امروز به باغ کتاب رفتم. ورودی خیابان با اِلِمان‌های کپی برداری شده از نسخه خارجی شما را به سوی کتاب سوق می‌دهد اما معلوم نیست درِ ورودی باغ کتاب کدام است؟ چرا که هنوز نیمه تمام است!

مزایای این مجموعه به شرح زیر است:

1- مزیت خوب خواندن کتاب و سپس خریدن، فرهنگی است وارداتی که به خوبی در بخش بزرگسال و کودک رعایت شده است. رفتار خوب پرسنل برای راهنمایی و دادن کمک قابل ستایش است.

2- دیزاین دیوارها مدرن است و کتابخوان را نمی‌آزارد. رنگ‌بندی قفسه‌ها و دسترسی به کتاب‌ها با استاندارد بین‌المللی تعریف شده است. مبلمان برای نشستن و خواندن به دقت انتخاب شده است.

3- لباس مشاوران خرید کتاب در بخش کودک خوب بود اما می‌توانست رنگ جذابتری انتخاب شود تا کودکان راحت‌تر از آنها مشاوره بگیرند.

ایراداتی که می‌توان به باغ کتاب گرفت:

1- اصطلاح باغ کتاب برای این مجموعه کمی زیادی است. بیشتر شبیه فروشگاه بزرگ کتاب است تا باغ.

2- آسان‌ترین راه دسترسی منهای مترو و قدم زدن زیر آفتاب سوزان تابستان، بزرگراه حقانی است با ترافیک پشت چهار راه جهان کودک یا ورودی غیراستاندارد مدرس که باید چهار بار دور بزنید تا به مقصد برسید.

3- این مجموعه پارکینگ ندارد و تنها یک خیابان روبروی کتابخانه ملی، جایی است که می‌توانید اگر زود برسید، جای پارک پیدا کنید. شاید هم در حال ساخت هستند، اما نگهبان گفت پارکینگ ندارد. ایستادن یک خودرو جلوی درِ ورودی ترافیک بدی ایجاد می‌کند.

4- اِلِمان پدر و سه فرزند در حال کتابخوانی ایده خوبی در ورودیه مجموعه است اما داخل مجموعه تکرار نشده است.

5- قراردادن چهره‌های ماندگار علمی در کنار سینمایی و فرهنگی و ... در یک ستون، شاید زیبنده نباشد و چینش هول هولکی را به خاطر بیاورد. ممکن است مدیر این بخش هنوز آیتم‌ها را چیده‌مان صحیح نکرده باشد.

6- مبلمان برای خواندن و نشستن داخل فروشگاه کم است. طراح میان فضای تعریف شده و چینش مبلمان و قفسه‌ها دچار نقصان شده است.

7- اسباب بازی‌ها(البته برخی آیتم‌ها فکری هستند) و لوازم التحریر در بخش کودک گران هستند و باید با کودک جنگید تا او را ترغیب کرد به جای خرید یک اسباب بازی 40 هزار تومانی، 6 تا 10 کتاب کودک ارزان قیمت بخرد. بهتر است غرفه کتاب‌فروشی بیشتر از اسباب بازی در بخش کودک خودنمایی کند، یا لااقل جانمایی مجدد شود تا مراجعه‌کننده به محض ورود به داخل کتابفروشی، مجبور به رفتن و خریدن اسباب بازی نشود.

8- تعداد دستشویی‌های ساخته شده، مناسب هستند اما فقط یکی دوتای آن کار می‌کند.

9- دستگاه‌ها پُز برای خرید کتاب خراب بود و برای پرداخت باید به دستگاه دیگری مراجعه کرده و با دریافت فیش، آن را به قسمت خرید نهایی تحویل می‌دادید.

10- کتاب‌ها پس از خرید داخل مشمای سفید بدون هویت به خریداران تحویل داده می‌شد. بهتر است علامت باغ کتاب و یا حداقل نامی از این مجموعه روی مشمای کتابها نقش می‌بست تا در خیابان هم تبلیغی برای مجموعه باشد و هم هویت سازی برای سایرین علاقه‌مندان ایجاد کند.

11-در ضمن آنتن دهی موبایل بسیار ضعیف است و اپراتور دوم امروز چهارشنبه (14 تیر) کلا در باغ کتاب قطع بود.

12-بسیاری از درها و بخش‌ها هنوز راه اندازی نشده و بسته بودند.

13-بخش باغ علمی کودک، متولی خاصی نداشت و نیمه تمام بود. آیتم‌های چیده شده بزرگ هستند و می‌شد با کوچکتر ساختن آنها تعداد آیتم‌ها را افزایش داد.

14-لباس‌های تعریف شده برای کارکنان و خدمه چندان دلچسب نبود. نگهبانان اغلب شبیه پارکبان‌ها بودند که با فضای روح و روان کتاب و کتاب خوانی سنخیت ندارد.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هدایتی A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
    15 0
    آقا همان اول مطلب اصل ماجرا را گفتی همچین مرکزی باید جایی از شهر باشد که دسترسی به آن بسیار ساده باشد در یک فضای سبز و مفرح
  • بی نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
    9 2
    بنده هم در روز افتتاحیه دعوت شده بودم. خیلی بیش از حد روی اون مانور و تبلیغات شده/ اما سالها سرمایه ای که صرف این پروژه شده، بهتر می تونست باشد. با نویسنده موافقم. شاید در آینده جلوه های بهتری پیدا کنه تا ما نویسندگان اونجا عرض اندام کنیم.
  • حمید A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
    5 17
    واقعا در این هوای گرم کسی نه حوصله بیرون رفتن داره و نه کتاب دیدن و کتاب خوندن
  • بی نام A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
    24 10
    یعنی هرکاری که قالیباف انجام میده توش پر ایراده. اگه مزایایی هم داشته باشه محدود و در حد دو سه تاست. کلن خسته نباشید با این تحلیل.
    • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
      5 7
      به دلیل زد و بند و عدم بکارگیری متخصص واقعی است
  • بی نام IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
    3 0
    احساس می کردم اونجا همه چیزش شبیه کتاب باشه و سرسبز / هنوز تازه گلهای دم درش داره رشد می کنه