محمدرضا زائری: اگر برخی رفتارها نادرست و تخریبی نبود، وضعیت حجاب این طور نمی شد

محمد رضا زائری بعد از «حجاب بی حجاب» این بار از «حجاب با حجاب» می گوید.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب "حجاب با حجاب" نوشته محمدرضا زائری منتشر شد. این کتاب در ادامه کتاب قبلی او "حجاب بی حجاب" با موضوع بررسی سیاستگذاری های فرهنگی اجتماعی پوشش و حجاب تالیف شده است.

نویسنده در مقدمه این کتاب می گوید: «در کتاب "حجاب بی حجاب" کوشیدیم از ضرورت پرداختن بی پرده به موضوع حجاب سخن بگوییم و "بی حجاب" به حجاب بپردازیم و در کتاب حاضر از این واقعیت تلخ سخن گفته ایم که "با حجاب" رفتار و عملکرد نادرست برخی اشخاص حقیقی و حقوقی، روی زیبا و دلپذیر، مفهوم متعالی و آرمانی و ارزشمند حجاب پوشانده شده است. اگر برخی رفتارها و کردارهای نادرست و ناشیانه و گاه تخریبی و فاجعه بار نبود، شاید ابعاد گوناگون اجتماعی و فرهنگی این حکم الهی و فریضه شرعی به راحتی تبیین می شد و پذیرش آن برای مخاطبان بسیار گواراتر و آسان تر بود. اما باید به صراحت اعتراف کنیم آنچه امروز باعث شده تا وضعیت حجاب در جامعه ما چنان باشد که می دانیم و می بینیم قبل از هر چیز همین حجاب و پرده رفتارها و گفتارهای ناپسند برخی از خودمان است.»

محمدرضا زائری درباره کتاب قبلی خود "حجاب بی حجاب" که بازتاب های متفاوت و گسترده ای داشت و به چاپ چهارم رسیده است، می گوید: « آنچه این کتاب می خواست بگوید این بود و هست که از یک سو موضوع حجاب بسیار حساس تر و مهمتر از آن است که بتوان با شعار و تعارف از آن گذشت و از سوی دیگر مسائل مهمتر از حجاب خیلی هست که به آنها بی توجه هستیم و حل آنها به شکل مستقیم در موضوع حجاب اثرگزار است. حجاب از آن که برخی فکر می کنند بسیار مهمتر است و از آنچه به هیاهو و فریاد و شعار می گویند کم اهمیت تر.»

وی همچنین عنوان می کند: «این کتاب می خواهد بگوید که حجاب معلول است نه علت و باید علت را جستجو کرد و برای حل مشکل باید عاقلان دردمند به میدان بیایند، عقل می گوید که باید برای معلول چاره اندیشی کرد نه برخورد، عقل حکم می کند که برخورد باید با علت باشد و باید مشکل را از ریشه حل کرد و تا زمانی که مشکل از اساس و ریشه حل نشود هر چه برخورد ظاهری و مقطعی با معلول صورت گیرد نه تنها اتفاق مثبتی نمی افتد بلکه مشکل عمیق تر می شود چنان که در موضوعات مختلفی مانند ویدئو و ماهواره و اینترنت و بالاخره حجاب دیده ایم و می بینیم. »

کتاب "حجاب با حجاب" که با اصلاحات و حذف برخی موارد اجازه چاپ گرفت، توسط نشر آرما منتشر شده که در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می شود .

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    52 9
    چرا کسی جرئت نداره اذعان کنه که تبلیغ حجاب یا بیحجابی هردو در صورت اجبار به شکست برمیخورند . برای چندمین بار میگویم پوشش امری کاملا شخصی است .هر کس دوست دارد با برقع و روبنده و ... در انظار ظاهر شود هیچکس حق ندارد معترض او شود و یا هر کس دوست ندارد روسری و چادر به سر کند هم کسی حق دخالت در این مورد را ندارد .
    • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      2 1
      با حرفتون کاملا موافقم...مگه ایران استقلال آزادی جمهوری اسلامی نیس...پس استقلال و آزادی ها کجا هستند..آهای مسولین با زور و فشار و اینکه مردم رو در بدبختی فقر عقب موندگی قرار بدید اولا اسلامتون نگفته دوما بجای نمیرسید و مردم برای رسیدنش بیشتر عجله و تلاش میکنن ولی وقتی عادی ازاد باشه دیگه اشباه شده اینطور جنبه ظرفیت میره بالا مردم براشون عادی میشه خیلی از لحاظ فرهنگ همه چیز پیش میریم..
  • بی نام IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    39 10
    وضعيت حجاب چطور شد؟ بيشترين ميزان حجاب و پوشش در كل دنيا رو زنان ايران دارند، باز هم مشكل داره؟ چيزهاي مهمتري وجود نداره كه اينقدر به حجاب بانوان ايراني گير مي دهيد؟؟؟؟؟؟؟
    • مهسا A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
      25 5
      همین وضعیتی که حجاب اجباری جواب نداده و بسیاری دیگه حجاب رو قبول ندارن و به اجبار رعایت می کنند ... موافقم که برخوردها و رفتارهای غلط باعث این دلزدگی ها شده
    • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
      0 2
      آفرین خوب گفتی، یک عده از اینایی که از حجاب پلیسی شکایت میکنند، خودشان سرشار از قضاوت و توهین هستند.
  • علي A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    5 2
    نگفتمت مرو آنجا كه آشنات منم در اين سراب فنا چشمه حيات منم نگفتمت كه تو را ره زنند و سرد كنند كه آتش و تپش و گرمي هوات منم نگفتمت که صفت‌های زشت بر تو نهند که گم کنی که سرِ چشمه ی صفات منم نگفتمت که مگو کار بنده از چه جهت نظام گیرد خلاق بی‌جهات منم مولانا
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    18 10
    قران حجاب رو مختص زنان پيامبر معرفي كرده و تازه آنجا هم گفته كه برايتان "بهتر است"، باور نمي كنيد؟ رجوع كنيد به آيه 59 سوره احزاب، تازه آنجا بلافاصله به غفور و مهربان بودن خدا هم اشاره شده،،، اونوقت اينها حجاب رو اجباري مي كنند، اونهم با قهر و زور
    • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      0 1
      هزار تا لایک
  • حمیدرضا داداشی IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    9 12
    آقای زائری دست مریزاد. قلم شما چشم نگران اسلام، انقلاب و ارزش‌هاست.
    • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
      16 5
      لطفا نگران اينها هم باشيد خيلي خيلي از حجاب مهمترند: دروغگويي، ريا، دزدي، اختلاس، رباخواري...
  • یاسر EU ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    4 2
    بسیاری اعتقاد دارند که شرایط کنونی برای جامعه ایران لازم است.یعنی باید یه جوری بشه که دیگه راه برگشت برای افراد به یه سری چیزها کاملن مسدود بشه.به دلایل مختلفی که اگه بگم سانسور میشه.فقط همان که در رونسانس اتفاق افتاد وبس.البته با 200سال تاخیر.