آمار ورود گردشگر خارجی به ایران کمتر از خروج گردشگر از کشور است و این اتفاق باعث می‌شود تراز گردشگری ایران منفی باشد.

تصمیم دولت برای افزایش سه‌برابری عوارض خروج از کشور تا کنون بازخورد‌های زیادی را در افکار عمومی داشته است.

در این زمینه رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یکی از دلایل این تصمیم را مدیریت حجم بالای خروج گردشگر در کشور در مقایسه با ورود گردشگر خواند.

به طوریکه آمار ورود گردشگر خارجی به ایران کمتر از خروج گردشگر از کشور است و این اتفاق باعث می‌شود تراز گردشگری ایران منفی باشد. همزمان بسیار از کابران خبرآنلاین از میزان بالای این قیمت گلایه می‌کنند و حتی در شبکه‌های اجتماعی انتقادات زیادی به این طرح شده است.

با این حال به نظر شما درآمد حاصل از گران شدن عوارض خروج می‌تواند گردشگری داخلی را توسعه دهد؟

نظرات خود را زیر همین خبر به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 101
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    810 6
    هنوز ندیدم چیزی گرون بشه و اون سمت توسعه پیدا کنه
    • بی نام A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
      274 2
      هر درآمدی خرج مردم و کشور نخواهد شد...به طور خلاصه گفتم چون کامل بگم منتشر نمی شه
    • بی نام GB ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
      60 4
      مالیات بدیم ، به زلزله زدها کمک کنم ؛ دلار بشه ۵ تومان ؛ عوارض خروج از کشور بشه ۳ برابر همه چی گرون بشه ؛ بودجه بعضی نهادها بی دلیل اضافه بشه ؛ یارانه قطع بشه خوب اگر همه را مردم باید بدن دولت می خواهیم چیکار ؟ از رای به روحانی واقعا پشیمونم
    • حمید A1 ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
      38 3
      من متوجه نمیشم واقعا.یارانه نیمی از مردم میخواد قطع بشه و حامل های انرژی میخواد گرون بشه کسی چیزی نمیگه و فقط عوارض خروج از کشور برای همه مهم شدهواقعا من هنوز اهمیت خروج کشور رو نمیدونم یا واقعا حواس ها قراره پرت بشه؟؟
    • بی نام A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
      46 0
      اگر در آمد حاصل از تولید نفت و گاز و فولاد و مس و ... کشور ما که جزو ثروتمندترین کشورهای دنیاست خرج این چیزها شد این یکی هم میشود.
    • بی نام A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
      35 0
      خنده داره این سوال ...برای رونق گردشگری باید زیر ساختها توسعه پیدا کنه از راه و پارکینگ و هتل بگیر تا آزادی های فردی خخ عوارض خروج از کشور زیاد کردن برای رونق جیب است .
  • حسین IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    خیر . . . اونی که سفر خارجی میره لنگ 100 200 تومن نیست فقط درامد دولت اضافه میشه
    • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
      33 3
      اتفاقا لنگ هست. خیلی ها مجورن. همه برای تفریح نمیرن که.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    خدایی مشکل توسعه گردشگری تو این 39 سال پول بود یا مدیران ناگارامد؟ این عوارض نیست باج سر گردنه هست که مردم به خاطر بی کفایتی مدیران باید از جیب هزینه کنند.اگر عوارض خروج 100برابر هم بشه و پولش جهت گردشگری داخلی خرج بشه با این سلایق و مدیران ،غیر از چند گردشگر پیر و فرهنگی که پول خرج نمی کنند ،کسی در این خونه رو نمیزنه
    • علي IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
      البته شما هم خيلي داريد از اين موضوع مي سوزيد . حالا يه مقداري بيشتر خرج كن واسه رفتن به سفرهاي خارجيت .
  • محمد امین IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    به نظر من جواب سوال شما خیر است. البته گران شدن عوارض خروج از کشور بیش از همه به ضرر قشر متوسط جامعه می باشد زیرا برای قشر مرفه که فرقی نمیکند و اصولا این مبالغ در هزینه ها و درآمدهای آنان گم است و برای قشر ضعیف و کم درآمد هم که مهم نیست چون کاری با آن ندارند و شاید خوشحال هم بشوند ولی برای من کارمند که با هزار جور کم و زیاد هزینه ها میتوانستم سالی یک مسافرت ارزان خارج از کشور بروم خیلی گران تمام میشود و شاید امسال آخرین مسافرتم را رفتم.
    • آرمان IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
      والا ما هم كارمند هستيم . نه كارمند بلكه كارشناس ارشد ولي تا حالا نتونستيم اين سالي يك بار رو كه شما مي فرمائيد به سفر خارجي بريم . البته شايد هم كارمند شهرداري يا قوه قضائيه يا بانكهاي آنچناني و..... هستيد .
    • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
      دقیقا و این باعث میشه ما به درک بیشتر قشر فقیر برسیم که هیچ امیدی ندارند.از این جهت خوب شد بنی ادم اعضای یک پیکرند
    • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
      165 1
      شما یک سراغی از تور های 2 میلیونی کیش بگیر ببین با 700 تومن بری ترکیه به صرفه است یا کیش رفتن .....
    • مجید A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
      اقای ارمان که فرمودید کارشناس ارشد هستید و کارمند و میگید هنوز نتوانسته اید یه سفر خارجی بروید.ببخشید یا دروغ میگید یا بی عرضه هستید یا پولتون رو گذاشتید سود روز شمار میگیرید وگرنه سفر به ترکیه و ارمنستان و گرجستان از سفر به کیش ارزانتر هست.
    • امير IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
      127 6
      در پاسخ به آرمان: باوركن سفر خارج رفتن كمتر در مياد و اينجور هم نيست كه هركي ميره خارج براي حال و هوله . من خودم از شيراز رفتم وان تركيه كه يه شهر كوچيك هست .هتل 4ستاره با بهترين خدمات شبي 150 بود و يه شب تبريز هتل 3ستاره 300 تومن كه ترجيح داديم تو چادر مسافرتي بخوابيم . تازه چقدر پوشاك خوب و ارزان هم از تركيه ميشه خريد .
    • عمار A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
      14 0
      برای مرزنشینان فاجعه خواهد بود چرا که به قشر بیکاران مناطق مرزی افزوده خواهد شد و نتیجه آن مهاجرات به کلان شهرهاست.
    • بی نام A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
      16 0
      کارمندی که میگی ما سفر خارجی نمیتونیم بریم اگر سفر داخلی میتونی بری سفر خارجی ارزونتر درمیاد البته اکر عوارض خروج رو به ده میلیون نرسونن
    • بی نام A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
      2 12
      اقا ارمان از حرف مجيد اقا ناراحت نشو بي عرضه هستي يعني دزد نيستي ، اخه سالي يه بار خارج رو كدوم كارمندي مي تونه بره
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    به نظرم باعث بهبود زير ساخت هاي گردشگري كشور ميشود اگر مازاد درامد افزايش عوارض در مسير درست هزينه شود .
    • ایرانی IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
      22 0
      داداش از گجا اومدی دقیقا ؟؟ مثل اینکه هواپیمات تازه نشسته اینجا ایرانه ها اشتباه نیومدی ؟؟
    • بی نام A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
      23 0
      چقدر شما ساده ای بزرگوار
  • اکبر IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    290 7
    خیر
  • ایرانی A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    358 6
    گردشگری داخلی بدلیل ضعف عمیق در زیرساخت ها ، قیمت های بسیار بالا و غیر منطقی و نیز عدم وجود آزادی برای گردشگر ها دچار مشکل است. با بالا بردن انفجاری عوارض خروج از کشور تنها به اعتماد مردم که تنها پشتوانه واقعی دولت است لطمه خواهند زد. اگر این موضوع را فارغ از آمارهایی که دولت محترم ارائه می کند ، در کنار سایر معضلات فراوان حل نشده و بوجود آمده اقتصادی قرار دهیم آنگاه متاسفانه به این نتیجه می رسیم که وعده های دولت تنها در باغ سبز برای کسب رای بوده است.
  • امیر IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    293 8
    عوارض خروج در بسیاری از کشور ها هست مثلا در المان ۱۰دلار و در انگلیس ۵پوند ولی مشکل اینجاست ما تو عوارض و مالیات حرف اول رو میزنیم تو دنیا البته تو بحث بالابودن عوارض ولی تو کشورهای پیشرفته درامد حاصل از عوارض برای مردم و زیر ساختها هزینه میشه ولی مملکتی که امروز با فردای اون فرق داره و هیج هزینه ای هم در صنعت گردشگری نمیشه تو ایران مثلا نمونه آن فرودگاه امام خمینی ره وفتی یه مهمان خارجی میاد یا توریست مباد ادم خجالت میکشه بره فرودگاه امیدوارم حداقل واسه نسلهای بعدی هزینه بشه
    • مجید A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
      78 1
      ده دلار برای یه المانی هزار تومان ما هم نیست.به نرخ امروز دلار کشور ما هم حساب کنی میشه ۴۲ هزار تومان که باز هم در برابر ۲۲۰ هزار تومن چیزی نیست.
    • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
      12 0
      عزیزم در المان چیزی به اسم عوارض خروج وجود ندارد . فقط شما باید مالیات روی بلیط را پرداخت کنید
    • بی نام DE ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
      16 1
      آلمان حتی یک یورو برای خروج از کشور ، عوارض نمی گیرد . معلوم نیست این اطلاعات غلط چطور در بعضی ازسایتها آمده
    • بی نام GB ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
      15 0
      اصلا چنین عوارضی در آلمان و انگلیس وجود ندارد. این عوارض به خصوص با عوارض فردوگاهی که در تمام کشور ها منجمله ایران می گیرند فرق می کند.
    • بی نام DE ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
      1 13
      چرا اطلاعات دروغی می نویسید. کسی که پاسپورت آلمانی داره باید موقع خروج از آلمان به کشوری خارج از اتحادیه اروپا عوارض خروج بده. شما احتمالا پاس آلمانی ندارید که عوارض خروج نمی دید.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    314 3
    دولت هیچ کاری را نمی تواند انجام دهد . قرار بود هزینه افزایش سوخت صرف حمل و نقل عمومی شود . ایا شدیا با وضعیتی که امروز در مترو شاهدش هستیم مواجه شد ؟ قرار بود یارانه مردم حذف شود و صرف خدمات بیمه ایرانیان شود . ایا شد یا فقط خدمات در بخش نیمه خصوصی قطع شد ؟ با توجه به این شهودات ایا دولت قابل اعتماد است ؟
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    395 6
    نه که تو این سی و خرده ای سالی که عوارض خروج ازمون گرفتن ، گردشگری داخلی رونق پیدا کرده ؟؟؟؟ دولت هر جا کم میاره ، دستش رو تا آرنج می کنه تو جیب ملت بدبخت
  • فرهاد A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    341 1
    کاش امسال برای نمونه میگفتند عوارض خروج از کشور رو 5000 تومن گرون میکنیم و این مبلغ رو بابت تجهیز توالت های بین راهی و شهر های مقصد گردشگری میکنیم.بعد در انتهای سال مردم نظر میدادند که اقا واقعا این اتفاق افتاده یا نه تا حداقل یه بار هم که شده مردم به این حرف ها اعتماد میکردن. ولی مردم وقتی میبینند این حرف ها هیچ وقت عملی نمیشه و در عمل فقط پول اضافه دادند معلومه که اعتراض میکنند.
  • جواد A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    خیر نمیتونه کمکی به گردشگری داخلی بکنه گردشگری داخلی در گرو مسائل دیگریست کسی که خارج میره یعنی توانایی پرداخت داره لنگ 200 هزار تومن نیست
  • هموطن IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    128 9
    مطلقا نه. سوئ مدیریت همیشه با سوئد هزینه همراه است که با چاهی پر از پول هم رفع نمیشود. به عنوان مثال آخرین باری که به عالی قاپو رفتم به دلیل این که برای گرفتن عکس شخصی از پایه میخواستم استفاده کنم تا نور فلاش لازم نشود با ممانعت یکی از افراد به اصطلاح مامور مواجه شدم و به همین دلیل سیزده سال است که به هیچ آثار باستانی نرفته و ریالی هم به عنوان بلیط پرداخت نمیکنم
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    360 4
    یک نکته برای من جالب است. خبر بودجه ده هزار میلیارد تومانی معاف از مالیات قرار گاه خاتم را دیروز منتشر کرده و سپس از سایت برداشتید. این در حالیست که کل پیش بینی درامد نفتی ایران در سال اینده اگر اشتباه نکنم 101 هزار میلیارد توامان است. بعبارتب حدود 10 درصد درامد نفتی ایران به قرارگاه غیردولتی خاتم تعلق گرفته تا از دولت پروژه گرفته و بدون پرداخت مالیات بابت تکمیل پرژه ها نیز پول دریافت کند. و این جدا از بودجه دریافتی این نهاد مقدس در سایر بخشها می باشد. حال شما در این دو روز گیر داده اید به عوارض خروج و نظرسنچی می گذارید و .... خوب است نظرسنجی در این مورد هم در سنجی قرار دهید
    • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
      247 2
      برای منم جالب بود این قضیه. قرارگاهی که داره بابت انجام پروژه های مختلف از دولت پول میگیره و مالیاتم نمیده چرا باید سره سال بهش بودجه ام بدن؟ اونم با این رقم؟ سپاه کم بودجه میگیره که از این طرفم داره جدا جدا بودجه میگیره؟
  • کارنشناس A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    173 2
    پیش از انقلاب ۵۷ عوارض خروج از ایرانیان اخذ نمی‌شود اما پس از شروع جنگ ایران و عراق دولت وقت برای جبران برخی از هزینه ها عوارض خروج به قوانین کشور اضافه کرد. سعید زمانیان دهکردی از نمایندگان سابق مجلس از حوزه شهرکرد در این باره گفته بود «با توجه به شرایط اقتصادی کشور در زمان جنگ تحمیلی این قانون تصویب شد» اما پس از خاتمه جنگ هم این مسئله ادامه پیدا ک
  • رضا A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    293 3
    خودتون نظر بدین. این همه سال که عوارض واسه اتوبان ها گرفتن، جاده سازی رشد کرد؟ بلیت هواپیما رو گرون کردن، خدمات پرواز یا فرودگاهی بهتر شد؟ نان رو گرون کردن کیفیتش تغییر کرد؟ بنزین گرون شد آلودگی هوا کم شد؟ کی بوده که گرون شدن یه چیز کمکی کرده باشه به بهبود شرایط؟
    • بی نام A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
      51 1
      خیلی نوشته درست و بجایی هست پاسختون.
  • مجید گلپا DE ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    176 2
    خدایی خودتون هم جواب رو میدونید خیر هست.فقط جیب یه سری پر پول تر میشه.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    125 1
    خیر. هزینه گردشگری در ایران بسیار بالاست و این چند صد هزار تومان فاصله هزینه ای را پر نمی کند.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    127 1
    طبقه متوسط و فقیر دیگه چیزی ته جیبشون نمونده واسه همین دولت دستشو تو جیب خورده بورژوااملاک طلا فروشان تاجرها بروکرات های دولتی بنگاه داران پزشکان و مدیران نجومی بگیر دولتیکه هسته اصلی طرفداران این دولت رو تشکیل دادن کرده تا بتواند کسری هزینه هاشو جبران کنه که شامل 10 میلیون نفر میشود و مسلما این 10 میلیون هم دستاشن رو در جیب اون 50 میلیون خواهند کرد.البته 5 درصدی ها نم پس نخواهند داد
  • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    187 5
    پول زور سرگردنه هست
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    از دولت امید و تدبیرو ..... اینگونه تصمیمات عجولانه و بدون کارشناسی واقعا" بعید بود.
  • بی نام IT ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    بله قطعا ميتواند. بنظرم كار هوشمندانه اي بود , چون اكثر كساني كه مسافرت خارجي ميروند دستشون به دهنشون ميرسه و اين پولها روشون فشار زيادي نمياره ولي درامد دولت را به مقدار زيادي افزايش ميده. در ضمن مردم در مورد رفتن بسفر خارجي يا داخلي ميتوانند تجديد نظر كنند.
    • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
      162 9
      فکر مردم بیچاره رو که شاید چند سالی یک بار به جای اینکه 2 میلیون بدن برن کیش 700 تومن میدن میرن ترکیه رو نمیکنید .... فکر خودتون رو بکنید که همه کس و کارتون خارجه و دم به دقیقه باید بهشون سر بزنید
  • رضا A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    162 4
    برادر من مشخصه که کار نادرستیه. کدام کشور عوارضش به این شکله؟ اصلا این چه ربطی به اون داره؟؟ چرا اصلا باید چیزی که اصلش نادرسته به بحث گذاشته بشه؟ خدایی توی این کشور هر روز چیزهای عجیبتر از قبل می بینیم.
  • بی نام DE ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    129 8
    سلام . کاملا مخالفم. به هیچ وجه کار درستی نیست.
  • محمد IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    161 2
    اینکار پاک کردن صورت مسئله ست. بجای جذب گردشگر خارجی از طرق مختلف دارند از خروج مردم از کشور جلوگیری میکنند. واقعا اجحافه در حق مردم. متاسفانه دولت تمام هزینه هاشو میخواد از جیب مردم برداشت کنه. اگه جلوی ریخت و پاشهای خودش و مفاسد اقتصادی مدیران رتبه بالا و مسئولین و بگیره چندین برابر اینها درامد کسب میکنه
  • مهدی IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    200 3
    از این به بعد پول صدقه هامونو جمع می کنیم می ذاریم برای عوارض خروج از کشور
  • سعادت IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    بله کاملا قبول دارم
  • رضا IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    126 2
    باعث افزایش تلفات مسافرتهای داخلی خواهد شد.
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    من از نزديكيهاي مرز رازي خوي آذربايجانغربي اين مطلب رو مينويسم به نظر من افزايش عوارض خروج مسافر به نفع كشور خواهد شد الان روزانه هزاران نفر از مرز رازي خوي به شهر وان تركيه ميرند و از اونجا فقط لباس مثلا مارك ال سي و ...چيني ميارن ، حجم اين تجارت مسافري بصورت تجميعي خيلي خيلي بزرگه كسيكه ميره گردش و تفريح و اتفاقا خيلي هم خوبه باز هم ميره ولي اين افرادي كه روزانه كارشون شده رفتن به وان و آوردن چن كيلو لباس آشغال توليدچينبا برند ترك ديگه واسشون نميصرفه
  • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    162 3
    ایکاش همونقدر که به درستی به این موضوع اعتراض کردید یه مقدار هم اعتراض می کردیم که چرا باید بودجه فلان نهاد که منظورم صدها نهاد بی فایده است که هیچ خروجی ندارن هر کدومشون به تنهایی از بودجه محیط زیست کشور حتی از بودجه آموزش و پرورش بیشتر باشه؟؟
    • بی نام DE ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
      1 7
      بودجه آموزش و پرورش بزرگترین بودجه کشور است، بعد از اون بودجه ی بهداشت و درمان است. از چی حرف می زنی؟
  • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    177 1
    اقا بگید پول کم داریم دیدیم از اینجا هم میشه جیب مردم رو خالی کرد کردیمش قانون بودجه
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    112 1
    خیر چون قطعا صرف اونکار نمیشه
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    111 4
    گردشگری داخلی با هوای افتضاح داخل ایران امکان پذیر نیست چهار شهر ایران جز آلوده ترین ۱۰شهر جهان شدند سال پیش
    • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
      17 47
      بجز شیراز شریف بیارید شیراز عوارضم نداره
  • محمدرضا A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    123 2
    چی توسعه یافت که این دومیش باشه؟
  • حسین A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    196 8
    شما دیدید 9 میلیون نفر رفتند مسافرت تفریحی خارج هم حسودی کردی و هم به فکر جیبهای خودتون افتادید . خدا لعنت کند آدم حسود را................
  • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    124 3
    اینم مثل قیمت نونه که بدون برنامه ریزی و الکی گرونش کردن بعد هم با شرمندگی کنسلش کردن
  • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    116 2
    به نظرم به برنامه دیدنیها و بخش سفر به سرزمینهای دور دوباره نیازمند میشیم
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    3 92
    بهترین گلوگاه هست برای اینکه از دارها گرفته بشه و برای اقتصادکشور خرج بشه عالی هست
  • بی نام RU ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    7 67
    با افزایش تا 220 تومان برای هر سفر موافقم اما به شرطی که این درآمد، خرج موسسه های ناکارآمد و بودجه هدر ده نشود و ردیف هزینه داشته باشه برای توسعه اماکن گردشگری کل کشور
    • فرزاد A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
      8 0
      که نمیشه
  • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    35 1
    تا کی سوبسید اولا دلایل سفر خارج از کشور امکانات محدود داخل کشور نیست و ثانیا با سوبسید و وام و غیر کدام صنعت درست شده؟ دلایل سفر خرید محصولات با کیفیت با هزینه مناسب هست و یا تفریحاتی می باشد که در کشور مجاز نمی باشد. بیخود هزینه به این مردم تحمیل نکنید و سرمایه دار ها را سرمایه دار تر نکنید
  • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    61 2
    چرا باعث توسعه نشه؟؟؟ واقعا فقط مشكل ما اين بود كه ايرانيها زياد خارج مي رفتند و اصلا كسي تو ايران نمي موند كه خارجي بياد... حالا اينطوري همه ايرانيها مي مونند تو خونه هاشون و اونوقت ميليون ميليون خارجي ميان ايران.... گردشگري اونقدر توسعه پيدا مي كنه كه نگووووووو... فقط خارجيها پول مي ريزند و ما پارو مي كنيم.... دست مسئولين درد نكنه كه اين مشكلمون را با درايت حل كردن....
  • رضا A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    63 2
    چون نمی تونیم توریست جذب کنیم، جلوی خروج هموطنان خودمون رو میگیریم
  • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    73 2
    هرچقدر عوارض بالابابت ورود خودروهای خارجی باعث رونق و بالاتر رفتن کیفیت خودروهای داخلی شده اینم میشه
  • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    23 93
    اگر صرف زیر ساخت های گردشگری و حفظ و حراست از میراث فرهنگی شود خوبه اما من بعید می دونم
  • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    8 0
    سلام و خسته نباشید به تیم خبر انلاین تراز گردشگری رو میخوان اینجوری متعادل کنن؟مث افزایش قیمت بنزین؟بجای اینکه تورهای ارزان قیمت در اختیار مردم بزارین سنگ میندازین؟بزارین ایرانی همه جا بره دیده بشه و ببینه؟اینکه کسی نمیره قشم یا شیراز یا هر شهر دیگه ای بخاطر اینکه شما اونجا رو نتونستین اماده کنین؟
  • بی نام DE ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    2 4
    باعث ترغیب بیشترمردم بسفرخارجی میشه
  • محمد A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    1 11
    سلام به نظرم كار خوبيه به شرط اينكه محل مصرفش دقيقا براي مردم معلوم باشه چرا كه پرداخت 50 دلار براي كسي كه مي خواهد بره خارج پول زيادي نيست
  • کارمند IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    11 0
    فقط بودجه افراد خاص زیاد می شه مملکت ما سر گردنه است ببهانه های خاص مردم را می چاپند
  • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    11 0
    دستشون درد نکنه ...چی فکر کردیم .اگه بتونن دو روز دیگه هوا رو هم میکنن تو کپسول به مردم میفروشن
  • ن خ IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    10 0
    هدف تحت فشار قرار دادن طبقه متوسط جامعه است
  • محمود IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    7 0
    واقعا خنده داره ، مثل اینکه اگر بنزین رو 10 برابر کنیم هوا تمیز میشه یا اگر گوشت را 20 برابر کنیم مردم گیاهخوار و سالم تر میشن به نظر من که فقط میخواید از مردم پول زور بگیرین و خودتون باهاش برین سفر
  • کیو A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    8 0
    همونطور که قبلا گرون شدن بلیط هواپیما باعث بالا رفتن کیفیت پرواز و به صفر رسیدن تاخیر هواپیماها شد و گرون شدن نون باعث بهبود چند برابری کیفیت آن شد. گرون شدن عوارض خروج هم از همون قانون پیروی میکنه.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    12 0
    اساس مشکل گردشگر ی ایران دخالت در اولیه ترین امور افراد از جمله پوشش است که حتی برای غیر مسلمان هم اعمال میشه و دوم مدیران نا لایق
  • امين A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    7 0
    اگه ميخواين گردشگري داخلي توسعه پيدا كنه چند تا توالت بين راهي تميز بسازيد كه يكي از بزرگترين معضلات گردشگر خارجي پيدا كردن توالت تميز در جاده هاي ايران است
  • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    5 0
    خیر نمی تواند باعث توسعه شود ضمنا این پیشنهاد و اصرار بر افزایش اون توسط مرکز مطالعات بسیج دانشجویی علم و صنعت داده شده بود و نامه هم زده بودند که باید چند برابر شود عبارت های لزوم افزایش عوارض خروج از کشور و استفاده از منابع آن در توسعه زیرساختهای گردشگری کشور و عوارض خروج از کشور در همه کشورها بیش از ایران است را بصورت جداگانه جستجو کنید میبینید که اصرار بر این کار توسط خود اصولگرایان بوده متاسفانه دولت روحانی هم وارد تله اینها شده. این فقط برای افزایش درامد دولت بوده و خلاف قانون هم هست خود گرفتن عوارض خلاف قانونه و چند برابر شدنش بدتر از اون خلاف قانونه و اگر هم فرض کنیم عوارضی باشه عوارض که قیمتش مشخصه و از 200 تومن نمیره به 400 تومن و...اینها همه خلاف قانون اساسی است
  • بهنام قدیمی A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    10 0
    سلام معکوس کردن تراز گردشگری ایران با افزایش عوارض خروج از کشور؟ تراز گردشگری با افزایش جاذبه های گردشگری تغییر می کند نه با پاک کردن صورت مساله. عوارض خروج در ترکیه برای ترکها پانزده لیر هست یعنی تقریبا هفده هزار تومان پس چرا با ارزان بودن این عوارض خروج در ترکیه، تراز گردشگری ترکیه شدیدا مثبت است؟ نزدیک به هشت سال ساکن ترکیه هستم و همیشه هموطنان عزیز توریست خود را در مراکز خرید و مراکز تفریحی دیده ام. وقتی که یک ایرانی برای خرید یک تی شرت در ایران باید دهها برابر ترکیه پول بدهد وقتی عوارض گمرکی البسه سرسام آور است وقتی مراکز تفریحی سالم حتی در ایران فراهم نیست چطور باید گردشگر ایرانی ایران را برای مقصد خود انتخاب کند؟ فرض کنیم در ایران همه چیز فراهم چرا جلوی انتخاب مردم سنگ اندازی کنیم؟
  • باقری A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    8 0
    با سلام جهت اطلاع مسوولین محترم، شما می دانید در مناطق جنوب کشور تعدادی فوق العاده زیاد کارگر با ویزای دوماه و سه ماه به کشورهای حوزه خلیج فارس می روند و کارگری کار می کنند؟ آیا شما می دانید هزینه بلیط و رفت و برگشت و ویزای این کارگران حدود 2 میلیون تومان در می شود در صورتی که این کارگران در سه ماه حضور خود در خارج مجموع حدود 6 میلیون کار می کنند یعنی خالصی حدود ماهی یک میلیون و پانصد هزارتومان، دوستانی که عوارض سه برابر مصوب می کنید آیا فکر شرایط این کارگران را کردید یا خودتان که به سفرهای تفریحی اروپا می روید؟
  • رضا آشیان A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    9 0
    برای آقا زاده که فرقی نمیکند مردم بدبخت هم که داخل کشور به سختی سفر می کنند چه برسه به خارج از کشور...
  • میثم A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    1 7
    اگه حرفه ای اختصاص داده بشه اینکار خوبه.واقعا میتونه متحول کنه
  • بی نام FI ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    11 2
    ایرانی های ساکن خارج که می تونستن بیان تو کشور پول خرج کنن، با این قانون جدید کمتر میان ایران.
  • بی نام A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    6 0
    خبرآنلاین سوالهای ملانصرالدینی میپرسی؟؟ جوک نگو تو رو قرآن
  • بی نام CA ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    4 1
    تورم تک رقمی
  • سعید A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    15 1
    من مدیر یک هلدینگ هستم که خب سالی یک یا دو بار سفر خارجی میرم ، این مبلغ برای من یک هزینه اضافس ، اما صاحبان همین هلدینگ که من دارم کار میکنم سالی شاید ۱۰ سفر خارجی داشته باشن که راحت با افزایش قیمت محصولات ، این پول برمیگرده به جیبشون ... یعنی اخرم قشر متوسط و ضعیف باید این هزینه رو بدن
  • mohsen A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    7 0
    ابتدا به عرض دوستان برسانم که این افزایش نه تنها باعث رونق گردشگری داخلی نمیشه بلکه باعث از بین رفتن آن هم میشه. چون آگه دقیق مسئله رو بررسی کنید عمده مسافرت های مردم به کشورهایی مانند ترکیه و گرجستان و امارات و عراق صورت میگیرد حالا با کاهش این سفرها به نظر شما این کشورها در قبال مردم کشور خود که قصد سفر به ایران رو دارند موانع و قوانینی رو وضع میکنند که اون دسته از مردمی که قصد اومدن به ایران رو دارند پشیمان شده یا با افت شدید گردشگر مواجه میشیم.
  • دانشجوی متعجب A1 ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    12 0
    اقایان من این که چیزی نیست ؛ مدرک دانشگاهم رو رفتم بگیرم در عرض یک سال قیمت ش از 2 میلیون تومان به ده میلیون تومان افزایش پیدا کرده بود صدای کسی هم درنیومد ده میلیون پول بی زبون رو گرفتن به پاس درس خوندن و دانشگاه سراسری خوب قبول شدن کاری کرده ند که حاضرم هیچی دارم بدم فقط برم ازین ارمانشهر ژن های برتر
  • بی نام DE ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    1 17
    دارندگی و برازندگی. بنده با عوارض موافقم و حتی میزانش کم است
  • بی نام IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    8 0
    گردشگری داخلی فقط با هتل ارزان فرهنگ احترام به گردشکر و راه اهن سریع امکان پذیره و توسعه راه اهن و جاده و فرودگاه.
  • ارمان A1 ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    6 0
    کاش مدیریت میشد این پولها و پیشرفت صنعت توریست رو میدیدیم ولی من سالی یه بار میام تهران شرمم اومد وضعیت فرودگاه رو دیدم.
  • بی نام GB ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    12 0
    این عوارض در زمان جنگ و برای آن مقطع وضع شد و دولت های بعدی از آن سوء استفاده کرده اند.
  • دومان IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    14 0
    کف گیر خورده ته دیگ متوجه نیستین این ها بهانه است که با کله برن تو جیب مردم . هر کاری توانی داره ...
  • بی نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    11 2
    عوارض خروج از كشور آلمان 10 دلار عوارض خروج از كشور تركيه 8 دلار يعني حدودا بين 40 تا 45 هزارتومان است. قضاوت با شما؟
  • بی نام A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    16 0
    پولدار ها که میکشن رو جنس هاشون از جیب مردم عوارضشون رو میدن. بقیه مردم ضرر میکنن. نمیدونم چرا حکومت ما اینقدر خودزنی میکنه . زورش به دنیا نمیرسه مردم خودمون رو آزار میده. بعد میگیم چرا دنیا به مردم ما احترام نمیگذاره و تو گمرکات بهشون توهین میکنه.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    15 1
    اگه نمی تونیم گردشگر جذب کنیم که نباید شلوار خودمون رو کثیف کنیم نه