مجموعه نرم افزار سیستم اطلاعات جغرافیائی در بهره برداری از شبکه های توزیع برق

در بازدید معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر از شرکت توزیع برق استان سمنان ، مجموعه نرم افزار کاربرد سیستم اطلاعات جغرافیائی (GIS) در بهره برداری از شبکه های توزیع برق ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مدیرامور دیسپاچینگ و فوریت های برق شرکت توزیع برق سمنان با تشریح ویژگی GIS گفت: با توجه به گستردگی شبکه های توزیع، سیستم اطلاعات جغرافیائی ، ابزار مناسبی برای مدیریت و بهره برداری از شبکه ها محسوب می شود.
مهندس مصطفی کرمی بیان داشت: شرکت توزیع برق استان سمنان با شناسائی به هنگام این نیاز و تعریف پروژه های نرم افزاری مناسب و برقراری ارتباط بین نرم افزارهای بهره برداری و GIS با استفاده از روش های استاندارد ، گام های ارزشمندی در این زمینه برداشته است .
وی اظهار داشت: نمایش خودروها به صورت لحظه ای بر روی شبکه های توزیع و این ویژگی ، راهبری خودروهای عملیاتی را تسهیل نموده و عملیات اعزام گروه ها برای رفع خاموشی مشترکین با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و در شرایط بحرانی نیز، به مدیریت بهینه ناوگان عملیاتی کمک شایانی خواهد نمود.
مهندس کرمی گفت: با استفاده از این سیستم ، پیمایش شبکه از طریق ارتباط به هنگام بین نرم افزار ثبت خاموشی و نرم افزار Web GIS با استفاده از این ویژگی ، در صورت ثبت اطلاعات مربوط به خاموشی ها در نرم افزار ثبت حوادث ، محدوده خاموشی در نرم افزار GIS احصا شده و به طور برجسته ای نمایش داده می شود .
وی تصریح کرد : در همین راستا، کلیه مشترکان و پست های توزیع برق که از مدار خارج گردیده و خاموش می شوند، مشخص و این اطلاعات به رکورد خاموشی اولیه پیوست شده و این ویژگی علاوه بر نمایش همزمان محدوده های خاموشی، تعداد مشترکان و ایستگاه های توزیع برق خاموش شده را برای گزارش گیری های بعدی در اختیار کاربران قرار می دهد.
وی با ابراز این که برقراری ارتباط دو طرفه بین مکان جغرافیائی و خاموشی ها، از دیگر ویژگی های این نرم افزار است اضافه کرد : این قابلیت به کاربران امکان می دهد تا حوادث شبکه را بر اساس مکان حادثه گزارش گیری نموده و تراکم خاموشی ها در یک منطقه جغرافیائی شناسائی ، دسته بندی و رفع گردد.
گفتنی است : در این برنامه ، مدیر دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر و تعدادی از کارشناسان این دفتر و همچنین مدیرعامل، معاونین و جمعی از کارکنان شرکت توزیع برق استان سمنان نیز حضور داشتند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =