سیاه جامگان- ذوب‌آهن/ مصاف ذوب‌آهن با شاگردان میثاقیان در افتتاحیه لیگ‌ هفدهم

تسنیم نوشت: پرونده فصل هفدهم لیگ‌برتر فوتبال از فردا آغاز خواهد شد و سبزپوشان اصفهانی در ورزشگاهی نامشخص در بجنورد به مصاف میزبان خود سیاه‌جامگان خواهند رفت.

هفدهمین فصل از لیگ‌برتر فوتبال از فردا با 4 دیدار آغاز خواهد شد تا انتظار فوتبال دوستان به اتمام برسد. سبزپوشان اصفهانی از ساعت 19:30 به مصاف سیاه جامگان مشهد خواهند رفت تا اولین دیدار فصل هفدهم مصاف این دو تیم باشد. ذوبی‌ها در حالی امروز به مشهد سفر کردند که ورزشگاه ثامن آماده میزبانی از آن‌ها نیست و گفته می‌شود باید آن‌ها 250 کیلومتر از مشهد دور شوند و به بجنورد سفر کنند تا در این شهر به مصاف تیم مشهدی بروند.

استادیوم 15 هزار نفری بجنورد که پیش از انتخابات دولت دوازدهم توسط سلطانی‌فر افتتاح شد، تصور می‌شد باتوجه به عدم برخورداری این منطقه از تیمی حرفه ای تا مدت‌ها بلااستفاده باقی بماند که این اتفاق می تواند باعث شود این استادیوم شیک و با امکانات جالب توجه یکی از میزبانان جذاب لیگ لقب گیرد. از امکانات این ورزشگاه می توان به زمین چمن طبیعی استاندارد، اسکوربرد با مساحت 63 مترمربع، دکل های روشنایی با 1200 لوکس، سونای خشک، اتاق بدنسازی و همچنین پارکینگ و اتاق داوران اشاره کرد.

این استادیوم در خراسان شمالی و در فاصله 250 کیلومتری مشهد قرار دارد.

اما مسئولان تیم مشهدی پس از پایان فصل شانزدهم وقت را تلف نکردند و به تمدید قرار داد با اکبر میثاقیان پرداختند تا سکان دار این تیم در فصل هفدهم این مربی باشد.

این مربی تیم را با لیستی جدید به کلی تغییر داد و تاکنون 17 بازیکن را به تیم اضافه کردند که آماری نجومی در نقل و انتقالات لیگ‌برتر فوتبال است.

میثاقیان در نخستین اقدام از مدیران این تیم درخواست برپایی اردویی 10 روزه در ترکیه کرد تا این تیم به برگزاری تمرینات بدنسازی و هوازی در کشور همسایه بپردازد.

شاگردان میثاقیان در کمپ گرین پارک مستقر شدند تا تمرینات هوازی و بدنسازی خود را در این شهر دنبال کنند. آنها طی این مدت 3 دیدار دوستانه برابر توژالااسپور، منتخب لیگ کامرون و گسترش فولاد تبریز انجام دادند که دو پیروزی پر گل و یک شکست 3 بر صفر مقابل شاگردان لوکا بوناچیچ حاصل کار آنها شد.

اما پس از این اردو مشکی‌پوشان مشهدی به تهران رفتند تا ادامه اردوی آمادگی پیش فصل خود را در پایتخت دنبال کنند. آن‌ها در این شهر به مصاف پیکان‌سواران رفتند و در پایان به نتیجه یک بر یک رضایت دادند تا این تیم در 4 دیدار دوستانه به 2 پیروزی، یک تساوی و یک شکست دست پیدا کند.

شاگردان میثاقیان 3 دیدار دوستانه دیگر با ماشین سازی تبریز، برق نوین شیراز و آلمینیوم اراک نیز انجام دادند که با 2 پیروزی و یک تساوی این 3 دیدار را به پایان رساندند.

اما آن‌سوی میدان، مدیران باشگاه اصفهانی پس از پایان فصل شانزدهم به بررسی 3 گزینه سرمربی‌گری تیم خود یعنی، مجتبی حسینی، امید نمازی و امیر قلعه‌نویی پرداختند که در پایان نام امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی جدید این تیم برداشته شد تا وی دوباره به اصفهان برگردد و سکان‌دار دیگر تیم اصفهانی شود.

قلعه‌نویی که در اصفهان روزهای خوبی را با سپاهان داشته است در صدد تکرار ایام گذشته با ذوب‌آهن است. وی در سریع‌ترین زمان ممکن لیست بازیکنان مورد نظر خود را به باشگاه ارائه کرد و از آن‌ها خواست علاوه بر لیست مرتضی تبریزی، قاسم حدادی‌فر و مهدی رجب زاده را به هرقیمتی که شده در تیم نگه دارند و قراردادشان را تمدید کنند.

ذوبی‌ها خیلی زود با گزینه‌های مد نظر سرمربی خود به توافق دست یافتند و اسماعیل شریفات، حمید بوحمدان، محمد باقر صادقی و جرجی ولسیانی را جذب کردند تا تیم ذوب‎آهن برای فصل هفدهم تکمیل شود.

سبزپوشان اصفهانی تمرینات بدن‌سازی خود را در اصفهان برگزار کردند و پس از آن به ترکیه رفتند تا دیدارهای دوستانه‌ای را برگزار کنند.

ذوبی‌ها در اولین دیدار دوستانه خود در ترکیه به مصاف تیم دسته اولی مانیسا اسپور رفتند که با نتیجه 3 بر 2 پیروز میدان شدند. اما پس از آن سفیدپوشان اصفهانی با تیم ملی ازبکستان روبرو شدند و این تیم را نیز با پیروزی پشت سرگذاشتند تا اردوی این تیم در ترکیه با برگزاری دو دیدار دوستانه به پایان برسد.

اما این تیم پس از رسیدن به اصفهان به گودال مرگ رفت تا به مصاف سپاهان، تیم همشهری خود بروند که در پایان این شاگردان قلعه‌نویی بودند که پیروز میدان بودند.

اکنون ژنرال و شاگردانش با 3 پیروزی در صدد پیروزی در برابر سیاه‌جامگان هستند تا سنت‌شکنی کنند و برخلاف سال‌های گذشته لیگ‌برتر فوتبال را با نتیجه خوب آغاز کنند. در آن‌سوی میدان نیز اکبر اوتی می‌خواهد تیم اصفهانی را شکست داده تا بتواند از همین هفته‌های ابتدایی خود را از آخر جدول جدا کند.

چهره ویژه

امیر قلعه‌نویی که برترین سرمربی ایرانی لیگ‌برتر فوتبال نامیده می‌شود، توانسته در اصفهان و با تیم سپاهان روزهای خوبی را سپری کند. اکنون او در تلاش است تا با روانه کردن تیمی جوان و مدعی با ذوب‌آهن روزهای خوب خود را در اصفهان تکرار کند و خود را به مدیران این باشگاه نشان دهد.

ترکیب احتمالی:

سیاه‌جامگان: محمد ناصری، محمد مهدی عسگری، یوری چولاک، علیرضا جلیلی، بهتاش میثاقیان، کریم احمدی، حسین بادامکی، پیام ملکیان، روح‌الله سیف‌الهی، گوران یرکوویچ، کیوان امرایی

ذوب‌آهن: محمدرشید مظاهری، جورج ولسیانی، علی حمام، وحید محمدزاده، محمد ستاری، حمید بوحمدان، دنیال اسماعیلی فر، ربیع عطایا، اسماعیل شریفات، محمدرضا عباسی، مرتضی تبریزی

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =