تسنیم نوشت:

مهلت اپراتورهای ارتباطی برای اعمال نرخ نیم ریالی اینترنت تلفن همراه به ازای نقل و انتقال آزاد هر کیلوبایت اطلاعات در حالی امروز پایان می‌یابد که پیش از این معاون وزیر ارتباطات خبر از تصویب نرخ 0.5 ریالی به عنوان سقف تعرفه دیتای آزاد موبایل خبر داده بود.

عمیدیان این موضوع را دوم آذرماه رسانه‌ای کرد و مهلت یک ماهه‌ای را برای اپراتورهای موبایل نظیر همراه اول، ایرانسل، تالیا و رایتل در نظر گرفت تا بتوانند سیستم خود را آماده محاسبه چنین نرخی برای کلیه اتصالات اینترنتی به شبکه همراه کنند.

پیش از چنین مصوبه‌ای و حتی پیش از ورود نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی به کشور (3G و 4G) نرخ دیتای آزاد موبایل به ازای هر کیلوبایت 14.8 ریال بود؛ این تعرفه با توجه به گران بودن خدمات GPRS در نظر گرفته شده بود.

پس از راه‌اندازی خدمات نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی مسئولان امر به این نتیجه رسیدند که بهتر است کل تعرفه‌های ارتباطی را روی هم بریزند و به جای محاسبه مجزا برای هر نسلی، تعرفه واحدی را چاره کنند تا مشترکان نیز به راحتی بتوانند از پس محاسبه هزینه‌هایشان برآیند؛ لذا مصوبه قبلی را که اجازه اعمال تعرفه نهایتا 14.8 ریالی به ازای هر کیلوبایت می‌داد به نیم ریال کاهش دادند.

البته اپراتورها در گذشته نیز هیچگاه 14.8 ریال را منظور نکردند و در بازار رقابتی نهایتا به ازای هر کیلوبایت داده، 5 ریال اخذ نمودند.

حال با توجه به اینکه کلیه اپراتورها از فردا (اول دی) ملزم به رعایت مصوبه نیم ریالی هستند و باید تعرفه آزاد اینترنت را در شبکه خود تا این نرخ کاهش دهند، ایرانسل اقدام به آگاه سازی مشترکان خود کرده است.

اپراتور دوم ارتباطی طی پیامکی از سرشماره مختص خود گفته است «ایرانسلی گرامی، نرخ تعرفه مصوب مصرف آزاد اینترنت همراه از 14.7 ریال/کیلوبایت کاهش یافت! نرخ جدید از اول دی برای سیم‌کارت دائمی 0.5 و اعتباری ایرانسل 0.75 ریال به ازای هرکیلوبایت».

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =