در سه ماهه نخست امسال بیش از 19 هزار نفر از مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند برای دریافت خدمات حمایتی به کمیته امداد استان مراجعه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ علیرضا حسین‌نژاد در جلسه بررسی خدمات حمایتی کمیته امداد به نیازمندان در اردبیل اظهار داشت: بیش از 19 هزار نفر از مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند برای دریافت خدمات در سه ماهه نخست امسال به کمیته امداد استان مراجعه کرده‌اند که مهم‌ترین دلیل مراجعه خانواده‌های بی‌بضاعت به کمیته امداد در راستای دریافت کمک‌های معیشتی، درمانی و تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی بوده است.

وی بیان کرد: 3هزار و 300 نفر از اقشار آسیب‌پذیر امسال به صورت موردی به کمیته امداد استان اردبیل مراجعه کرده و از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند شده‌اند که لازم است در راستای کاهش مشکلات معیشتی و رفع مسائل ضروری خانواده‌های مستمند و کم‌درآمد، خیران بیش از پیش یاریگر کمیته امداد باشند تا بتوانیم پاسخگوی تأمین نیازهای اساسی آنان باشیم.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه 11 هزار زن سرپرست خانوار به کمیته امداد استان اردبیل مراجعه کرده‌اند، گفت: بیشترین مراجعه کنندگان و متقاضیان دریافت خدمات را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که باید برای کاهش گرفتاری‌ها و رفع مشکلات اساسی آنان تمهیدات مناسبی انجام شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: 63 درصد از خانواده‌های تحت حمایت این نهاد زنان سرپرست خانوار هستند که فوت سرپرست، از کار افتادگی سرپرست، طلاق از جمله عواملی است که سبب می‌شود زنان سرپرست خانوار به کمیته امداد مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم در اسرع وقت و با ارائه خدمات کیفی و مطلوب، نیازهای خانواده‌های بی‌بضاعت را برطرف کنیم، افزود: خدمات کمیته امداد پس از بررسی و پایش نیازمندی‌های اقشار آسیب پذیر به آنان ارائه می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: مشارکت مردم در طرح‌های حمایتی این نهاد از جمله عوامل موثر در تسریع و تسهیل روند رسیدگی به امور نیازمندان بوده که با ترویج و گسترش فرهنگ انفاق و احسان در جامعه می‌توانیم بخش مهمی از نیازهای اساسی خانواده‌های تحت حمایت را مرتفع ساخته و در جهت توانمندسازی آنان گام‌های بلندتری برداریم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =