نخستین دوره­ نمایشگاه اسناد تصویری آثار اکبر رادی در تماشاخانه ایرانشهر خانه­ هنرمندان ایران برپا می­‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنیاد اکبر رادی نخستین دوره­ نمایشگاه اسناد تصویری آثار اکبر رادی را با همکاری تماشاخانه­ ایران­شهر در خانه­ هنرمندان ایران برگزار می­‌کند.

این بنیاد در نظر دارد نخستین دوره­ نمایشگاه اسناد تصویری آثار استاد اکبر رادی را در قالب عکس، گرافیک و تصویر با هدف گردآوری آثار و اسناد تصویری اکبر رادی مربوط به سال‌های گذشته و برپایی نمایشگاه به شکل مسابقه و خارج از مسابقه برگزار کند.

شورای سیاستگذاری این نمایشگاه در نظر دارد در سال جاری به منظور ارج نهادن به آثار هنری عکاسان و گرافیست‌ها و گردآوری همه­ آثار تصویری را که در حوزه­ عکس و پوستر و طراحی با موضوع آثار و شخصیت اکبر رادی خلق شده ­است، در قالب نمایشگاه و به صورت مسابقه به نمایش درآورد.

موضوعات، محتوا و تم‌های مورد نظر این نمایشگاه به شرح ذیل است:

گرافیک

تمامی اقلام گرافیکی مرتبط با شخصیت و آثار اکبر رادی از قبیل طراحی پوستر از نمایش­­نامه‌های اجرا شده از آثار اکبر رادی، پوسترهایی با مناسبت نکوداشت، پاسداشت و بزرگداشت، طراحی روی جلد کتاب­‌ها، کاتالوگ­‌های معرفی‌نامه و شناخت­نامه‌­های اکبر رادی و...

عکس

۱- تصاویر مرتبط با اکبر رادی شامل پرتره­ نگاری، مستندنگاری (پشت صحنه­ نمایش‌ها، مراسم و نشست­‌ها­ی گوناگون، سخنرانی‌ها، نکوداشت‌ها، جشنواره‌ها و...)

۲- عکس‌های تئاتر که با نویسندگی استاد اکبر رادی روی صحنه رفته‌­اند.

یادآوری: در بخش عکس‌­های تئاتر نمایش­نامه‌های اکبر رادی، هر عکس حتما باید دارای دو خط توضیحات (کپشن) باشد و ترجیحا عکس‌های ارسالی با محتوای متن نمایش­نامه و شخصیت­‌های شناخته­ شده­ آثار اکبر رادی مرتبط باشد.

شرایط و مقررات:

۱- شرکت در این مسابقه و نمایشگاه برای تمامی هنرمندان آزاد است.

۲- آثار ارسالی باید مربوط به آثار و شخصیت استاد اکبر رادی باشد.

۳- هر شرکت­ کننده در بخش‌های گرافیک و عکس، در هر بخش مجاز است تا ۱۰ اثر ارسال کند.

۴- آثار ارسالی محدودیت تاریخی ندارد. شرکت­ کنندگان می­‌توانند اثر یا آثار مرتبط با شخصیت و آثار اکبر رادی را که مربوط سال­‌های گذشته باشند، ارسال کنند.

۵- هر شرکت ­کننده متقاضی در هر دو بخش مجاز به ارسال اثر است.

۶- تمامی آثار ارسالی باید با موازین و مقررات جشنواره مطابقت داشته­ باشند.

۷- به آثاری که بعد از پایان مهلت اعلام ­شده در فراخوان، به دبیرخانه­ این نمایشگاه ارسال شود، ترتیب اثر داده ­نمی­‌شود.

۸- برگزارکننده در صورت ارسال نامناسب آثار و صدمه­ دیدگی در مسیر ارسال هیچ­گونه مسئولیتی ندارد.

۹- تصمیم‌گیری موارد پیش­بینی­ نشده در هنگام برگزاری مسابقه بر عهده­ برگزار کننده است.

۱۱- برگزار ­کننده مجاز است از آثار منتخب در امور نمایشگاهی، انتشاراتی، اطلاع ­رسانی و تبلیغاتی (محیطی، فضای مجازی و رسانه­‌ای) خود در زمان برگزاری نمایشگاه و بعد از آن استفاده کند.

۱۲- آثار راه­ نیافته به مسابقه و نمایشگاه در بنیاد اکبر رادی آرشیو می‌­شود تا پس از تأسیس موزه­ آثار اکبر رادی با ذکر نام خالق اثر در آن­جا نگه­داری شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نمایشگاه می‌توانند آثار عکس، پوستر و طراحی خود را تا تاریخ ۲۱ مردادماه ۱۳۹۶ با فرم ثبت ­نام با قابلیت چاپ (قطع اثر اورجینال)، رزولیشن ۳۰۰ و فرمت jpg به دبیرخانه­ تماشاخانه­ ایران­شهر ارسال کنند.

نخستین دوره­ نمایشگاه اسناد تصویری آثار اکبر رادی به دبیری ابراهیم حسینی از ۱۷ تا ۲۹ شهریورماه سال ۱۳۹۶ در نگارخانه­ تابستان خانه­ هنرمندان ایران برگزار می‌شود و برگزیدگان این نمایشگاه طی برگزاری آیین پایانی در ۲۹ شهریورماه ۹۶ در تالار جلیل شهناز خانه­ هنرمندان ایران معرفی می‌شوند.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 685904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =