برای داشتن شهر انسان محور، توسعه عمرانی باید با پیوست فرهنگی همراه باشد

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج گفت : توسعه فیزیکی شهر و اجرای پروژه های عمرانی در صورتی که پیوست فرهنگی نداشته باشد نمی تواند شهری بسازد که با محرویت انسان شکل گرفته باشد.

به گزارش خبر آنلاین ، اکبر سلیم نژاد در جلسه مشترک با مدیران و مسئولان مرکز تولیدی تحقیقاتی سرم سازی رازی با بیان اینکه با شروع به کار شورای پنجم و شکل گیری کمیسیون فرهنگی شورا ، توقعاتی از گذشته وجود داشته و نیز توقعات جدیدی بوجود آمده که باید در خصوص آن برنامه ریزی کرد ادامه داد : برای انجام کارهای اصولی و سیستماتیک در تلاش هستیم تا آیین نامه کمیسیون فرهنگی ، هنری و ورزشی را تدوین کنیم و برای حل مشکل خمودگی و افسردگی حاکم بر جامعه شهروندی اقدامات عاجلی انجام دهیم چرا که توجه به این امر از سوی مدیریت شهری در راستای احقاق حقوق شهروندی است و ضرورت دارد.
وی با تاکید بر اینکه انجام هر کاری باید با تعامل دو سویه جامعه شهروندی و مدیریت شهری باشد اظهار داشت : مواردی که در اولویت این کمیسیون قرار دارند ، آسیب های اجتماعی ، جوانان ، حمایت از هنرمندان و توسعه فعالیت های هنری در شهر و ... است تا با این اقدامات گام های نخست توسعه فرهنگ شهر برداشته شود .
سلیم نژاد همچنین عنوان کرد : در یک شهری که دو میلیون نفر جمعیت دارد آموزش حقوق شهروندی به مردم جز ئی از وظایف مدیریت شهری است و از سویی در کنار هر اقدام باید به سلامت جامعه هم اهمیت داد و توسعه ورزش های همگانی و توجه به ورزش قهرمانی نیز ضرورت دارد .
وی افزود : مدیریت شهری با مشکلات بسیار زیادی در تامین منابع روبرو است اما همه قابل حل است در این حال باید بدانیم که حتی اگر منابع مالی شهر نیز تامین باشد اما مدیریت صحیح اتفاق نیوفتد ، موفقیتی بدست نخواهد امد.

 

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =