مجموعه یادداشت های عاشورایی محمدرضا زائری تحت عنوان «زندگی حسینی» توسط انتشارات خیمه منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، این کتاب مجموعه بیست یادداشت حجت الاسلام محمدرضا زائری است که بخشی از آنها پیش از این در طول یازده سال گذشته در نشریه خیمه منتشر شده است.

زائری در مقدمه کتاب می‌نویسد:

«در فاصلۀ میان ولادت تا وفات انسان، در فاصلۀ میان آن زنده‌شدن و این زنده‌ترشدن، تجربه‌ها و آزمون‌ها و خطاها و... را زندگی می‌نامیم و هر کسی فرصتی دارد کوتاه یا کوتاه‌تر برای این زندگی و هر کسی مسیری را، شیوه‌‌ای را، حالی و حالتی را برای این زندگی برمی‌گزیند و گاه، حتی بی‌آنکه بداند و بخواهد، در شیوۀ این زندگی به کسی‌که پسندیده و دوستش داشته اقتدا می‌کند و در آخرت هم براساس همین زندگی و همین چگونگی با همان که مثل او بوده و شبیه او شده محشور می‌شود. این خلاصه داستانی است که برخی بیهوده طولانی‌اش می‌کنند!

وقتی حماسه‌‌ای به عظمت قیام و شهادت حسینی تاریخ را به دو نیمۀ قبل از عاشورا و بعد از عاشورا و جغرافیا را به دو پارۀ کربلا و غیرکربلا تقسیم می‌کند، زندگی هر انسانی هم یا این‌سوی خط است یا آن‌سوی خط. هر انسانی چه بداند و بخواهد و چه نداند و نخواهد، یا کربلایی هست... یا نیست و اگر هست یا اگر نیست، در هرکدام، درجاتی و مراتبی و قدری و اندازه‌‌ای دارد. هر کسی در سبک زندگی‌اش، در خوراک و پوشاکش، در حرف‌زدن و خندیدنش، در معاشرت و دوستی‌هایش، در ظاهر و قیافه‌اش، در موضع‌گیری سیاسی و روابط اجتماعی‌اش...


...
تببین این ظهور و بروز عملی البته کاری سترگ و درازدامن است که هم زمان می‌طلبد و هم باید در قالب‌های متنوع و مختلف رسانه‌‌ای و در سطوح مختلف تربیتی و آموزشی دنبال شود. آنچه خواهید خواند، تنها قدم‌های کوچک و تلاش‌های بی‌رمق و ناچیزی است که با این انگیزه صورت گرفته و بخش عمدۀ آن طی دوازده سال گذشته در قالب ماهنامۀ خیمه انتشار یافته، یا برای طراحی و تولید محصولات «محیا» تدوین شده است؛ با این امید که برای صورت‌بندی زندگی حسینی در عرصۀ حیات فردی و اجتماعی مخاطبان عینی امروز جامعه، تلاش‌ها و اقدامات مؤثر و جدی رقم خورد و مخصوصاً در هیئت‌های مذهبی و مجالس حسینی، به‌عنوان کانون‌های اصلی و بنیادین جامعۀ مدنی شیعی، این مهم به‌شکل روشن‌تر و مشهودتری دنبال شود.»

انتشارات خیمه همزمان با ایام محرم کتاب های «لبیک یا حسین - گفتارهای عاشورایی سید حسن نصرالله» تالیف و سری پنجم و ششم مجموعه کتاب های صاحبدلان ویژه مرحوم مفتقر و مرحوم رسول ترک را منتشر کرده است.

برای تهیه این کتاب و سایر کتاب‌های انتشارات خیمه می‌توانید با شماره ۸۸۹۳۴۹۷۰ تماس گرفته و یا به سایتhttp://www.nashrekheime.ir/ مراجعه کنید.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کمیل A1 ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    3 0
    درود بر زائری بزرگوار. خدایش حفظ بفرماید.