ساپورتینگ فین واحدهای بخاری نیروگاه نکا در داخل کشور ساخته شد

با پیگیریهای اداره ساخت داخل و نظارت کارشناسان نیروگاه نکا، قطعه سازان متعهد و توانمند کشور برای نخستین بار موفق به ساخت ساپورتینگ فین واحدهای بخاری نیروگاه شهیدسلیمی نکا شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازنکا، با توجه به پيچيدگي متالورژي و روش ساخت و نيز فقدان تجربه ساخت در داخل کشور، با پيگيريها و نظارت مستمر كارشناسان نيروگاه نكا بر مراحل طراحي و ساخت و نيز عزم و اراده سازندگان داخلي براي توليد قطعات حساس نيروگاهي به روش مهندسي معكوس، نمونه اي از اين قطعه توليد و جهت انجام آزمايشات عملكردي در اختيار نيروگاه قرار گرفت كه پس از اخذ تأييديه ارزيابي كيفيت از گروههاي مهندسي و تعميرات، تا كنون بالغ بر 5 هزار عدد از اين فينها ساخته و در بويلرهاي نيروگاه نصب گرديد.

خاطرنشان مي شود ساخت هر يك از اين فينها حدود يك سوم قيمت مشابه خارجي آن هزينه و هفتصدهزارريال صرفه جويي دربرداشته است.

بنابراين نيروگاه شهيدسليمي نكا با مديريت ساخت اين قطعه پر مصرف در بويلر واحدهاي بخار، از خروج سه ميليارد و پانصد ميليون ريال سرمايه از كشور جلوگيري نمود.

از مزاياي ديگر بكارگيري اين قطعه كه از حيث عملکرد و راندمان در حد و اندازه نمونه خارجي آن توليد شده، ميتوان به همراستايي با اهداف برنامه اقتصاد مقاومتي، اثبات خودباوري و توانمندي قطعه سازان داخلي و قطع وابستگي صنعت برق كشور از شركتهاي خارجي تأمين كننده قطعات اشاره نمود.

هر واحد بخار نيروگاه نكا داراي 8736 عدد ساپورتينگ فين از جنس متريال G-NiCr50Nb بر اساس استاندارد DIN آلمان مي باشد و در مجموع حدود 35 هزار عدد از اين قطعه در واحدهاي بخار نصب ميباشد.

ساپورتينگ فينها وظيفه نگهداري لوله هاي سوپر هيتر و ري هيترهاي بويلر را در دماي بالاي 1500 درجه سانتيگراد به عهده دارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =