دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن حوزه علمیه قم بر لزوم استخراج و تبیین قواعد قرآنی و تفسیری تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد احمدی‌قمی شامگاه چهارشنبه در دومین شب از سی‌و‌ششمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(ره) و پانزدهمین گردهمایی اساتید تفسیر حوزه که در سالن اجتماعات دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، گفت: هدایت و سعادت انسان در گرو تمسک به قرآن است.
وی افزود: بیان و تفسیر قرآن کریم برعهده پیامبر اسلام(ص) بود و بعد از ایشان به ائمه اطهار(ع) و عالمان دینی واگذار شده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدی‌قمی با تأکید بر اینکه بر اساس روایات اهل‌سنت و شیعه، حضرت علی(ع) صبح و شب به خدمت حضرت محمد(ص) می‌رسید، گفت: پیامبر اسلام(ص) آیات قرآن کریم را با بیانی که تا روز قیامت انسان‌ها به آن نیاز داشتند برای حضرت علی(ع) بیان می‌کردند و از ایشان می‌خواستند که این مطالب را بنویسند.
دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن با بیان اینکه تفسیر قرآن کریم، نیازمند آشنایی با عام و خاص قرآن است، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم بیان و تفسیری برای قرآن کریم داشته باشیم، باید به‌دنبال اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) رفته و از این بزرگواران بیان و تفسیر قرآن کریم را خواستار شویم.
وی بر لزوم استخراج اصول و قواعد تفسیری از قرآن و بیان معصومین(ع) تأکید کرد و یادآور شد: استادان حوزه‌های علمیه باید علوم قرآن را از کلام ائمه اطهار(ع) استخراج کرده و مباحث مختلف مورد نیاز برای تفسیر قرآن را از فرمایشات این بزرگواران دریافت کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدی‌قمی با اشاره به اینکه استادان حوزه‌های علمیه باید به جایگاه علوم مختلف دینی در قرآن کریم بپردازند، عنوان کرد: با رسیدن به اصول و قواعد مورد نیاز در حوزۀ تفسیر می‌توانیم به پرسش‌های خود پاسخ دهیم و در دنیای پرتلاطم کنونی مسیر رسیدن به سعادت را برای انسان‌ها باز کنیم.

48
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =