ایکاردا طرح «امنیت غذایی» در استان در حال انجام است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان اعلام کرد :طرح ایکاردا در سطح 11هزارهکتار از اراضی استان لرستان در دست اجراست.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، عبدالرصا بازدار با اعلام این خبر گفت : ۷۷درصد از اراضی کشاورزی استان لرستان دیم است و بالغ بر ۴۵۰ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات دیم استان می باشد .

 یکی از اهداف اولیه ما این است که بهره وری مطلوبی از امکانات آب و خاک در زیر بخش محصولات دیم داشته باشیم که در همین راستا با همکاری و مشارکت موسسه بین المللی تحقیقات دیم «ایکاردا» طرح «امنیت غذایی» در استان در حال انجام است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: در این راستا مقدار ۱۱ هزار هکتار از اراضی دیم استان به کشت سه محصول گندم ٬ جو و نخود اختصاص یافته و عملیان اجرائی در این اراضی شروع شده و آخرین یافته های تحقیقاتی را با همکاری و مشارکت موسسه بین المللی ایکاردا بمنظور افزایش تولید به مرحله اجرا در می آوریم .

 وی هدف از این کار را افزایش ۲۵ درصدی تولید پایدار در سطح ۵۰ درصد از اراصی زیر کشت سه محصول گندم ٬ جو و نخود اعلام کرد و افزود : در این راستا میزان تولید گندم دیم از هرهکتار از ۱۱۳۰ کیلو به ۱۴۵۰ کیلو ٬ جو از ۱۰۵۰ به ۱۴۰۰ کیلو در هر هکتار و تولید نخود از ۵۶۰ کیلو به حدود ۷۰۰ کیلو گرم در هر هکتار خواهد رسید .

دکتر بازدار در پایان گفت این طرح ۵ ساله است و در حال حاضر سال دوم آن در استان در حال اجرا است .

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =