مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان خبر داد: مقدمات ایجاد اشتغال روستایی در لرستان فراهم شده است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، صبح امروز علی آشتاب در جلسه کارگروه اشتغال استان با اشاره به برنامه وزارت متبوع در ایجاد فرصت های شغلی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم‌طی سال جاری اشتغال فراگیر است که با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی جدید به ویژه برای دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

وی افزود: ارتقای مهارت این افزاد، ایجاد تعادل بین بازار کار و صیانت موجود از دیگر اهداف این امر است، که تسهیلات ابلاغی امسال در این راستا 20 هزار میلیارد در کشور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: موضوع بعدی بحث کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی است که امروز در جامعه سبب عدم ورود این نیروها به بازار کار شده است، که با مشوق‌های بیمه‌ای تلاش شده تا با استفاده از این طرح فرصت ورود آن‌ها این امر فراهم شود.

آشتاب با اشاره به بحث مشوق‌های بیمه‌ای خاطرنشان کرد: این امر به بیمه‌های کارفرمایی اختصاص می‌یابد که برای کارفرما تا دو سال فزصت معافیت بیمه‌ای داده شده و برای یک دسته دیگر این معافیت یک سال است.

وی در خصوص اشتغال روستایی در لرستان گفت: مقدمات این طرح نیز فراهم شده است و در رابطه با آن اطلاع‌رسانی کامل انجام تا این طرح به صورت کامل اجرایی شود.

معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: امسال در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و تقویت ستاد فرماندهی و همچنین مصوبات هیات وزیران شورای اشتغال ایجاد شد و مبلغ 20هزار میلیارد اعتبار برای این طرح درنظر گرفته شد.

سالاری افزود: از این مبلغ بیش از 463 میلیارد تومان سهم لرستان بود که 31 درصد مبلغ ابلاغی را شامل می‌شود و این در حالی است که میزان یارانه این طرح نیز سخم لرستان از دو تا 6 درصد است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =