فرانسه قهرمان لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷ شد

تیم ملی والیبال فرانسه موفق شد با کسب پیروزی سه بر دو برابر برزیل در دیدار پایانی مدال طلای لیگ جهانی ۲۰۱۷ را از آن خود کند.

به گزارش ایسنا، در آغاز روز پایانی لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷ و در دیدار پایانی دو تیم‌ برزیل و فرانسه از ساعت ۳:۳۰ بامداد در استادیوم باشگاه فوتبال کوریتیبا به مصاف هم رفتند و در پایان فرانسه موفق شد در مقابل حمایت‌های پرشور تماشاگران حریف سه بر دو برزیل را از پیش رو بردارد و به عنوان قهرمانی لیگ جهانی دست یابد.

شاگردان استفان تیلیه در تیم فرانسه از همان ابتدای مسابقات همواره چهره یک مدعی را از خود نشان دادند و در دیدار پایانی هم موفق شدند با کشاندن بازی به ست پنجم، قهرمان المپیک را در خاک خودش سه بر دو شکست دهند و دومین مدال طلای فرانسه در لیگ جهانی را کسب کنند.

از سویی دال زاتو هم که به تازگی هدایت سلسائو را بر عهده گرفته بود امیدوار بود با کسب پیروزی در دیدار پایانی برابر فرانسه بتواند در نخستین حضورش بر روی نیمکت زرد پوشان دهمین مدال طلای برزیل را نیز کسب کند اما خروس ها اجازه این کار را به آن ها ندادند و برزیل با این شکست به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

خروس‌ها با اینکه ست نخست را به حریف واگذار کردند اما در ست های دوم، سوم و پنجم قهرمان المپیک را شکست دادند و به قهرمانی رسیدند.

اروین انگاپت از فرانسه در پایان دیدار با کسب ۲۹ امتیاز و ارائه نمایش درخشان به عنوان امتیاز آورترین بازیکن میدان معرفی شد. هم تیمی او استفان بویر هم با کسب ۱۸ امتیاز نقش مهمی در پیروزی نماینده اروپا داشت. در مقابل ۲۲ امتیازی که والاس دسوزا و ریکاردو لوکارلی برای برزیل کسب کردند برای پیروزی کافی نبود.

ست‌های این بازی با نتایج ۲۵ بر ۲۱، ۲۱ بر ۲۵، ۲۳ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۹ و ۱۳ بر ۱۵ به سود فرانسه پایان یافت.

در پایان رقابت های لیگ جهانی ۲۰۱۷ که با قهرمانی فرانسه پایان یافت، برزیل نائب قهرمان شد و کانادا به مدال برنز رسید. آمریکا هم در جایگاه چهارم ایستاد.

تیم روسیه پنجم شد و صربستان، مدافع عنوان قهرمانی به عنوان ششمی بسنده کرد.

تیم های بلژیک، لهستان، بلغارستان، آرژانتین، ایران و ایتالیا هم به ترتیب در جایگاه های هفتم تا دوازدهم لیگ جهانی ۲۰۱۷ ایستادند.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 684704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =