انقلاب منع تولید و فروش خودروهای بنزینی به هند و چین رسید

دولت هند به صنایع خودروسازی دستور داد تا سال 2030 تولید خودروهای بنزینی و گازوئیلی را با خودروهای الکتریکی عوض کنند. چین نیز هرچند تاریخ معینی تعیین نکرده اما گام‌های بزرگی به سوی تولید خودورهای الکتریکی بر خواهد داشت.

به گزارش خبرآنلاین، هند با ترسیم نقشه راه جدید که تا پایان سال عمومی می‌شود، به موتورساز معروف، Cummins اعلام کرد تحقیق برای تولید خودروهای الکتریکی را به جِد دنبال کند و این درحالی‌است که تامین کنندگان در کنار هیوندای موتور قرار است قطعات مربوطه را تولید و راهی بازار کنند.(هیوندای کارخانه تولید خودروی هیبریدی را در هند راه اندازی کرده است.)

کمپانی Ashok Leyland که سال گذشته اتوبوس برقی خود را رونمایی کرد با استارتاپ هندی SUN برای تولید باتری های نسل جدید برای اتوبوس و کامیون قرارداد همکاری بست.

قیمت گران خودروهای الکتریکی به خاطر قیمت بالای باتری است و این‌درحالی‌است که سال گذشته 3 میلیون خودرو بنزینی و گازوئیلی فروخته شد.

در همین حال در چین پس از تاکید یکی از مقام‌های دولتی بر ممنوعیت استفاده از خودروهای بنزینی سهام کمپانی‌های خودروسازی بر اساس انرژی‌های نو افزایش یافت. معاون وزیر بهداشت چین اعلام کرد دولت در حال مطالعه برای ممنوعیت تولید خودروهای بنزینی است.

کمپانی BYD Co Ltd چین که سرمایه‌گذار آمریکایی، وارن بافِت آن را توسعه داده افزایش 5 درصدی ارزش سهام خود را تجربه کرد.

Xin Guobin معاون وزیر صنایع و فناوری اطلاعات نیز گفت چین بزرگ‌ترین بازار خودرو جهان است که باید ممنوعیت تولید خودروهای بنزینی را به اجرا بگذارد و این درحالی است که انگلیس و فرانسه از سال 2040 این سیاست را اجرایی خواهند کرد و چین نیز باید چنین سیاستی را پیاده سازی کند.  وی گفت مطالعه در این زمینه آغاز شده و دنبال ایجاد جدول زمانی با نهادهای مرتبط است.

به هرحال انقلاب منع تولید خودروهای بنزینی و گازوئیلی وارد فاز تازه ای از سیاست‌گذاری‌های دولتی در دنیای مدرن شده و جهانِ خودرو، تا 20 سال آینده در کنار توسعه روزافزون فناوری باتری‌های نسل جدید، برقی خواهد شد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • reza RU ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    6 0
    و ایران در توافقی بزرگ اعلام کرد پیکان وانت و نیسان را تا سال 2090 تولید کند و پراید را از 141 به 132 تغییر دهد
  • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    4 2
    استفاده از خودروهای الکتریکی تنها در صورتی توجیه زیست‌محیطی داره که نیروگاه های تولیدکننده برق با کارایی بیشتری از موتورهای بنزینی و گازوئیلی اتوموبیل‌ها انرژی شیمیایی رو به الکتریکی تبدیل کنند و موتورهای الکتریکی نیز با حداکثر کارایی انرژی الکتریکی رو به مکانیکی تبدیل کنند. اگر چنین نباشه خودروهای برقی هم دردی رو دوا نمی‌کنن. کسی از دوستان اگر اطلاعاتی در این مورد داره رو کنه بلکه ما هم استفاده کنیم.
    • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      1 1
      ۱ انرژی برق از خورشید و دیگر انرژیهای تجدید پذیر بصورت وسیع قابل تولید است. ۲ راندمان نهایی با لحاظ همه تلفات شبکه برق در نیروگاههای مدرن بالاتر از موتورهای کوچک احتراقی است. ۳ فیلترکردن الودگی و کنترل سطح آلودگی در یک نیروگاه راحت تر از شبکه گسترده خودرو ها است. ۴ علاوه بر ملاحظات زیست محیطی سوخت فسیلی نا محدود نیست. در حالیکه انرژی خورشیدی محدودیتی ندارد ۵ گسترش استفاده از خودروبرقی و عمومی شدن آن خودبخود قیمت تمام شده را کاهش میدهد. تنها عیب خودروی برقی قیمت و حجم باتریهای ذخیره ساز است.
    • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      1 1
      سلام در واقع باید نیروگاه های برق از سوخت های غیر فسیلی استفاده کنند. مثل انرژی خورشیدی یا انرژی هسته ای
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    0 1
    برق مورد نیاز موتور برقی را میتوان از سایر منابع انرژی مثل خورشید تامین کرد ضمنا در نیروگاه های گازی گاز دودکش که حاوی دی اکسید کربن است را ساده تر میشه با تزریق درون زمین مدفون کرد. گاز اگزوز هزاران اتوموبیل به علت پراکندگی تنها در اتمسفر قابل تخلیه است
  • بی نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    1 0
    ما تازه رییس جمهورمون پشت پژوی مونتاژی فرانسه میشینه واسه تبلیغات انتخاباتی ببین ما چقدر از دنیا عقبیم صد میلیون بی زبون میدیم واسه ماشینی که داره از رده خارج میشه