جوانان در پازل تصمیم گیری ها جدی گرفته شوند

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: جوانان باید در پازل تصمیم گیری و تصمیم سازی ها جدی گرفته شوند و باید ایشان را برای قبول مسئولیت های کلان مهیا ساخت.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، محمود دادگو  اظهار داشت: جوانان جزو قطعات اصلی پازل جامعه به شمار می روند و هرچه بهای بیشتری به آنها و مطالبات شان قائل شویم، تصویر اجتماع به همان نسبت شفاف تر و پسندیده تر خواهد بود و این فرمول پس از آزمون و خطاهای بسیار در سطح دنیا به اثبات رسیده است.
وی با اشاره به تلاش های غربی ها برای به انحراف کشاندن نسل جوان که زنگ خطر آن از سوی رهبر معظم انقلاب نیز به صدا در آمده است، بیان داشت: نهادهای فرهنگی باید با هوشیاری به بررسی و مطالعه تحولات اجتماعی و آنچه در شبکه های ماهواره ای، اینترنت و فضای مجازی به فکر و روح جوانان تزریق می گردد، بپردازند و با اتخاذ تدابیر مناسب، نسل جوان را از توطئه های موجود آگاه سازند و مانع از به انحراف کشاندن ایشان به سمت بیراهه شوند.
به گفته این مسئول شهری، نرخ رشد آسیب هایی همچون: بیکاری، طلاق، اعتیاد، بزه های اجتماعی و سرقت در استان البرز بالا و قابل توجه می باشد و چنانچه مسئولان خواستار کاهش قربانیان این ناهنجاری ها می باشند، باید به سمت توسعه فضاهای فرهنگی، ورزشی و رفاهی با مشارکت بخش خصوصی روی آورند.
وی عنوان کرد: ایجاد زمینه های مناسب برای ورزش، اشتغال، تحصیل و ازدواج جوانان و دسترسی آسان ایشان به تسهیلات بانکی، مسکن و رفاه اجتماعی می تواند تا حد زیادی به مطالبات و دغدغه های ایشان پاسخگو باشد؛ چرا که موتور محرکه، بازوی اجرایی و مغز متفکر هر جامعه جوانان نخبه و مستعد آن می باشند و برای تعالی و دستیابی به قله های رفیع پیشرفت باید رضایت آنها را جلب نمود.
این کارشناس مسائل شهری خاطر نشان کرد: بر اساس آمار و ارقام موجود، کلانشهر کرج و مناطقی همچون فردیس، اشتهارد و آسارا به لحاظ تعداد سینما، فرهنگسرا، سالن ورزشی، شهربازی، پارک، باشگاه ورزشی، خانه جوان، کلینیک های مشاوره ای یا کنترل خشم در شرایط استانداردی قرار ندارند و قطع به یقین هرجا که جوان به لحاظ روحی تامین نشود، به سمت تفریح های کاذب و در نهایت ناهنجاری ها گرایش پیدا می کند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =