استعفای دبیر اطلاع‌رسانی معاونت امور زنان/نژادبهرام: فراکسیون زنان را در شورای پنجم ایجاد می‌کنیم

زهرا نژادبهرام، عضو پنجمین شورای شهر تهران: برای افزایش اعضای شورا در دوره‌های بعد، با مجلس تعامل می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با مشخص شدن اعضای پنجمین دوره شورای شهر تهران، زهرا نژادبهرام به عنوان یكی از اعضای راه‌یافته به این شورا،‌ از سمت خود به عنوان دبیر شورای اطلاع‌رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و مشاور رسانه‌ای شهیندخت مولاوردی استعفا داد.

زهرا نژادبهرام با اشاره به این كه استعفایش مورد پذیرش شهیندخت مولاوردی، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده قرار گرفته است، به خبرآنلاین گفت: این تصمیم را در پاسخ به اعتماد مردمی گرفتم كه به ما اعضای شورا اعتماد كرده‌اند و حالا لازم است ما پاسخ اعتماد آنها را با تمام توانمان برای بهبود فضای شهری بدهیم.

این فعال حوزه زنان تاكید كرد: اعضای لیست امید كه همگی مورد تایید مردم برای خدمتگزاری قرار گرفتند، اولویت‌ها و اصولی را برای شروع فعالیت در شهر دارند، از جمله محورهای فعالیتمان شفافیت، پاسخگویی و ارتباط با موكلانمان است كه همان مردم هستند.

نژادبهرام درباره افزایش حضور زنان در شورای شهر پنجم هم گفت: در چهار دوره قبلی، شوراها هر تعدادی كه داشتند فقط سه صندلی به زنان اختصاص داده شده بود اما این كه در این شورای 21 نفره شاهد حضور شش زن هستیم بسیار مثبت است و آن را به فال نیك می‌گیریم. درواقع در هنگام بستن لیست امید برای شورای شهر، مطالبه گروه‌های مختلف در نظر گرفته شده بود، مطالبات زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه، مطالبات جوانان به عنوان كسانی كه لازم است تجربه‌اندوزی كنند و در جریان تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باشند و افرادی كه ژنرال نبوده و طالب مشاركت در امور شهر بودند.

او افزود: حضور این شش زن كه به شورای پنجم راه پیدا كرده‌اند، جمعیت زنان را نمایندگی می‌كنند و امیدواریم بتوانیم فراكسیون زنان را در دوره جدید شورا راه‌اندازی كنیم زیرا زنان مطالبات زیادی از شهر دارند كه لازم است مورد نظر قرار بگیرند.

نژادبهرام با انتقاد از تعداد 21 نفر برای شورای شهر تهران گفت:‌ تهران به عنوان یكی از كلانشهرهای دنیا باید تعداد بیشتری عضو در شورای شهر داشته باشد، حتی اگر بخواهیم مناطق تهران را تقسیم‌بندی كنیم باز هم می‌بینیم كه این شهر با 22 منطقه، تعداد اعضای شورای شهر كمتری دارد. ما در این زمینه حتما دست به كار خواهیم شد و با تعاملی كه با نمایندگان مجلس انجام می‌دهیم این درخواست را مطرح می‌كنیم كه تعداد اعضای شورای شهر افزایش بیابد.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =