ایسنا نوشت:

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه باید در حوزه اجرای طرح کاداستر اهتمامی جدی صورت گیرد، گفت: با اجرای کامل طرح کاداستر، مشکل زمین‌خواری حل می‌شود.

کاظم جلالی با اشاره به حضور احمد تویسرکانی معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: یکی از کارکردهای این مرکز پایش لحظه‌ای مسائل کشور در حوزه‌های مختلف است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، تصریح کرد: معتقدم هرچقدر بتوانیم تعامل مرکز پژوهش‌ها با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های قوه قضاییه را افزایش دهیم، فعالیت‌های کشور با کیفیت بهتری انجام خواهد شد و در وقت و هزینه نیز صرفه‌جویی می‌شود.

وی ادامه داد: فضای همکاری و همگرایی که در کشور به وجود آمده می‌تواند در رفع مشکلات کشور موثر باشد و مبارزه با فساد و زمین‌خواری را به دنبال داشته باشد.

جلالی افزود: خوشبختانه اقدامات ثبتی در کشور به سمت شفافیت رفته است و باید سعی کنیم تا با گسترش فعالیت‌های الکترونیک در حوزه ثبت، کارهای غیرقانونی کم و حذف شود.

وی با بیان اینکه باید در حوزه اجرای طرح کاداستر اهتمامی جدی صورت گیرد، تصریح کرد: اگر اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همکاری سایر دستگاه‌های کشور به خوبی پیش رود جلوی تعرضات به زمین‌های کشور گرفته می‌شود و با اجرای طرح کاداستر مستندسازی در مالکیت‌های خصوصی و عمومی با صدور اسناد رسمی انجام می‌گیرد که این امر از زمین‌خواری جلوگیری می‌کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال‌های اخیر روند مثبتی داشته است، تاکید کرد: امیدوارم که این روند همچنان ادامه داشته باشد چرا که تاثیرات خوبی در حوزه مالکیت کشور برجای خواهد گذاشت.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =