برنا نوشت:

رسانه‌های مخالف دولت فعلی و حامی دولت قبل فقط مشکل ادبیات ندارند بلکه در ماجرای بورسیه‌ها توانستند اثبات کنند که وضع ریاضیات آن‌ها به مراتب خراب‌تر است.

وزارت علوم بالاخره خواسته به حق جامعه علمی کشور را جامه عمل پوشاند و فاجعه تقلب بورسیه‌ای در طول ۴ سال دولت دهم را منتشر کرد تا مشخص شود نزدیک به یک‌چهارم بورسیه‌های اعطایی در این ۴ سال به افراد فاقد صلاحیت اعطا شده است.

در این میان رسانه‌هایی که در طول سال‌های مدیریت دولت دهم از موهبت‌های غیرقانونی این دولت بهره برده‌اند و با حضور دولت جدید منافع ریز و درشت‌شان قطع شده، در یک فرار رو به جلو قطع بورسیه ۸۰۴ نفر را به۳۶ نفر تقلیل دادند تا نشان دهند فقط ادبیاتشان مشکل ندارد بلکه در ریاضیات هم ضعف دارند.

اطلاعیه منتشر شده از سوی وزارت علوم که قطعا نسخه‌ای از آن برای مراجع قضایی جهت استیفای حق مردم نیز ارسال خواهد شد نشان می‌دهد ۸۰۴ بورسیه اعطایی از مجموع ۳۷۷۲ بورسیه که نزدیک به یک‌چهارم بورسیه‌ها می‌شود به صورت غیرقانونی اعطا شده است.

فاجعه زمانی بیشتر آشکار می‌شود که بدانید با پول ملت فردی از وزارت علوم دولت قبل بورسیه تحصیل در استرالیا در رشته مطالعات اندونزی را دریافت کرده، رشته‌ای که هیچ کاربردی در ایران ندارد و عملا حیف و میل بیت‌المال تلقی می‌شود. فاجعه‌بارتر آن که عده‌ای با سوءاستفاده از سهمیه ایثارگران، بدون اینکه حقی در این سهمیه داشته باشند از بورسیه استفاده کرده‌اند تا ایثارگران و جانبازان را از این حق خود محروم سازند.

در این میان آنچه که تعجب مردم را برانگیخت توجیه و فرار رو به جلوی برخی رسانه‌های مخالف دولت یازدهم و حامی دولت قبل است که در چند ساعت موفق شدند فضای شانتاژ و دروغ‌پردازی را گسترش دهند. این رسانه‌ها ظاهرا از طولانی بودن اطلاعیه وزارت علوم سواستفاده کرده‌اند و در توهینی آشکار به شعور مردم مدعی شده‌اند تنها ۳۶ بورسیه ملغی شده است، این در حالیست که اطلاعیه وزارت علوم تاکید می‌کند که بورسیه ۸۴۰ نفر ملغی شده و البته تصریح دارد که باید وضعیت ۱۲۴۱ نفر نیز تا ۱۵ بهمن ماه مشخص شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =