ایرنا نوشت: 'محمد الجولانی' سرکرده گروه تروریستی 'تحریر الشام' (النصره سابق) از دیگر گروههای تروریستی حاضر در استان ادلب خواست برای مقابله با حمله ارتش سوریه متحد شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، الجولانی در یک فایل صوتی منتشر شده از همه گروههای تروریستی خواست با هم متحد شوند تا با حمله گسترده نیروهای ارتش سوریه به استان ادلب در شمال غرب سوریه مقابله کنند.

براساس این گزارش، این فایل صوتی که دیروز (سه شنبه) منتشر شد، اولین فایل الجولانی پس از اعلام خبر زخمی شدن و به کما رفتن وی در ماه اکتبر در حمله هوایی روسیه است؛ در عین حال این موضوع از سوی هیات تحریر الشام تکذیب شد.

گروهک تروریستی هیات تحریر الشام از سوی آل سعود و رژیم صهیونیستی تجهیز، حمایت و هدایت می شود.

الجولانی در ابتدا رئیس گروه تروریستی فتح الشام (النصره سابق) بود؛ پس از آن این گروه با گروههای تروریستی دیگر در یک ائتلاف تروریستی موسوم به 'هیات تحریر الشام' ادغام شد.

از حدود دو سال پیش تحریر الشام بخش های بزرگی از استان ادلب را تحت کنترل و تصرف خود درآورد. گروههای ترویستی دیگر نیز بر بخش های کوچکی از این استان تسلط دارند که در 25 دسامبر (4 دی ماه) این مناطق شاهد درگیری های شدید ارتش سوریه با تحریر الشام (النصره سابق) و گروههای تروریستی دیگر بود.

ارتش سوریه در عملیات خود قصد دارد حومه جنوب شرقی ادلب را تحت کنترل بگیرد تا امنیت جاده راهبردی آن که این استان را به حلب دومین شهر بزرگ سوریه متصل می کند، تامین کند.

در روزهای اخیر ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی بیش از 20 روستا و شهرک را در استان های حلب و ادلب آزاد کرده اند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =