ایرنا نوشت: نتایج نظرسنجی جدید تارنمای خبری ای‌بی‌سی نیوز و روزنامه واشنگتن پست نشان می‌دهد که تنها 23 درصد آمریکایی ها موافق یک حمله پیش دستانه به کره شمالی هستند.

67 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که تنها زمانی با گزینه نظامی موافق هستند که خاک آمریکا هدف حمله قرار گرفته باشد.

بر اساس این نظرسنجی 62 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور در رسیدگی به اختلاف میان واشنگتن و کره شمالی، عملکردی مسئولانه نداشته است. در عین حال 72 درصد از پاسخ دهندگان به رهبران نظامی آمریکا در این مسئله اعتماد نشان دادند که نزدیک به دو برابر اعتمادشان به رئیس جمهوری این کشور به عنوان فرمانده کل ارتش است.

بر همین اساس درجه محبوبیت ترامپ در برهه زمانی هشت ماه پس از آغاز دوره ریاست جمهوری، پایین‌ترین سطح در میان رئیسان جمهوری هفت دهه گذشته آمریکا را نشان می دهد.

66 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی این دو رسانه معتقد بودند که ترامپ بیش از آنکه در راستای اتحاد مردم کشورش گام بردارد، موجب ایجاد اختلاف میان اقشار مختلف جامعه شده است. این رقم برای «باراک اوباما» و «جرج دبلیو بوش» رئیسان جمهوری پیشین آمریکا در بدترین حالت 55 درصد بوده است.

با گذشت 8 ماه از ریاست ترامپ، تنها 39 درصد آمریکایی‌ها عملکرد او را قابل قبول می‌دانند و 57 درصد چنین عقیده‌ای ندارند. بقیه شرکت‌کنندگان از اظهار عقیده در این خصوص خودداری کردند.

مردم آمریکا در شرایطی از رئیس جمهوری این کشور برای حل و فصل اختلاف‌ها با کره شمالی سلب اعتماد کرده‌اند که وی به طور مرتب پیونگ یانگ را به حمله نظامی در صورت عدم توقف فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای خود تهدید می‌کند.
جنگ لفظی بین سران آمریکا و کره شمالی چندی پیش شدت یافته است. «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در آخرین نطق خود ترامپ را «پیر دیوانه» خطاب کرد و رئیس جمهوری آمریکا هم هفته گذشته بارها کیم را «مرد موشکی» خواند.

تارنمای لس آنجلس تایمز نیز گزارش داده بود که مشاوران ترامپ به او هشدار داده بودند که از حمله لفظی به رهبر کره شمالی پرهیز کند؛ با این حال او بارها نشان داده است که در تصمیم گیری‌های خود، تابع نظر مشاورانش نیست.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =