ایرنا نوشت: «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اتهام های اخیر آمریکا درباره دست داشتن حزب الله در شبکه قاچاق مواد مخدر، این اتهام ها را ظالمانه و بی اساس و بدون هیچ سند و مدرکی دانست.

وی این سخنان را روز جمعه از طریق ویدیو کنفرانس در مراسم بزرگداشت شهدای القنیطره که در مجمتع امام حسن مجتبی (ع) در حومه جنوبی بیروت برگزار شد مطرح کرد.

سه سال پیش در چنین روزی گروهی از رزمندگان برجسته حزب‌الله هنگام بازدید از منطقه القنیطره در سوریه، هدف حمله موشکی بالگرد رژیم صهیونیستی قرار گرفتند که طی آن چند رزمنده از جمله «جهاد مغنیه» فرزند شهید «عماد مغنیه» به شهادت رسیدند. عماد مغنیه فرمانده ارشد حزب الله نیز حدود 10 سال پیش در سوریه به شهادت رسید.

بدون شهداء امنیت نداشتیم
دبیرکل حزب الله لبنان با گرامیداشت یاد شهدای القنیطره گفت: زمانی که از شهدا سخن می گوییم باید اعتراف کنیم که ما به فضل ایثارگری های این شهدا در وضعیت امن و باثبات در کشور و منطقه مان زندگی می کنیم. اگر جانفشانی های این شهدا نبود امنیت در کشورمان حاصل نمی شد.

وی افزود: به فضل خون شهدا سرزمین و اسرایمان را آزاد کردیم و داعش و گروه های تکفیری را شکست دادیم...زمانی که از شکست طرح بزرگ آمریکا و پیروزی کشورها و ملت های منطقه سخن می گوییم پس از فضل الهی، این امر به فضل ایثارگران و شهدا و خانواده آنان و جانبازان و مجاهدان بوده است.

نصرالله همچنین با گرامیداشت چهلمین روز درگذشت حاج «فایز مغنیه» پدر عماد مغنیه گفت: حاج ابو عماد مغنیه مردی مؤمن، نیک، متواضع، پاک، مهربان، و صبور بود و عمر خود را صرف پشتیبانی از این راه و حضور در میان خانواده شهدا کرد...حاج ابو عماد از نسل کارگران سختکوش بود و این نسل در فقر و مهاجرت دائمی زیست... حاج ابو عماد مغنیه و همسر ایشان «ام عماد»، زندگی خود را برای حمایت این راه و آرامش دل ها صرف کردند...خانواده حاج فائز مغنیه پسران و مردانش همه شهید شده اند و این تفاوت استثنایی آنهاست که حاکی از بخشش و صبر و تسلیم این خانواده است.

وی افزود: از برکات خانواده حاج ابوعماد این است که مرد و فرمانده ای استثنایی مثل حاج عماد مغنیه به مقاومت و به لبنان و فلسطین تقدیم کرده است.

حزب الله هیچ فعالیت تجاری ندارد
دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دوم سخنان خود اتهام های اخیر آمریکا به حزب الله درباره دست داشتن این حزب در تجارت مواد مخدر را ظالمانه و بی اساس خواند و گفت: تجارت موارد مخدر به نسبت ما حرام است، حتی اگر به جامعه اسرائیلی بخواهد به فروش برسد.
نصرالله اتهام های اخیر آمریکا را در چارچوب جنگ علیه حزب الله دانست و گفت که آمریکا از این طریق می خواهد حزب الله را به عنوان یک سازمان جنایتکار و مجرم معرفی کند.

وی از وزارت دادگستری آمریکا خواست تا برای تحقیق درباره این موضوع در لبنان اقدام بکند.
وی افزود: حزب الله مقرر کرده است که هیچ کار تجاری نکند و این به دلایل تحریم ها و حفاظت از کارفرمایان لبنانی است.
دبیرکل حزب الله تاکید کرد که این حزب هیچ شرکت و پروژه سرمایه گذاری از جمله در مناطق آزادشده در سوریه و عراق ندارد.

اقدامات رژیم صهیونیستی در مرز با لبنان
سیدحسن نصرالله در بخش سوم سخنانش به 13 نقطه مرزی مورد تنازع و اختلاف بین لبنان و رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: اسرائیلی ها خواستند در نقاط مرزی بازنگری و به روز رسانی شود، اما دولت لبنان هرگونه به روز رسانی این نقاط را رد کرد...ا در کنار حکومت و دولت و ارتش می ایستیم و اسرائیلی ها باید هشدارهای حکومت لبنان را جدی بگیرند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =