ایرنا نوشت:

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از مذاکرات خود با سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی، این دیدار را گشایش فصل تازه‌ای در روابط دو کشور و در راستای استقرار صلح و امنیت بین‌المللی و منافع امت مسلمان توصیف کرد.

دکتر محمدجواد ظریف پس از این دیدار یک ساعته که روز یکشنبه انجام شد، گفت: از نظر من و وزیر خارجه عربستان سعودی این دیدار سرفصل تازه‌ای در روابط دو کشور خواهد بود.

وی افزود: ما امیدواریم که این فصل تازه در راستای برقراری صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی و پاسداری از منافع همه ملت‌های مسلمان جهان فصلی ثمربخش باشد.

سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی نیز در پی این دیدار، اظهار داشت: ما با آگاهی از اهمیت و حساسیت این بحران و فرصتی که برای مقابله با آن پیش رو داریم معتقدیم که با استفاده از این فرصت مغتنم و اجتناب از اشتباهات گذشته می‌توانیم در مقابله با این بحران بسیار حساس به توفیق برسیم.

وی افزود: هر دو کشور در منطقه کشورهای با نفوذی هستند و همکاری میان آن‌ها اثرات غیرقابل انکاری در استقرار صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی خواهد داشت.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    1 0
    انشاا..... به امید اتحاد همه مسلمانان بل همه انسانها
  • بی نام A1 ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    3 0
    خب جناب سعود الفیصل حالا که فهمیدی پش از اشتباهات گذشته اجتناب کن و دست از حمایت تروریست ها بردار و اینقدر هم در برابر اقدامات ایران برای بهبود روابط با دیگر کشورها سنگ اندازی نکن.