احیا و باززنده سازی روستاها هم راستا با توسعه گردشگری روستایی ممکن می شود

به گزارش خبرآنلاین، مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: سید محمد حسینی در مورد ضوابط اقامتگاه های بوم گردی گفت: بحث توسعه گردشگری روستایی و بوم گردی به عنوان رویکرد جدید سازمان، توان احیای بافت و جامعه روستایی را دارد از همین رو لازم است دستگاه های خدمات رسان در این مهم یاری گر متقاضیان باشند زیرا تسهیل روند ساخت اقامتگاه های بوم گردی در نهایت به تولید شغل و پویایی اقتصادی ختم می شود که این مهم خواست دولت تدبیر و امید است.
سید محمد حسینی افزود: توانمند سازی جوامع محلی در پی ایجاد اقامتگاه های بوم گردی و توسعه گردشگری روستایی تا حد زیادی از مهاجرت جوانان از روستا جلوگیری می کند که نتیجه آن باعث ایجاد گردشگری معکوس، یعنی سفر از شهر به روستا می شود.
وی در ادامه گفت: اقامتگاه های بوم گردی نه تنها اثر مخربی برای بافت روستایی ندارد بلکه به جز پویایی اقتصادی، به مرمت و احیا همان بافت های قدیمی ختم می شود. اکنون در استان مرکزی 30 متقاضی خواستار مجوز احداث بوم گردی هستند که اداره کل در این خصوص با درنظر گرفتن قوانین، حامی تمام متقاضیان خواهد بود.
سرپرست معاونت گردشگری نیز درادامه گفت: گردشگری روستایی ،روزنه ای برای رونق روستاها است و معاونت گردشگری سازمان باتاکید بر توسعه هدفمند این اقامتگاه ها به دنبال ریل گذاری جدید در مسیر توسعه گردشگری است زیرا روستاها و بافت های تاریخی ایران، اماکنی بکر و دیدنی هستند که با اضافه کردن مقدار محدودی خدمات می تواند به مقصد گردشگران داخلی و بین المللی بدل شود.
سید حسن حسینی اظهار داشت: 5 اقامتگاه بوم گردی در سطح استان مرکزی مشغول به فعالیت هستند و 10 اقامتگاه بوم گردی نیز برای دریافت صدور موافقت اولیه جهت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده اند.همچنین اقدامات اولیه جهت صدور مجوز باقی متقاضیان نیز صورت پذیرفته که در صورت تکمیل پرونده و انجام مراحل قانونی، این متقاضیان نیز برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت به صندوق کارآفرینی معرفی خواهند شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =