فارس نوشت:

ردیابی جهت شناسایی و اندازه‌گیری رادیو اکتیو توسط محققان در آمریکا ساخته شده است تا افرادی که در منطقه‌ای مانند فوکوشیما قرار دارند استفاده کنند.

انرژی هسته‌ای و پرتو ناشی از افزایش نگرانی برای محیط زیست و برای ما انسان‌ها خطرناک هستند اما محققان یک ردیاب جهت جلوگیری از قرار گرفتن در معرض رادیو اکتیو طراحی کرده‌اند که به ما کمک می‌کند تا در معرض اشعه قرار نگیریم.

این ردیاب قابل حمل و سبک است و برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض رادیو اکتیو ساخته شده است؛ این یک نوآوری در فناوری است اما امیدواریم هرگز مجبور به استفاده از آن نباشیم.

محققان دانشگاه Oregon در ایالات متحده آمریکا به منظور توسعه یک نسخه ردیاب مقرون به صرفه و قابل حمل برای همه چند نیرو به هم ملحق شده‌اند؛ این دستگاه قبلا به صورت حرفه‌ای و خیلی گران بوده است اما ردیاب جدید می‌تواند در دسترس همگان قرار گیرد.

این ایده دانشمندان می‌تواند زندگی را برای اشخاصی که در نزدیکی منطقه‌ای مانند فوکوشیما هستند آسان کند؛ فاجعه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما در مارس ۲۰۱۱ بسیاری از ژاپنی‌ها را نگران کرده بود؛ آن‌ها نمی‌توانستند روزانه میزان اشعه را در مواد غذایی خودشان ارزیابی کنند.

اما این پروژه با یک سنسور کوچک برای ردیابی به نام kiniSpec می‌تواند مردم را در این امر کمک کند تا از میزان رادیو اکتیو در مواد غذایی یا وسایل اطراف خود مطلع کند.

این دستگاه در حال حاضر در حال توسعه است و ویژگی‌های بسیار امیدوار کننده‌ای دارد؛ در واقع علاوه بر شناسایی اشعه قادر به اندازه گیری درصد و نوع آن است.

به گفته پروفسور Abi T.Farsoni مسئول این پروژه در دانشگاه Oregon، در برخی موارد استفاده از این دستگاه و اندازه‌گیری اشعه در محیط اطراف ما و موادغذایی‌مان ضروری و لازم است زیرا وجود آن برای سلامت انسان مضر است.

محققان دانشگاه Oregon اعلام کردند چند نسخه مقرون به صرفه برای افراد تولید خواهد شد که حدود ۱۰۰ یورو، قابل حمل و سبک است و از راه دور با گوشی‌های هوشمند به صورت بی‌سیم می‌توان استفاده کرد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =