس های ترامپ با پوتین در حاشیه نشست سران مجمع همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوس آرام در روز شنبه، ترامپ مسئله دخالت ادعا شده روسیه را در انتخابات آمریکا مطرح کرد و افزود رئیس جمهور روسیه «حتی این احتمال نظری را که روسیه در این روند دخالت کرده باشد رد کرد.»

پیشتر ترامپ که در داخل هواپیمای رئیس جمهور آمریکا با خبرنگاران صحبت می کرد گفت پوتین از طرح چنین اتهاماتی بسیار ناراحت شده است. وی افزود:«وی (پوتین) گفت مطلقا روسیه دخالتی در انتخابات ما نداشت. او کاری را که می گویند وی انجام داده است، نکرده است. من بر این باور هستم که زمانی که وی این مطلب را بیان می کند صداقت دارد. به نظر من این اتهام باعث ناراحتی وی می شود.»

اظهارات ترامپ در شرایطی است که اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) و کنگره آمریکا در حال تحقیق درباره دخالت ادعا شده روسیه در انتخابات آمریکا و ارتباطات ادعا شده میان ترامپ و افراد نزدیک وی با روسیه است. مسکو بارها این قبیل ادعاها را تکذیب و این قبیل اتهامات را بی اساس و پایه خوانده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =