مهر نوشت: وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد، سفر پادشاه کشور به روسیه یک "رویداد تاریخی" است که در راستای تقویت روابط انجام می‌گیرد.

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک درباره سفر آتی پادشاه این کشور به روسیه گفت: دو کشور بسیار بیشتر از آنچه که در تحلیل‌ها نوشته می‌شود به یکدیگر نزدیک و با هم متحد هستند.

وی ادامه داد: ما هر دو تولید کننده نفت هستیم و منافعی در یک بازار ثابت نفتی داریم. ما سرمایه‌گذاری‌های روسیه در عربستان سعودی و همچنین سرمایه‌گذاری شرکت‌های سعودی در روسیه را تقویت کرده‌ایم.

او در ادامه اظهاراتش افزود: ما روابط علمی، آموزشی و فرهنگی داریم و در حال گسترش این روابط هستیم. همچنین ما در حوزه امنیت، مقابله با افراط گرایی و تروریسم همکاری نزدیکی با یکدیگر داریم. دو کشور موضع یکسانی در مسائل منطقه اتخاذ کرده‌اند.

به تازگی یک منبع مطلع اعلام کرد که پادشاه عربستان در چهارم تا هفتم اکتبر به مسکو سفر کرده و با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

همچنین دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با تایید این سفر گفت: مقدمات این سفر در حال انجام است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    4 0
    اگر قیمت پیشنهادی خریدار خوب باشد پوتین هم فروشنده خوبی است همه چیز و همه کس را به نفع شرکا در الیگارشی همیشه فاسد روسیه، منافع ملی کشورش و ماندگاری مجدد در قدرت خواهد فروخت بی هیچ شکی...