جامعه پرستاری مجموعه ای پویا با هدفی مقدس سرشار از محبت به نوع انسان و شیفته خدمت است

دکتر سید فرزاد جلالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل در مراسم روز پرستارعنوان کرد: افتخار این را دارم که در یکی از ملکوتی ترین و ارزشمندترین جشن های این دانشگاه شرکت میکنم

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از  بابل، . سالروز ولادت با سعادت بزرگ بانوی صبر و استقامت و درایت حضرت زینب (س) و روز پرستار فرصت مغتنمی است برای قدردانی از زحمات شبانه روزی جامعه پرستاری که به حق یکی از حلقه های مهم و موثر در زنجیره سلامت و طرح بزرگ تحول نظام سلامتند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل اذعان داشت، پرستارانی که با زحمات شبانه روزی آرامش و آسایش را به مردم هدیه می کنند کسانیکه از خود می گذرند تا بیمار از درد خود بگذرد. این پایداری و استقامت در برابر نا ملایمات زبان ما را به تحسین و تشکر می گشاید و در این بین چه مناسبتی بهتر از روز میلاد اسوه صبر کربلا که بتوانیم قدر دان تلاش و کوشش بی دریغ شما فرشتگان سفیدپوش حوزه سلامت باشیم.
 دکتر سید فرزاد جلالی افزود، جامعه پرستاری مجموعه ای پویا با هدفی مقدس سرشار از محبت به نوع انسان و شیفته خدمت است و بی شک این روز ادای احترام به فرشتگان زمینی است که خدمت به خلق را بزرگترین افتخار است
وی همچنین اشاره کرد و گفت: رسول خدا (ص) پرستار را در قیامت همنشین ابراهیم خلیل می داند و همچنین می فرماید هر کس یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند خداوند او را با ابراهیم خلیل محشور می کند همچنین می فرماید که کسی که برای برآوردن بیماری تلاش کند همانند روزی که از مادر متولد بشود از گناهان پاک می شود .
دکتر سید فرزاد جلالی اشاره کرد و گفت: پرستاران باید قدر حرفه متعالی خود را بدانند. حرفه ای که در کنار حرفه طبابت و در شفای بیمار هم دست باریتعالی می شود و خدمتتان به بیمار کم از لحظات راز و نیاز با پروردگار عالمیان نیست بدانید بیمار بدحال روند درمانی خود را از حرکات و سکنات شما دنبال می کند چشمان شما، نگاه های شما، حرکات سر و صورت شما همه و همه توسط بیمار پایش و دنبال می شود بیمار از پایش اینها می تواند پی به دقت، مسئولیت و وجدان کاری دلسوزی و بسیار صفاتی که باید داشته باشید ببرد. یک نگاه همراه با بیخیالی به بیمار، یک حرکت همراه با بی دقتی به بیمار، همه و همه شدیداً بر جسم و روح بیمار تاثیر می گذارد. با بیمار طوری باشید که انگار یکی از اعضای خانواده درجه یک را می پایید. از ته دل و عمق جان به او برسید که لحظه لحظه خدمات شما را باریتعالی هم در کنار بیمار نظاره می کند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =